پایانه های نفتی بزرگ آمریکا / غول انرژی را بیشتر بشناسید
پایانه های نفتی بزرگ آمریکا / غول انرژی را بیشتر بشناسید

پایانه های نفتی آمریکا در سراسر این کشور قرار دارد و آمریکا را به بزرگ ترین غول نفتی تبدیل کرده است.

آمریکا بزرگ ترین تولید کننده نفت است و بیشترین میزان تولید و واردات را در اختیار دارد.

بنادر ایالات متحده که نقش عمده ای در چشم انداز انرژی جهان دارد، دارای چند پایانه و تاسیسات نفتی عظیم هستند که تجارت نفت خام، فرآورده های نفتی و … را مدیریت، ذخیره سازی، پردازش و توزیع می کنند. پایانه های نفتی ایالات متحده به صورت استراتژیک در سراسر کشور از لوئیزیانا تا آلاسکا قرار دارند. تاسیساتی مانند بندر نفتی فراساحلی لوئیزیانا، پایانه نفت سوخت هیوستون و … از مراکز اصلی امنیت انرژی کشور و زنجیره تامین جهانی هستند.

 

شبکه های زیرساختی پیچیده در این کشور پایانه های نفتی بزرگ را با سایر بنادر داخلی و بین المللی مرتبط می کند.

 

 ۱. پایانه نفتی فراساحلی لوئیزیانا

این پابانه اولین و تنها تاسیسات آب های عمیق در ایالات متحده است که خدمات تخلیه و ذخیره موقت بار نفتکش ها را برای محموله های نفت خام ارائه می دهد که با تانکرهای غول پیکر نفتی به پایانه آورده شده و تخلیه می شوند. نفت خام از طریق شیلنگ های متصل به پایانه شناور پمپاژ می شود. پایانه های شناور ۸۰۰۰ فوت از ترمینال خشکی فاصله دارند و می توانند میزبان کشتی هایی با وزن ۷۰۰ هزار تن باشند.

نفت از طریق خطوط لوله زیردریایی به پایانه منتقل می شود. تاسیسات این ترمینال دریایی در ۱۸ مایلی جنوب گرند آیل قرار دارد و شامل سکوهای کنترل و پمپاژ می شود. این ترمینال دارای هشت مخزن با ظرفیت ۴۰ میلیون بشکه و یک ایستگاه پمپاژ است.

۲. ترمینال نفت سوخت هیوستون تگزاس

یکی از شلوغ ترین بنادر جهان، بندر هیوستون است. این منطقه دارای چندین پایانه و مناطق پهلوگیری در امتداد خلیج گالوستون و بوفالو بایو است. یک پایانه عظیم در سمت شمال شرقی کانال کشتی هیوستون، حمل و نقل نفت خام و نفت کوره را کنترل می کند. این پایانه دارای چهار اسکله نفتکش و بیش از ۶۰ مخزن برای ذخیره بیش از ۱۶ میلیون بشکه نفت است.

شرکت پایانه نفت سوخت هیوستون در حال حاضر بزرگترین پایانه ذخیره سازی نفت کوره در امتداد ساحل خلیج آمریکا است.

 ۳. ترمینال هالند

ترمینال هالند شرکت انرژی ترانسفر بزرگترین ترمینال نفت خام روی زمین، با مالکیت خصوصی ایالات متحده و دومین مرکز بزرگ صادرات مایعات گازی در جهان است. این پایانه در آبراه سابین میان بومونت و پورت آرتور واقع شده است. این شرکت نفت خام، مایعات نفتی، محصولات پتروشیمی و سوخت کشتی ها را دریافت، ذخیره و توزیع می کند. ظرفیت ذخیره سازی ۳۳ میلیون بشکه در ۸۴ مخزن ذخیره سازی دارا است که هر کدام می توانند ۶۶۰۰۰۰ بشکه نفت خام و ۱.۳ میلیون بشکه اتان را ذخیره کنند.

این ترمینال می تواند نفت خام و فرآورده های نفتی را از طریق خطوط لوله به کشتی ها تحویل دهد. ظرفیت روزانه آن ۲ میلیون بشکه نفت خام است که از طریق خطوط لوله منتقل می شود. این ترمینال می تواند نفت خام را در ۳ اسکله پهلوگیری و ۳ اسکله بارگیری دریافت و تحویل دهد. ترمینال هالند دارای ۳ واحد تبرید با ظرفیت کل ۷۰۰۰۰۰ بشکه در روز است. این می تواند بوتان معمولی، ایزوبوتان و بوتان مخلوط را در دمای ذخیره سازی بین ۳۰-۳۵ درجه خنک کند.

