«گزینش» به معلمان این مدارس رسید
«گزینش» به معلمان این مدارس رسید

ایسنا نوشت: رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی، از توانمندسازی ۱۷۶ هزار معلم مدارس غیردولتی خبر داد و گفت: از این پس معلمانی که وارد مدارس غیردولتی آموزش و پرورش می‌شوند باید حتما گزینش شده و صلاحیت عمومی آنها مورد بررسی قرار گیرد.

احمد محمودزاده با اشاره به آغاز فرآیند توانمندسازی معلمان مدارس غیر دولتی، اظهار کرد: در مدارس غیردولتی به دنبال این هستیم که معلمان صلاحیت حرفه‌ای داشته باشند و از این رو ابرپروژه‌ای را برای این کار تعریف کرده‌ایم.

وی درباره پروژه توانمندسازی معلمان مدارس غیر دولتی توضیح داد: در طول سه سال آینده شش بسته آموزشی و پرورشی در قالب پودمان ۶۰ ساعته تدوین کرده‌ایم. در سند تحول بنیادین نیز به این امر اشاره شده است که معلم باید صلاحیت عمومی، دانش حرفه‌ای، تربیتی و تخصصی داشته باشد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی تاکید کرد: از این پس معلمانی که وارد مدارس غیردولتی آموزش و پرورش می شوند باید حتما «گزینش» شده و صلاحیت عمومی آنها مورد بررسی قرار گیرد. فرآیند بررسی و گزیش این معلمان در سال‌های قبل ۱۵ روزه بود اما اکنون آن را پنج ماهه کرده‌ایم و در این راستا با هسته گزینش تفاهم نامه امضاء کرده‌ایم و گزینش و احراز صلاحیت معلمان پیش شرط اول تدریس در مراکز غیر دولتی است. پیش شرط دوم این است که رشته تدریسی معلم با دوره تحصیلی او باید متناسب باشد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]