پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 12538
  • 01 آگوست 2023 - 9:11
  • 178 بازدید
  • ۰ دیدگاه

کام سکه‌بازان در سایه تلخ‌کامی سهامداران شیرین شد

کام سکه‌بازان در سایه تلخ‌کامی سهامداران شیرین شد
کام سکه‌بازان در سایه تلخ‌کامی سهامداران شیرین شد

اکوایران: در شرایطی که بازدهی بورس ناامید کننده بوده، قیمت دلار روند صعودی به خود گرفته و بازدهی سکه از کف‌ قیمتی اخیر خود حدود هفت درصد بوده است؛ اتفاقی که نشان می‌دهد تلخ‌کامی سهامداران می‌تواند بیشتر از همه کام معامله‌گران سکه و دلار را شیرین کند.

به گزارش اکوایران: در شرایطی که برای بازار سرمایه جانی نمانده، دلار در مسیر افزایشی قرار دارد. بازار سرمایه از اردیبهشت سرمایه‌ها و امیدهای مردم را سوزانده و ارزش معاملات خرد و روند خروج پول از این بازار نشان می دهد که معامله‌گران نسبت به بازار و آینده آن بدبین شده‌اند، هرچند بازار سرمایه در اردیبهشت شروع به اصلاح کرد ولی میزان و شدت اصلاح در این مدت مورد توجه برخی تحلیلگران است.

آنچه در این مدت به اعتماد و اعتبار بازار سرمایه در میان سرمایه گذاران لطمه زد، اخباری بود که در حمایت ها منتشر شد و امنیت سرمایه‌گذاری سهامداران را تهدید کرد. عرضه خودرو در بورس کالا لغو شد و خبر عرضه دوباره خودرو در بورس کالا با حذف و تایید مدام بازار سرمایه را هدف قرار دارد. بلاتکلیفی به وجود آمده در این فضا در کاهش قیمت سهام خودرو و سایپا به کانالی که همزمان در آغاز روند صعودی شاخص در آذرماه در آن محدوده بوده موثر بوده و با وجودی که شاخص از آن زمان فاصله دارد ولی سهام خودرو و سایپا فاصله چندانی با قیمت های آذرماه خود ندارند.

خبر افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، وضع عوارض و مالیات بر شرکت های معدنی و حذف سود شپنا هم شرایط را برای سهام داران بدتر کرد و تیری بود که بر پیکر بی جان بازار سرمایه شلیک شد. در این هفته هم شایعه توقف بورس کالا آخرین ضربات را بر بازار سرمایه زد.

با وجودی که در شرایط تورمی بازار سرمایه مورد استقبال قرار می‌گیرد و محل جذب نقدینگی می شود بازدهی شاخص کل از سال ۹۹ منفی است که عدم توجه به فرایند اعتمادسازی بی تاثیر در این اتفاق نبوده است.

رسانه‌ها بار‌ها درمورد عواقب خروج پول از بازار سرمایه و احتمال ورود آن به بازارهای موازی هشدار داده‌اند. حال در شرایطی که بازدهی بورس ناامید کننده بوده، قیمت دلار روند صعودی به خود گرفته و بازدهی سکه از کف‌ قیمتی اخیر خود حدود هفت درصد بوده است. اتفاقی که نشان می‌دهد تلخ‌کامی سهامداران می تواند بیشتر از همه کام معامله گران سکه و دلار را شیرین کند.

دلار ازبند مثلث رها می شود؟

دلار روز قبل افزایش پیدا کرد و خود را به بالای مقاومت خط کیوجنسن در اندیکاتور ایچی کومو رساند. ولی همچنان در مرز یک مقاومت مهم قرار دارد مقاومت مثلثی که از اردیبهشت ماه در آن محصور شده و با محدود شدن نوسانات در حال حاضر به مقاومت برخورد کرده است تثبیت بالای ۴۹ هزار و۳۰۰ تومان می تواند به معنای شکست مقاومت در الگوی مثلث و شروع دوباره روند صعودی باشد.

حباب سکه بالا رفت

در حالیکه شاخص کل بورس در نقطه آغازی مرداد ماه قرار دارد سکه امامی با رشد هفت درصدی کام سهام داران را شیرین کرده است. حباب سکه امامی از کف ۱۶ درصدی خود در مرداد بیش از چهار درصد رشد کرده است. سکه مقاومت مهم محدوده نیمه کانال ۲۸ میلیون تومانی را شکسته است و در صورت تثبیت مقاومت محدوده ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اولین مقاومت پیش روی آن است،در غیر این صورت در صورت عقبگرد سکه حمایت ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قابل بررسی است.

گروه خودروسازی لیدر می‌شود؟

گروه خودرو سازی به صدر ارزش معاملات برگشته است. و در محدوده حمایتی قرار دارد که پیش تر نیز از این محدوده حمایت شده است. دوباره صحبت از عرضه خودرو در بورس کالا به میان آمده که اگر دوباره این خبر بازار سرمایه را به بازی نگیرد به گفته برخی تحلیلگران می توان انتظار توقف روند نزولی بازار سرمایه را داشت. در صورتی که شاخص خودرو سازی به کاهش خود ادامه دهد حمایت محدوده ۲۷۰ هزار واحدی ایستگاه بعدی است در غیر اینصورت در صورتی که تقاضا برای گروه خودرو رشد کند مقاومت محدوده ۳۱۰ هزار واحدی اولین مقاومت پیش روی شاخص گروه خودرو است که پس از آن مقاومت محدوده ۳۳۵ هزار واحد از اهمیت بالاتری برخوردار است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
شرکتی که بیش از هر کشوری بیت‌کوین در اختیار دارد 09 مه 2024

شرکتی که بیش از هر کشوری بیت‌کوین در اختیار دارد

اکوایران: شرکت آمریکایی مایکرواستراتژی اخیرا تعداد قابل توجهی بیت‌کوین خریداری کرده که باعث شده این شرکت بیش از هر کشوری در جهان، بیت‌کوین در اختیار داشته باشد.

09 مه 2024

تمدید روادید حضور ارزی در اسلامبول

بازار ارز و سکه همچنان در بازه حبس شده خودش در حال نوسان رفت و برگشتی است. از هفته گذشته قیمت دلار هرات در روز چهارشنبه برای سومین بار به کف حمایتی خودش رسید و باز هم در شکستن آن ناکام بود.  بحث داغ بازار همچنان تعطیلی طلافروشان بود. با همه اخباری که در پشت […]

مجوز دوباره به بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز 09 مه 2024

مجوز دوباره به بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز

اکوایران: شورای عالی هماهنگی اقتصادی با تمدید مصوبه کمیته مداخلات ارزی بانک مرکزی مبنی بر اعطای اختیارات لازم به این بانک برای مداخله در بازار ارز و کنترل نوسانات ارزی موافقت کردند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.