افزایش مصرف گاز / بخش خانگی بیشترین مصرف را دارد
افزایش مصرف گاز / بخش خانگی بیشترین مصرف را دارد

باتوجه به سرمای هوا، نیاز به مصرف گاز بیش از پیش احساس می شود.

سرمای چند روز اخیر کشور، سبب شده است تا مصرف گاز در کشور افزایش پیدا کند و طبق گزارشات موجود، بیشترین مصرف را بخش خانگی داشته است.

مدیر مرکز راهبری شبکه گاز کشور با تاکید بر رعایت مصرف گاز در کشور توسط مصرف کنندگان، گفت که بخش خانگی بالاترین مصرف را دارد که بالاتر از ۵۰ درصد تولید کشور می‌شود.

سعید عقلی اظهار کرد: خواهشمندیم از همه هموطنان در بخش خانگی مسائل بسیار ساده مثل استفاده از وسائل با بازدهی بالا و در بخش تجاری با عدم استفاده از وسائل گرمایشی در فضاهای باز و همچنین در بخش اداری و عمومی و آموزشی، دمای ۱۸ تا ۲۱ را رعایت کنند.

وی تاکید کرد: ان‌شاءالله با رعایت این موارد، بتوانیم در این سرمایی که در اسفندماه طی چند سال گذشته بی‌سابقه بوده و برودتی که در کشور حکم‌فرما شده گاز را در همه بخش‌ها پایدار داشته باشیم.

 مصرف در کدام بخش بیشتر است؟

به گفته او در بخش خانگی بالاترین مصرف را داریم که بالاتر از ۵۰ درصد تولید  کشور می‌شود؛ در بخش تجاری و عمومی ما حدود ۵۰ میلیون مترمکعب روزانه مصرف می‌شود اما بخش صنایع غیرعمده ما حدود ۶۰ میلیون مصرف دارد که اگر این بخش‌ها بتواند کمک کنند و دمای متعادل را در ساختمان‌های اداری هم داشته باشیم، هیچ مشکل خاصی برای تامین گاز نخواهیم داشت.  

وی روز گذشته هم گفته بود که پیش‌بینی می‌شود مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده طی هفته جاری افزایش ۱۰۰ میلیون مترمکعبی را تجربه کند.

مصرف گاز روز (شنبه، پنجم اسفندماه) در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده به ۵۴۶ میلیون مترمکعب در روز رسید و با توجه به ورود سامانه هوای سرد به کشور که تمامی غرب، شمال‌غرب و شمال کشور و استان‌های مرکزی، تهران، اصفهان و … را در برگرفته، پیش‌بینی می‌شود مصرف در این بخش به حدود ۶۵۰ میلیون مترمکعب در روز برسد.

مدیر مرکز راهبردی کنترل گاز کشور با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور و برودت و سرمای بعد از آن گفت: پیش بینی می‌شود مصرف روزانه گاز کشور در روزهای آتی به ۶۵۰ میلیون متر مکعب برسد و شاهد افزایش مصرف گاز باشیم.

وی با توجه به ورود سامانه بارشی و بارش برف و باران سراسری در کشور اظهار کرد: با توجه به سامانه بارشی که همزمان در کلیه نقاط کشور به صورت گسترده در حال فعالیت است و با توجه به پیش بینی سرما و برودت بعد از این سامانه بارشی، برآورد می‌شود که مصرف روزانه گاز کشور در روزهای آتی به ۶۵۰ میلیون متر مکعب برسد که بیش از ۷۵ درصد از تولید گاز کشور را شامل می‌شود.

مدیر مرکز راهبردی کنترل گاز کشور با اشاره به قرار داشتن برخی از استان‌های کشور در مناطق و اقلیم‌های سردسیری و همچنین جمعیت بالای برخی از استان‌ها و نیاز آنها برای گاز بیشتر خاطر نشان کرد: از آنجایی که استان آذربایجان غربی در اقلیم یک (بالاترین سرانه) و استان کهکیلویه و بویراحمد در اقلیم دوم و استان تهران در اقلیم سوم به عنوان بالاترین سرانه‌های مصرف در بخش‌های خانگی، تجاری و عمومی قرار دارند و همچنین استان‌های اصفهان و خراسان رضوی از جمعیت بالایی برخوردار بوده و از آنجایی که بسیاری از هموطنان برای جشن نیمه شعبان به شهر مشهد مقدس سفر کرده‌اند، از مردم تقاضا داریم که با استفاده بهتر و بهینه از گاز، بتوانیم آن را در کلیه موارد مصرف به ویژه در بخش تولید برق برای تمام شبکه کشوری تامین کنیم.

منبع:

ايسنا

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]