دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 45357
  • 27 نوامبر 2023 - 12:12
  • 89 بازدید
  • ۰ دیدگاه

خودروهای برقی و هیبرید سایپا کی به بازار می‌آید؟

خودروهای برقی و هیبرید سایپا کی به بازار می‌آید؟
خودروهای برقی و هیبرید سایپا کی به بازار می‌آید؟

اکوایران: بنابه اعلام مدیرعامل خودروسازی سایپا اولین سری کراس اوور DL5 پارس خودرو به مشتریان تحویل داده شد.

به گزارش اکوایران: در مراسم تحویل اولین سری خودرو کراس اور DL5 پارس خودرو به مشتریان، محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا عنوان کرد که در راستای ارتقای محصولات جاری، کنترل بازار و به خصوص افزایش رقابت‌پذیری،‌ واردات و مونتاژ خودروهای وارداتی در دستور کار قرار گرفته است.

او ادامه داد که خودرو DL5، در فاز نخست به صورت تمام وارداتی به مشتریان تحویل داده شد و همچنین قرار است که در فاز دوم،  خودروی یاد شده همراه با داخلی‌سازی،‌ مونتاژ و به بازار خودروی کشور عرضه شود. بر این اساس اولین قطعات آن در حال ورود به ایران است و خطوط تولید این محصول در شرکت پارس خودرو در حال آماده‌سازی است.

تیموری از شراکت و همکاری دوباره با شرکت چینی چانگان خبر داد و عنوان کرد که گروه سایپا در نظر داررد، تیپ‌های مختلف چانگان وارد چرخه تولید شود. بدین جهت چانگان CS35 پلاس در شرکت پارس خودرو، خودرو CS55 پلاس در سایپا و CS15 نیز در یکی از شرکت‌های بن رو یا کاشان تولید و عرضه خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از دستور کار قرار گرفتن خط تولید خودروهای برقی توسط سایپا خبر داد و وارد شدن نمونه‌های جدید خودروهای برقی به ایران خبر داد. با این تفاسیر خودروهای تمام برقی در شهرهای بزرگ که آلایندگی دارند، برای سیستم حمل و نقل عمومی و به عنوان تاکسی (تحویل سازمان تاکسیرانی)‌ عرضه خواهد شد.

او همچنین اظهار داشت: در حال انجام استانداردهای نهایی برای خودروی جدید آریا(هیبرید برقی و تمام برقی) هستیم و امیدواریم  تولید انبوه این خودرو در اوایل تابستان سال آینده انجام شود.

لازم به ذکر است که بعد از آزادسازی واردات خودرو به کشور، گروه خودروسازی سایپا، از اولین مجموعه‌های است که اقدام به واردات محصولات جدید کرده است. بر این اساس  ۸۰۰ دستگاه خودرو DL5 پارس خودرو در فاز اول آماده تحویل به مشتریان است و در فاز دوم نیز ۲ هزار خودرو DL5 مونتاژ و به بازار عرضه می‌شود.کراس‌اور DL5 دارای یک موتور ١.٥ لیتری توربوشارژ ٤ سیلندر به قدرت ١٤٤ اسب بخار است. همچنین این موتور می‌تواند تا ٢١٥ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی 27 آوریل 2024

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی

اکوایران: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروهای الکتریکی پرداخته است. طبق این گزارش، تقریبا از هر ۳ اتومبیل در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ یک اتومبیل الکتریکی خواهد بود و این میزان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تقریبا یک خودرو از هر ۵ اتومبیل خواهد بود.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟

اکو ایران: وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می‌رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می گیرد ؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می گیرد ؟

اکو ایران : وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.