 ۴. ترمینال کورپوس کریستی تگزاس

 بندر کورپوس کریستی که در نزدیکی مناطق اصلی تولید نفت و گاز ایالات متحده قرار دارد، دروازه اصلی تامین انرژی به جهان، از جمله بازارهای اروپا، آسیا و آمریکای لاتین است. در سال ۲۰۱۵ میلادی و پس از لغو ممنوعیت ۴۰ ساله صادرات نفت خام ایالات متحده، این بندر به اولین بندری در ایالات متحده تبدیل شد که نفت خام صادر می کند.

امروزه، این مرکز اصلی صادرات نفت خام ۶ پالایشگاه عرضه کننده نفت خام، بنزین، نفتا، سوخت جت، نفت کوره و دیزل است. این بندر دارای اسکله های نفتی متعددی است که محصولات نفتی و پتروشیمی را در اسکله هایی به طول ۷۵ تا ۳۰۴ متر و عمق ۴۷ فوت حمل می کند. اینها می توانند تانکرهای نفت خام سوئزمکس را در خود جای دهند که می توانند تقریباً ۱۲۰۰۰۰۰ بشکه نفت خام را بارگیری کنند. چندین پایانه خصوصی و اسکله نفتی از جمله تأسیسات صادرات نفت خام در این منطقه وجود دارد که اسکله‌های آنها می‌تواند تانکرهای بسیار غول پیکر را میزبانی کند.

این پایانه به بازارهای ایالات متحده و مکزیک با ۳ راه آهن اصلی دسترسی دارد. این اسکله دارای آبخور تا ۴۵ فوت است و می تواند کشتی ها و لنج های اندازه پاناماکس را تخلیه و بارگیری کند. همچنین تنها اسکله ای است که می تواند مستقیماً از بارج به ریل در ساحل خلیج مکزیک بارگیری کند.

 ۵. ترمینال دریایی والدز آلاسکا

ترمینال دریایی والدز پایانه جنوبی سیستم خط لوله ترانس آلاسکا است که TAPS نیز نامیده می شود. این تاسیسات در ۱۰۰۰ هکتار در ساحل جنوبی بندر والدز قرار دارد. این پایانه برای بارگیری تانکرها و ارائه ظرفیت ذخیره موقت ساخته شده است. این ترمینال با هزینه ۱.۴ میلیارد دلار آمریکا ساخته شده و دارای یک تیم واکنش اضطراری و آتش نشانی است و همچنین از طریق تأسیسات بخار، برق تولید می کند. این اسکله دارای ۲ اسکله بارگیری و دارای ۱۴ مخزن ذخیره است که ظرفیت ذخیره سازی هر یک ۵۱۰۰۰۰ بشکه است.

این ترمینال ظرفیت ذخیره کاری ۶.۶ میلیون بشکه نفت خام را دارد. هر ماه حدود ۲۰ نفتکش در ترمینال دریایی والدز بارگیری می شوند. کل فرآیند پهلوگیری و بارگیری حدود یک روز طول می کشد و بزرگترین نفتکش ها حدود دو میلیون بشکه نفت حمل می کنند.

۶. پایانه نفتی لانگ بیچ کالیفرنیا

 

ترمینال لانگ بیچ از ظرفیت ذخیره سازی ۱.۵ میلیون بشکه برخوردار است. از اینجا نفت خام دریافت و به بزرگترین پالایشگاه های جنوب کالیفرنیا مانند Marathon، P66، Valero و PBF ارسال می شود. نفت خام همچنین به سایر مخازن ایالات متحده ارسال می شود. نفت خام آب از طریق اسکله ماراتون ۸۴/۸۶ و اسکله ۱۲۱ دریافت می شود. همه مخازن به هم متصل بوده و دارای سقف شناور هستند.

 

 ۷. پایانه دریایی نفت لانگ بیچ

 

این ترمینال در کانال اصلی بندر لانگ بیچ قرار دارد که حدود نیمی از پالایشگاه های نفت در کالیفرنیا را در خود جای داده است. ظرفیت ذخیره سازی آن ۴۶۰۰۰۰ بشکه است. پالایشگاه ها و سایر مشتریان از این تسهیلات برای ذخیره و ارسال نفت خام و محصولات پالایش شده از طریق شبکه پیچیده خطوط لوله خصوصی استفاده می کنند. این تأسیسات عملیات مختلفی از حمل و نقل ریلی به کامیون و کامیون گرفته تا ریل انتقال مایعات قابل اشتعال و مواد قابل احتراق را انجام می دهند.

منبع:

میز نفت

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]