سرقت عجیب سهمیه بنزین / مواظب کارت سوخت خود باشید!
سرقت عجیب سهمیه بنزین / مواظب کارت سوخت خود باشید!

بسیاری از افراد با جدا کردن تراشه کارت سوخت، اقدام به سرقت سهمیه بنزین می کنند.

خبرهای مربوط به بنزین و سهمیه سوخت  را شاید بتوان یکی از جذاب ترین و حساس ترین خبرهایی دانست که برای مردم ارزش بالایی دارد و روزانه دنبال می شود. تغییر در سهمیه و گران شدن سوخت و… سبب می شود تا مردم استرس گرفته و به پمپ های بنزین مراجعه کنند. اما سوالی که مطرح می شود این است که چرا تا کوچک ترین اتفاقی که رخ می دهد، اولین مکانی که شلوغ شده و مردم جلوی آن صف می کشند، پمپ های بنزین است؟ چنین امری شاید می تواند ترس مردم از گران شدن بنزین باشد اما واقعا زدن یک باک بنزین، دردی را از کسی دوا کرده و استرس را در مواقع بحران کاهش می دهد؟ از این حرف ها که بگذریم، این روزها باید خیلی مراقب کارت های سوخت خود باشید و این کارت با ارزش را دست هرکسی نداده و در حد امکان، خودتان نسبت به سوختگیری اقدام کنید.

 

سرقت آسان تراشه کارت سوخت

باتوجه به مقدمه ای کوتاه درباره کارت های سوخت که در بالا به آن اشاره کردیم باید گفت که این روزها، سرقت کارت سوخت و سرقت تراشه ای که در آن وجود دارد، شدت گرفته است. ممکن است این سوال در ذهنتان باشد که سرقت تراشه چگونه امکان پذیر خواهد بود؟ در این گزارش قصد داریم تا شما را آشنا کنیم با سرقتی جدید که سبب می شود کارت سوخت شما خالی شده و شاید هم دستتان به جایی بند نباشد.

سرقت تراشه کارت سوخت، اتفاقا امری آسان است که به راحتی قابل اجراست. کافی است یک فندک را زیر تراشه کارت سوخت گرفته و با کمی حرارت، تراشه را جدا کنید. می دانید که همه چیز به همان تراشه کوچک موجود در کارت سوخت بستگی دارد و ممکن است در عرض چند لحظه، تمام سهمیه شما دود شود و به هوا برود. این اتفاق جدیدا در تعدادی از پمپ بنزین های تهران رخ داده و مردم به شدت از این اقدام شکایت دارند.

لازم به ذکر است که یکی دیگر از روش های سرقت سهمیه سوخت، شکستن کارت سوخت توسط متصدی های پمپ بنزین است که این امر را بسیاری از شهروندان به ما اطلاع داده اند. بسیاری از مخاطبان گسترش نیوز، طی هفته گذشته، اطلاع داده اند که سهمیه سوخت آن ها از بین رفته و یا اینکه کارت آن ها در هنگام انجام فرآیند سوختگیری شکسته است و تراشه آن نیز گم شده است. این موضوع سبب شد تا کمی اطلاعات درباره این موضوع به دست آوریم تا ببینیم ماجرا از چه قرار است.

گزارش مخاطبان از خارج کردن تراشه کارت سوخت

یکی از مخاطبان گسترش نیوز اطلاع داده است که در یکی از پمپ بنزین های تهران، زمانی که کارت سوخت را به متصدی جایگاه داده است، بعد از فرآیند سوختگیری، اعلام شد که کارت شما در جریان سوختگیری و طی کردن مراحل، شکسته و تراشه آن گم شده است. این موضوع سبب شد تا این ماجرا را از سایر مخاطبان گسترش نیوز پیگیری کنیم و متوجه شدیم که برای آن ها هم چنین اتفاقی افتاده است. درجریان صحبت هایی که با این مخاطبان داشتیم، متوجه شدیم که در بسیاری از پمپ بنزین ها این اقدام صورت می گیرد و بسیاری از مردم سهمیه خود را از دست داده اند.

پیگیری های خبرنگار گسترش نیوز از یکی از جایگاه های سوخت و صحبت با مسئول ایستگاه نشان داد که مدیر پمپ بنزین عوض شده است و دلیل این موضوع، تخلفاتی است که متصدیان جایگاه انجام داده و تراشه ها را سرقت کرده اند. این مسئول جایگاه، تعداد بسیار بالایی کارت سوخت شکسته شده را نشان داد و اعلام کرد دلیل حضورش این است که موضوع سرقت تراشه را پیگیری کند. در ادامه مطرح کرد که بسیاری از کارکنان جایگاه ها به علت سرقت تراشه اخراج شده اند اما بازهم شاهد آن هستیم که تراشه ها سرقت می شوند. یکی دیگر از مخاطبان گسترش نیوز اعلام کرده است که زمانی که به مسئول جایگاه مراجعه کرده، یک کارت سوخت به او داده اند و گفته شد فعلا با این کارت سوختگیری کنید.

کلام آخر

مردم عزیز، این روزها باید مراقب کارت های سوخت خود باشید و در صورتی که امکان دارد، خودتان تمام مراحل سوختگیری را انجام دهید و کارت سوخت خود را در اختیار هیچ شخصی قرار ندهید. سرقت از کارت سوخت و جدا کردن تراشه آن، مدتی است که در پمپ بنزین ها رواج پیدا کرده و باید مدت زمان بسیاری را وقت بگذارید تا به شکایت خود رسیدگی کنید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]