۵ کلید آرامش در زندگی از زبان روانشناس مطرح کشور
۵ کلید آرامش در زندگی از زبان روانشناس مطرح کشور

پنج کلید آرامش در زندگی را از زبان محمود انوشه، روانشناس مطرح کشورمان بخوانید.

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، محمود انوشه، روانشناس مطرح کشورمان در جمع شماری از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند اظهار کرد: عمیق‌ترین و بهترین تعریف از عشق این است که عشق زاییده تنهایی و تنهایی نیز زاییده عشق است.

وی گفت: تنهایی بدین معنا نیست که یک فرد بی‌کس باشد و کسی را در پیرامونش نداشته باشد؛ اگر کسی پیوندی، کششی، انتظاری و نیاز پیوستگی و اتصالی درونش نداشته باشد، تنها نیست؛ برعکس کسی که چنین اتصالی را درونش حس و بعد احساس می‌کند که از او جدا افتاده، بریده شده و تنها مانده، در انبوه جمعیت نیز تنها است.

این روانشناس در خصوص لزوم توجه به خداوند در زندگی بیان کرد: خدایا «چگونه زیستن» را به من بیاموز، «چگونه مردن» را خود خواهم دانست؛ خدایا رحمتی کن تا ایمان، نام و نان برایم نیاورد، قوتم بخش تا نانم را و حتی نامم را در خطر ایمانم افکنم تا از آنها باشم که پول دنیا می‌گیرند و برای دین کار می‌کنند؛ نه آنها که پول دین می‌گیرند و برای دنیا کار می‌کنند.

انوشه پنج کلید آرامش در زندگی را برشمرد و توجه به این نکات را ضروری دانست و گفت: به کسی که به تو اهمیت نمی‌دهد، اهمیت نده؛ کاری را تا ۱۰۰ درصد قطعی نشده است برای کسی توضیح نده؛ توقع خودت از دیگران را به صفر برسان و برای همه چیز خودت تلاش کن؛ اگر کسی یک ‌بار به تو صدمه زده است، برای بار دوم هم می‌تواند این کار را انجام بدهد، پس مسیرت را از او جدا کن؛ هر وقت کنار هر چیزی یا هرکسی حالت خوب نبود، هرچقدر هم عزیز بود رهایش کن.

بیان مسائل انگیزشی؛ نیازمند بسترسازی

هادی عبداللهی‌فر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند نیز در جمع دانشجویان اظهار کرد: بیان مسائل انگیزشی، اخلاقی و فرهنگی نیاز به بسترسازی خاصی دارد و اگر این مباحث از زبان اساتید به‌نام و موردعلاقه دانشجویان مطرح شود، مورد توجه قرار خواهد گرفت و تأثیر به‌سزایی دارد.

وی افزود: در همین راستا و به مناسبت روز دانشجو از محمود انوشه دعوت به عمل آمد تا در زمینه موفقیت و آرامش در زندگی سخنرانی داشته باشد.

مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند با حضور محمود انوشه، روانشناس برجسته کشور برگزار شد و این استاد صاحب‌نام کشور مباحث انگیزشی مربوط به موفقیت در زندگی را برای دانشجویان توضیح داد.
این مراسم به همت حوزه معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند با همکاری حوزه‌های مختلف دانشگاه، تشکل‌ها، کانون‌ها، بسیج دانشجویی برگزار شد و با استقبال بسیار خوب دانشجویان همراه بود و در پایان به سه نفر از دانشجویان هدایایی به قید قرعه اهدا شد.

امسال مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند شامل برنامه‌های مختلفی بود؛ علاوه بر برپایی میز خدمت در مسجد جامع دماوند، ارسال پیامک تبریک این روز و پیام تبریک ریاست واحد به دانشجویان در وب‌سایت و فضای مجازی دانشگاه و توزیع سیم‌کارت رایگان، شاهد حضور دوباره دکتر انوشه روانشناس برجسته کشور در جمع صمیمی دانشجویان بودیم.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]