آیت الله رئیسی: پرستاران غزه یک الگو برای جامعه پرستاری در دنیا هستند
آیت الله رئیسی: پرستاران غزه یک الگو برای جامعه پرستاری در دنیا هستند

رئیس جمهور گفت: پرستاران غزه با مجاهدت‌های خود یک الگو برای جامعه پرستاری در دنیا هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهریار، آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور صبح امروز در آیین افتتاح بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان شهریار در استان تهران اظهار کرد: ولادت باسعادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار را به کادر درمانی این بیمارستان و همه مراکز درمانی کشور و ملت بزرگ ایران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی گفت: این روزها نه فقط ما بلکه همه ملت‌های جهان از حوادث تلخی که در غزه اتفاق می‌افتد، بسیار محزون هستیم و یاد همه پرستاران و پزشکان شهید بیمارستان‌های غزه را که به بیماران خدمت می‌کردند و زیر بمباران شهید شدند، تکریم می‌کنیم و یادشان را گرامی می‌داریم.

رئیس جمهور ادامه داد: حقیقتا کادر درمانی در غزه، غیر از همه کسانی که در راه خدا تلاش و مجاهدت کردند، یک مجاهدت ویژه داشتند و این مجاهدت‌ها حتما نزد خداوند متعال و همچنین در تاریخ مجاهدات فلسطین ثبت خواهد شد.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: کادر درمانی غزه یک الگو برای جامعه پرستاری دنیا و تمام خدمتگذاران درمانی هستند زیرا نشان دادند که چگونه با انگیزه از جانشان می‌گذرند و سختی‌هایی را تحمل می‌کنند تا به بیماران خدمت کنند.

وی با اشاره به اینکه پرستاران ما در صحنه‌های مختلف خوش درخشیده‌اند، افزود: امروز روز بسیار مبارکی است و نام حضرت زینب(س) به عنوان جلوه صبر، استقامت، ایستادگی و وفاداری و سلوک و رفتار و زندگی این بانوی مقاومت برای همه زنان و مردان جامعه الگو است و امروز به شایستگی به نام روز پرستار نامیده شده است.

رئیس جمهور با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) در خصوص صبر و ظرفیت بیان کرد: خوب است که انسان ظرفیت داشته باشد، برای انسان بی ظرفیت، کار سخت است. ما در زندگی فردی و اجتماعی با سختی‌هایی روبرو هستیم که باید در برابر سختی‌ها و ناهمواری‌ها با ظرفیت باشیم و از تهدیدات فرصت بسازیم.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه بعضی مشاغل ظرفیت‌های بسیاری می‌طلبد، افزود: در دوران کرونا پرستاران و کادر درمان میدان را ترک نکردند و به طور خاص بسیار خوش درخشیدند و باید به طور خاص تقدیر شوند و یاد شهدای سلامت را نیز که در هنگام خدمت به بیماران کرونایی جان خود را از دست دادند، گرامی می‌داریم.

وی با بیان اینکه تمام همت دولت آن است که امکانات کافی را در همه نقاط کشور برای دسترسی مردم به سلامت فراهم کند، گفت: نهضت به سامان رساندن پروژه‌های نیمه تمام در دستور اقدامات دولت است و در این راستا کارها و طرح‌هایی که در گذشته آغاز شده و به هر دلیلی از جمله دلایل حقوقی، فنی، کمبود اعتبارات، نبود اولویت کافی و غیره در میانه کار متوقف شده است، در دستور کار داریم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه عملیات احداث بیمارستان امام خمینی(ره) شهریار ۳۴ سال پیش آغاز شده بود، ابراز کرد: فروردین ماه سال ۱۴۰۱ در بازدید از این بیمارستان، از مسؤولان خواستم که هر چه سریع‌تر تکمیل و تجهیز آن را انجام دهند چون هر چه زمان بگذرد، استحکام بنا کم می‌شود.

آیت الله رئیسی بیان کرد: در مدت ۱۴ ماه در این بیمارستان مجاهدانه کار کردند و علاوه بر احداث بیمارستان، تجهیز آن نیز انجام شده است و بعد از ۳۴ سال امروز بهره برداری آن آغاز می‌شود.

وی با تاکید بر کار در حوزه بهداشت، عنوان کرد: در کار بهداشتی هر چه بیشتر تلاش شود، نیاز به بحث‌های درمان کمتر می‌شود و هر چه در بهداشت سرمایه گذاری شود، کادر درمان فراغت کمتری خواهد داشت.

نظام تعرفه گذاری خدمات پرستاری پس از ۱۲ سال آغاز شد

رئیس جمهور در رابطه با نظام تعرفه گذاری برای خدمات پرستاری تصریح کرد:  این امر سالها به تاخیر افتاده بود و حداقل ۱۲ سال اجرای نظام تعرفه گذاری خدمات پرستاری به تاخیر افتاده بود لذا در سال اول دولت گفتیم باید کار آغاز شود که با اعتباراتی کار را پیش بردیم تا در سال‌های بعد تکمیل کنیم.

آیت الله رئیسی افزود: پرستاران کار مهمی بر عهده دارند خدماتشان باید ارج گذاشته شود یکی ارج الهی است و دیگری وظیفه دولت است که باید به میزان این خدمات، حقوق و مزایا و سختی کار تعلق بگیرد که انجام خواهد شد و به مساله پرستار توجه داریم.

وی با اشاره به اینکه در این بیمارستان مهدکودک احداث شده است، تاکید کرد: در همه ادارت، سازمان‌ها و مراکز درمانی باید مهدکودک فراهم شود تا بانوان کارمند در این خصوص دغدغه نداشته باشد و این کار به موضوع فرزندآوری نیز کمک خواهد کرد.

رئیس جمهور در ادامه گفت: از خیر زمین و کسانی که این بنا را احداث کردند از جمله پیمانکاران، مشاوران و مجریان و کسانی که در این دو سال زحمت کشیدند  قدردانی می کنم. روح خیری که این زمین را وقف کرد، شاد باشد البته اگر او می دانست که ساخت این بیمارستان ۳۴ سال طول می کشد، دق می کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم خداوند فلسطین را هرچه زودتر آزاد کند و ما شاهد لحظات پایانی عمر  رژیم صهیونیستی باشیم و آن را جشن بگیریم و بدانیم که ظلم ماندگار نیست، بلکه حق و عدل ماندگار است.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]