آغاز بیست و چهارمین کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی ایران در اسلامشهر
آغاز بیست و چهارمین کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی ایران در اسلامشهر

بیست و چهارمین کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی ایران از امروز برای مدت ۳ روز در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، بیست و چهارمین «کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی ایران» صبح امروز با حضور حسن زمانیان معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، نسرین معظمی زیست‌شناس، میکروب‌شناس و بنیانگذار رشته زیست فناوری در ایران، اساتید و دانشجویان و علاقمندان به علم میکروب‌شناسی در محل سالن همایش‌های سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران آغاز به کار کرد.

حسن زمانیان، معاون وزیر علوم و رئیس بیست و چهارمین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران در حاشیه برگزاری این کنگره  علمی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه امروز در تمام زوایا و شئونات زندگی بشر میکروبیولوژی ریشه دوانیده است، اظهار کرد: این کنگره یکی از همایش‌های علمی مهم در زمینه میکروب‌شناسی است.

وی افزود: تاکنون افزون بر ۱۳۰۰ نفر از پژوهشگران دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی سراسر کشور برای حضور در این کنگره ثبت‌نام کرده‌اند و ۱۰۰۰ مقاله ارسالی پس از داوری، مورد پذیرش قرار گرفته‌ است. 

معاون وزیر علوم با اشاره به اینکه میکروب‌شناسان دریچه‌ای برای سایر علوم باز کرده‌اند، تاکید کرد: در این کنگره موضوعات متنوعی در حوزه میکروب‌شناسی پزشکی، میکروب‌شناسی کاربردی، صنعتی و زیست‌فناوری میکروبی در ۳۵ حوزه مختلف در قالب پانل‌های تخصصی در بیش از ۶ تالار سخنرانی به‌صورت همزمان مورد بحث قرار می‌گیرد و پژوهشگران نتایج تحقیقات و تجارب خود را به اشتراک می‌گذارند. 
 

آغاز بیست و چهارمین کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی ایران در اسلامشهر

زمانیان گفت: حضور دانشمندان میکروب‌‌شناسی از کشور‌های مختلف در این همایش که به‌صورت حضوری و یا برخط انجام می‌شود، امکان به‌روز کردن فناوری‌های مطرح در حوزه میکروب‌شناسی را از جنبه‌های مختلف برای پژوهشگران به‌ویژه دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی فراهم می‌سازد.

وی با اشاره به حضور اساتیدی از کشورهای مختلف جهان در این کنگره، تصریح کرد: در این کنگره سخنرانانی برجسته از کشورهای فنلاند، آلمان، دانمارک، سوئد، ایتالیا، استرالیا، نروژ و هند حضور داشته و همراه با همکاران ایرانی خود در نشست‌های تخصصی به بحث علمی می‌پردازند. 

رئیس بیست و چهارمین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران ادامه داد: یکی از برنامه‌های بنیادی این گنگره برگزاری اولین برنامه استعدادیابی با عنوان «استارواکس» است که فرصت لازم را برای اشتراک‌گذاری اندیشه‌های علمی بین پژوهشگران و بخش صنعت فراهم خواهد کرد، به همین منظور افراد مبتکر موضوع تحقیقات محصول‌محور خود را با علاقمندان بخش صنعتی در یک فضای آزاد برای گفتگو به بحث خواهند گذاشت.

زمانیان با بیان اینکه در حاشیه کنگره نمایشگاه جانبی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: کنگره بین‌المللی میکروب‌شناسی ایران از امروز آغاز و تا ۲۹ شهریورماه توسط انجمن میکروب‌شناسی و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران درحال برگزاری است.

به گزارش فارس، سخنرانی اساتید، صاحب‌نظران و کارشناسان حوزه میکروب شناسی، برپایی کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی، سخنرانی و ارائه مقالات علمی  توسط محققان و پژوهشگران و تجلیل از پیشکسوتان، برگزیدگان و مقالات برتر از مهمترین محورهای این کنگره علمی است که در طی ۳ روز در سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی ایران برگزار می‌شود.

پایان پیام/۶۷۰۲۱


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]