چمران: ۱۰ سال اتوبوس به ناوگان تهران وارد نشده بود
چمران: ۱۰ سال اتوبوس به ناوگان تهران وارد نشده بود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به کمبود وسیله نقیله عمومی در تهران گفت: در حدود ۱۰ سال، اتوبوس به ناوگان تهران وارد نشده بود که با پیگیری‌های انجام شده اتوبوس به تدریج وارد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه مراسم اختتامیه دورهمی معلولان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران که شامگاه یکشنبه در ایوان ری برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در تهران برای عموم مردم کمبود وسیله نقیله عمومی داریم زیرا در حدود ۱۰ سال، اتوبوس به ناوگان تهران وارد نشده بود و یا به قدری کم وارد شده که به چشم نمی‌آید.

وی گفـت: با پیگیری‌های انجام شده اتوبوس به تدریج وارد می‌شود و در تلاش هستیم واگن‌های مترو نیز سال آینده وارد شود. 

چمران با بیان اینکه طرح تفصیلی تهران نهایی شده است، افزود: طرح جامع شهر تهران اولین طرحی است که زمان پایان ندارد زیرا این طرح سالانه اصلاح می‌شود. طرح ۲۰ ساله اکنون منسوخ شده و عملی نیست و پس از ۵ سال طرح مجدد بررسی و بروز خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: از سال ۸۳ یکی از مباحث اصلی در شورای شهر تهران مناسب سازی برای معلولان بود که البته امروز از آمار ارائه شده از اقدامات راضی نیستیم اما یکی از برنامه‌هایی است که با جدیت دنبال می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با سرویس حمل و نقل معلولان بیان کرد: شورا در این رابطه مسؤولیتی ندارد اما ما امسال سرویس مخصوص معلولان پیش بینی کردیم و اعتبار لازم نیز تامین شد و اکنون در حال استفاده است، اگر نقص هم داشته باشد برطرف می‌شود.

چمران عنوان کرد: در ارتباط با وسایل نقلیه عمومی باید کل وسیله‌ها اصلاح شود و باید به گونه‌ای باشد که معلولان بتوانند از رمپ‌های مخصوص استفاده کنند و سوار اتوبوس و مترو شوند.

وی با تاکید بر اینکه همه ایستگاه‌های مترو باید آسانسور داشته باشد، خاطرنشان کرد: برخی ایستگاه‌های قدیمی آسانسور ندارند و اکنون نیز امکان نصب آسانسور را ندارند اما در همه ایستگاه‌های جدید آسانسور نصب می‌شود.

پایان پیام/۶۷۰۶۲


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]