ایجاد فقط ۳ واحد صنعتی وابسته به آلومینا در جاجرم/تانای آب برگزار شود
ایجاد فقط ۳ واحد صنعتی وابسته به آلومینا در جاجرم/تانای آب برگزار شود

خراسان شمالی فرماندار جاجرم با اشاره به اینکه یکی از قطب های شهرستان جاجرم، مجتمع آلومینا است، گفت: اما بعد از گذشت این مجتمع که حدود ۲۸ سال می گذرد فقط سه صنعت وابسته به آن شکل گرفته است.

حاجی زاده در تانای آلومینای جاجرم که دوم آبان ماه برگزار شد، اظهار کرد: باید سرمایه گذاری های لازم توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی در ارتباط با صنایع وابسته به آلومینای جاجرم و صنایع پایین دستی آن، انجام شود.

وی به مسئولیت های اجتماعی صنایع نیز اشاره کرد و افزود: از انتهای حوزه استحفاظی شهرستان اسفراین و ابتدای حوزه استحفاظی شهرستان جاجرم و بخش های مختلف این شهرستان، آلومینای جاجرم به لحاظ برداشت مواد اولیه و … دست اندازی به اقلیم، زیست بوم و … انجام داده بطوریکه در برخی از نقاط کار کشاورزی نمی توان انجام داد.

حاجی زاده ادامه داد: با هر انفجاری، باید قنات هایی که برای کشاورزی استفاده می شود باید لایروبی شود که این امر کار کشاورزی را به تعویق می اندازد.

وی تاکید کرد: بنابراین باید ایمیدرو و وزارت صمت نگاه ویژه نسبت به انجام مسئولیت های اجتماعی داشته باشند، نگاه بالا به پایین نداشته نباشند.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره مزیت های شهرستان جاجرم گفت: مجتمع آلومینای ایران-جاجرم یکی از مزیت های این شهرستان است.

به گفته وی حمل و نقل و کامیون داری، کشاورزی و پسته کاری از دیگر ظرفیت های این شهرستان است بطوریکه در جاجرم ۱۵۰۰ هکتار باغ پسته وجود دارد.

فرماندار جاجرم افزود: جاجرم به عنوان تنها نقطه ریلی در خراسان شمالی محسوب می شود از دیگر ظرفیت ها است و علاوه بر آن وجود معادنی همچون بوکسیت از مزیت های جاجرم است.

وی با اشاره به وجود سه دشت ممنوعه آبی در این شهرستان تاکید کرد: در حوزه ایجاد واحد تولیدی، سرمایه گذاران باید مدت ها منتظر بمانند تا به آن ها آب اختصاص یابد، بنابراین برگزاری تانای آب در این شهرستان یکی دیگر از ضروریات است.

حاجی زاده افزود: پیشنهاد می شود تخصیص هایی از آب سد گلمندره برای این حوزه صورت گیرد تا صنایع کوچک رونق پیدا کنند.

ولیان مدیر کل حوزه استانداری خراسان شمالی نیز در ادامه این جلسه گفت: خراسان شمالی توانسته رتبه هشتم کشوری را در برگزاری رویدادهای تانا کسب کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]