پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 12426
  • 31 جولای 2023 - 21:12
  • 167 بازدید
  • ۰ دیدگاه

شکست یک مرز در بازار دلار

شکست یک مرز در بازار دلار
شکست یک مرز در بازار دلار

بررسی ها نشان می دهد که اسکناس آمریکایی در آغاز معاملات امروز تا ۴۸ هزار و ۷۵۰ تومان پایین آمد اما در ادامه به سمت مرز ۴۹ هزار تومان گام برداشت. طبق ادعای معامله گران ظهر امروز قیمت دلار در حدود ۴۹ هزار و ۲۵۰ تومان به فروش رسید. پیش از قیمت دلار بارها تا سطح ۴۹ هزار و ۱۰۰ تومان بالا رفته بود اما موفق به شکست این محدوده نشده بود.

به گزارش اکوایران، بازار ارز تهران امروز دوشنبه ۹ مرداد ماه در مقایسه با روز قبل کاهشی شروع به کار کرد اما در ادامه معاملات نقدی نوسان صعودی را ثبت کرد. 

بررسی ها نشان می دهد که اسکناس آمریکایی در آغاز معاملات امروز تا ۴۸ هزار و ۷۵۰ تومان پایین آمد اما در ادامه به سمت مرز ۴۹ هزار تومان گام برداشت.طبق ادعای معامله گران ظهر امروز قیمت دلار در حدود ۴۹ هزار و ۲۵۰ تومان به فروش رسید. پیش از قیمت دلار بارها تا سطح ۴۹ هزار و ۱۰۰ تومان بالا رفته بود اما موفق به شکست این محدوده نشده بود. 

برخی از تکنیکالیست ها می گویند محدوده ۴۹ هزار و ۱۰۰تومان ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان علاوه بر اینکه مقاومت مهمی است ، مقاومت خط کیوجنسن در اندیکاتور ایچی کومو می باشد که به دلیل صاف بودن نمودار در این محدوده اهمیت این مقاومت بالا رفته است، در صورتی که دلار بتواند مقاومت فوق را بشکند مقاومت ابر کومو در محدوده ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان پیش روی آن قرار دارد در غیر اینصورت حمایت ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان که مماس بر خط حمایت تنکاسن است حمایت بعدی دلار خواهد بود.

با این حال، قیمت دلار امروز در بازار ارز هرات نسبت به روز قبل نوسان قابل ملاحظه را ثبت نکرد و در مرز ۴۸ هزار و ۸۵۰ تومان به فروش رسید. نرخ حواله درهم نیز امروز در مقایسه با روز قبل ۸۰ تومان نوسان صعودی را تجربه کرد و به ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. 

 بیشترین افزایش قیمت دلار مرکز مبادله در دوماه اخیر 

 قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا امروز بیشترین افزایش قیمت طی دو ماهه اخیر را به ثبت رساند.قیمت دلار  امروز، دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با عبور از مرز روانی ۴۱ هزار و ۳۰۰ تومان در سطح ۴۱ هزار و ۳۰۴ تومان قرار گرفته که نسبت به روز گذشته ۱۵ تومان افزایش داشته است.

قیمت یورو و درهم در مرکز مبادله 

همچنین قیمت یورو با کاهش توقف روند کاهشی چند روز اخیر خود امروز افزایش جزئی را به ثبت رسانده و در سطح ۴۵ هزار و ۴۹۰ تومان قرار گرفته است.

در همین راستا قیمت درهم امارات نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۴۷ تومان بر تابلو درج شده است که نسبت به روز گذشته افزایش جزیی داشته است.

نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب ۳۷ هزار و ۵۴۹ تومان، ۴۱ هزار و ۳۵۵ تومان و ۱۰ هزار و ۲۲۴ تومان درج شده است.

قیمت ارز توافقی

قیمت انواع ارز در سایت کانون صرافان برخلاف روز گذشته، امروز با افزایش دلار و یورو و کاهش درهم همراه بوده است.

قیمت دلار امروز دو‌شنبه نهم مرداد ۱۴۰۲ به صورت توافقی در سایت کانون صرافان ایرانیان (تا حوالی ظهر امروز) با افزایش کم‎سابقه ۱۵ تومانی نسبت به روز گذشته بطور میانگین ۴۱ هزار و ۳۰۱ تومان اعلام شده است.

در همین سایت قیمت یورو توافقی نیز امروز با برگشت از مسیر کاهشی، افزایش نامحسوسی را به ثبت رسانده و در رقم میانگین ۴۵ هزار و ۴۸۸ تومان برای آن درج شده است. قیمت درهم امارات به صورت توافقی بطور میانگین معادل ۱۳ هزار و ۲۲۴ تومان اعلام شده که با کاهش ۲۰ تومانی همراه شده است.

پیشروی قیمت طلا و سکه 

قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز با رشد تقریبا ۱۴ هزار تومانی به ۲میلیون و ۳۴۰ هزار و ۱۰۰ تومان رسید. سکه بازان هم در بازار امروز بر خلاف مسیر دیروز شنا کردند.قیمت سکه امامی امروز در حدود ۲۸ میلیون و ۳۰۰ تا ۲۸ میلیون و ۴۰۰هزار تومان به فروش رسید. 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
بهترین بروکر برای معاملات طلا در ایران و ویژگی‌های آنها 09 مه 2024
فکت کوینز | آموزش، اخبار، تحلیل، ارز دیجیتال و فارکس

بهترین بروکر برای معاملات طلا در ایران و ویژگی‌های آنها

بازار معاملاتی آنلاین امکان ترید هر نوع نماد معاملاتی را دارد که از آن جمله می‌توانیم به معاملات طلا اشاره کنیم. کاربران ایرانی می‌توانند به راحتی معاملات طلا را انجام دهند، اما انتخاب بهترین بروکر اهمیت زیادی دارد.

بازار سکه کم عمق شد/ دلایل اصلی که بازار را بی‌جان کرد 09 مه 2024

بازار سکه کم عمق شد/ دلایل اصلی که بازار را بی‌جان کرد

اکوایران: سکه‌بازان می‌گویند که حجم معاملات بازار طلا و سکه کم‌عمق شده است. به عقیده تحلیل‌گران تکنیکال، بازار نه جان افزایش دارد و نه قدرت کاهش. از منظر فنی بازار از لحاظ زمانی به استراحت رفته و اگر فاند خبری خاصی به آن مخابره نشود، نوسان زیادی نخواهیم داشت.

09 مه 2024

علت ارزش رشد ین چه بود؟

بسیاری علت این نوسانات و رشد ارزش ین را محصول مداخله ارزی ژاپن و وقایع اقتصادی آمریکا می‌دانند که علی رضاپور، تحلیلگر بازارهای مالی به تفصیل درباره آن صحبت می‌کند.     ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید. [کل: ۰ میانگین: ۰]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.