گیلانی‌ها منتظر آخر هفته سرد و برفی باشند
گیلانی‌ها منتظر آخر هفته سرد و برفی باشند

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: از پنجشنبه با شمالی شدن جریانات و نفوذ سامانه بارشی و سرد به استان، شرایط برای ابرناکی و مه آلود بودن هوا و بارش باران و برف در ارتفاعات فراهم خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمد دادرس آسمان گیلان را صاف تا نیمه ابری دانست و اظهار کرد: کمینه و بیشینه دمای هوای استان طی امروز بین پنج تا ۲۶ درجه سانتی گراد در نوسان است.
وی نقشه های هواشناسی را نشان دهنده فعالیت جریانات جنوبی در منطقه دانست و افزود: به تناوب تا پنجشنبه شاهد وزش باد جنوبی خواهیم بود.
مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه وزش باد گرم طی امروز و فردا در برخی نقاط به ویژه ارتفاعات و دامنه ها شدید و خیلی شدید خواهد بود، تصریح کرد: طی این مدت در پاره ای از نواحی جلگه ای و ساحلی پدیده مه دور از انتظار نیست.
دادرس ادامه داد: به تدریج از پنجشنبه با شمالی شدن جریانات و نفوذ سامانه بارشی و سرد به استان، شرایط برای ابرناکی و مه آلود بودن هوا و بارندگی و رعد و برق و تگرگ و وزش باد شدید فراهم خواهد شد.
وی از کاهش محسوس دما بین ۱۰ تا ۱۵ درجه خبر داد و خاطرنشان کرد: به تدریج از عصر و شب پنجشنبه در ارتفاعات و دامنه ها شاهد بارش برف خواهیم بود که تا اوایل هفته آینده ادامه دارد؛ همچنین طی شنبه و یکشنبه علاوه بر ارتفاعات، در نقاط مستعد جلگه ای بارش مخلوط برف و باران و بارش برف مورد انتظار است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]