اعتبارات استان تهران برای مقابله با مخاطرات طبیعی کافی نیست
اعتبارات استان تهران برای مقابله با مخاطرات طبیعی کافی نیست

معاون مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: اعتبارات استان تهران برای مقابله با مخاطرات طبیعی پاسخگو نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، امیر حسن یزدان نیاز معاون مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه ورامین با تاکید بر اینکه شناخت و آگاهی در حوزه مخاطرات طبیعی و بهره مندی از الگوهای مناسب جمعی و فردی مردم در قبل، حین و بعد از سوانح می‌تواند از اثرات مخرب آن بکاهد، اظهار کرد: اعتبارات مقابله با مخاطرات طبیعی استان تهران به نسبت جمعیت و وسعت جغرافیایی کم است و اعتبارات فعلی جوابگوی رفع مخاطرات طبیعی در استان تهران نیست. 

یزدان نیاز گفت: ما از همه دستگاه‌های استان تهران تقاضا داریم در حوادث طبیعی حفظ جان مردم و نیز پیگیری مطالبات مردم تا حصول نتیجه را به طور جدی در دستور کار قرار دهند.

معاون مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با تاکید بر برگزاری مانورهای مدیریت بحران در سطح شهرستان‌های استان عنوان کرد: اگر شهرستانی بخواهد در زمینه مخاطرات طبیعی آماده باشد باید در حوزه مانور فعال بوده و پیش از وقوع حادثه آمادگی داشته باشد و در این خصوص اعلام می کنیم که مدیریت بحران به طور جدی پیگیر برگزاری مانورها بوده و تا به امروز بیش از ۵۰ درصد شهرستان‌های استان تهران مانور لحظه صفر را برگزار کرده اند.

وی در تشریح برگزاری مانورها افزود: در این مانورها شخص شماره یک میدان، فرماندار هر شهرستان از وقوع حادثه خبردار شده و به سرعت جلسه ستاد را برگزار می‌کنند و شهرستان‌های استان تهران موظف هستند در هر فصل یک جلسه عادی مدیریت بحران و با وقوع حادثه جلسه اضطراری برگزار کنند.

یزدان نیاز با اشاره به اینکه در تابستان گذشته بحران جدی آب را پشت سر گذاشتیم گفت: با نگاه هوشمندانه استاندار تهران و همراهی مردم و برگزاری منظم جلسات، قرارگاه اضطرار آب شکل گرفت و چاه‌های آبی که در اختیار سازمان‌های بسیاری بود به چرخه انتقال آب استان تهران بازگشت.

معاون مدیرکل مدیریت بحران استان تهران به تاکید استاندار تهران بر استفاده از نخبگان و دانشجویان استان در اتاق فکر مدیریت بحران شهرستان اشاره و بیان کرد: باید از ظرفیت‌های نخبگانی در خصوص مدیریت بحران بهره گرفته شود.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]