دلیل کنار گذاشتن « سمیه سیما » از دانشگاه تربیت مدرس به روایت رئیس دانشگاه
دلیل کنار گذاشتن « سمیه سیما » از دانشگاه تربیت مدرس به روایت رئیس دانشگاه

ایرنا نوشت: رییس دانشگاه تربیت مدرس با تاکید بر اینکه با هیچ یک از استاد این دانشگاه به دلایل مسائل سیاسی یا فرهنگی قطع همکاری نشده است، گفت: حواشی ایجاد شده در مورد استاد دانشگاه تربیت مدرس صحت ندارد و ایشان از اساتید مقید و محجبه ما هستند و اعلام کردند که به خارج از کشور رفته‌اند و تا سه ماه آینده بازمی‌گردند.

اخیرا در مورد قطع همکاری برخی اساتید دانشگاهی اخباری در شبکه های مجازی دست به دست می شود. در این مطالب آمده است که برخی اساتید دانشگاهی درحال اخراج از دانشگاه ها هستند. یکی از اساتیدی که در مورد او جوسازی شده است، دکتر سمیه سیما استاد گروه مهندسی آب دانشکده عمران دانشگاه تربیت مدرس است.

دکتر فرهاد دانشجو با رد موضوع اخراج این استاد دانشگاه اظهار داشت: دشمنان دنبال حاشیه‌سازی و جوسازی هستند. اساتید این دانشگاه، باتجربه و بادرجه علمی بالا هستند و در جناح بندی‌ها نمی‌گنجند و اگر هم جناحی هستند از اصولگرایان و اصلاح طلبان خوب نظام بوده و به یک پختگی سیاسی رسیده اند و ما می توانیم به خوبی یکدیگر را تحمل کنیم.

وی در مورد دکتر سمیه سیما توضیح داد: تمام اعضای هیات علمی برای تبدیل وضعیت استخدامی خود از پیمانی به رسمی آزمایشی باید امتیازات لازم علمی پژوهشی و غیره را کسب کنند، اما استاد سیما از حدود هفت سال پیش (سال ۱۳۹۵) شرایط لازم برای تبدیل وضعیت از پیمانی به رسمی آزمایشی را کسب نکرد و از همان سال شرایط قرارداد و تبدیل وضعیت وی نامشخص است. چندین بار به وی اعلام شد که مدارک و مستندات لازم خود را تکمیل کند ولی تاکنون هیچ مدارکی برای این منظور از ایشان دریافت نشده است.

رییس دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه وی بدون اطلاع به خارج از کشور سفر کرده و اعلام کرده است که تا سه ماه دیگر به ایران بازمی‌گردد، افزود: هر زمان که وی به کشور بازگشت، می توان در صورت ارائه مدارک مورد نیاز، آنها را بررسی و در مورد وضعیت پرونده ایشان تصمیم گیری کرد.

دانشجو گفت: ممکن است اساتید پرونده ای انظباطی داشته باشند که به آنها تذکر داده و مساله رفع شده است اما هیچ عضو هیات علمی نداریم که حکم قطع ارتباط همکاری با دانشگاه برای او صادر شده باشد.

رییس دانشگاه تربیت مدرس همچنین پیش از این در یک نشست خبری تاکید کرده بود: هیچ استادی در دانشگاه تربیت مدرس نداریم که به خاطر مسائل سیاسی و فرهنگی با دانشگاه قطع ارتباط کرده باشد، اما استادی را داشتیم که از آمریکا یا کشورهای دیگر به او پیشنهاد کار شده و این استاد با ما قطع همکاری کرده است. یا استاد بدون اطلاع دادن به دانشگاه پنج ماه به خارج از کشور رفته و برگشته و از او تعهد گرفتیم و دوباره به کار بازگشته یا استادی داشتیم که بعد از چند سال نتوانسته امتیاز لازم را کسب کند و با او قطع همکاری شده که البته تعداد این موارد به بیش از دو و سه نفر نمی‌رسد.

۲۳۳۲۳۳

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]