چهارشنبه, ۲۸ شهریور , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 130170
  • 10 سپتامبر 2024 - 22:34
  • 24 بازدید
  • ۰ دیدگاه

بازار طلا و سکه به آرامش رسید؟

بازار طلا و سکه به آرامش رسید؟
بازار طلا و سکه به آرامش رسید؟

قیمت طلا و سکه با نوسانات جزئی همراه شده است. البته کارشناسان معتقدند که این نوسانات جزئی از روند طبیعی بازار است.

به گزارش اکوایران، نوسانات جزئی قیمت طلا و سکه همچنان ادامه دارد. برخلاف روز گذشته، امروز هم در بازار طلا و هم در بازار سکه شاهده افزایش قیمت هستیم. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرد که طلای ۱۸ عیار امروز، ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ و تا لحظه انتشار این گزارش، نسبت به روز گذشته ۲۰ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده و نرخ سه میلیون و ۶۳۴ هزار و  ۶۰۰ تومان را به ثبت رسانده است. طلای ۲۴ عیار هم دنباله‌رو طلای ۱۸ عیار بود و با ۳۰ هزار تومان رشد قیمت در نرخ چهار میلیون و ۸۴۵ هزار تومان به بازار عرضه شد.

سکه هم تغییر روند داد و افزایش قیمت را در روز جدید تجربه کرد. بر این اساس، سکه طرح جدید امروز ۲۵۰ هزار تومان گران شد و به ۴۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید. سکه طرح قدیم هم ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و نرخ ۳۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را در کارنامه قیمتی خود به ثبت رساند. 

طلای جهانی که در روزهای گذشته ریزش نسبی را تجربه کرد، امروز هفت دلار افزایش قیمت داشت و در سطح ۲۴۹۷ دلاری در بازارهای جهانی عرضه شد.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، ۲۰ شهریور ۱۴۰۳

محمد کشتی‌آرای،‌  نایب‌رئیس کمیسیون طلا و جواهر اتاق اصناف ایران، در گفتگو با اکوایران گفت:«نوسانات اخیر بازارهای مالی،‌ نوسانات معمول و ثابت بازار بود. در واقع در روزهای اخیر این بازارها هیچ شوک قیمتی را تجربه نکردند و تغییر قیمت‌های جزئی هم بر اساس عرضه و تقاضا بود.»

کشتی آرای در ادامه توضیح داد که طلای جهانی نوسان ۱۵ دلاری را تجربه کرد که افزایش یا کاهش عجیبی نیست. در هفته گذشته هم با توجه به افزایش تقاضا در بازار دلار،‌ نوسانات خفیفی مشاهده شد. 

او تاکید کرد:« بازار روند طبیعی را طی می‌کند. با توجه به آغاز ماه ربیع‌الاول سطح معاملات افزایش یافته است و امیدواریم رکود بازار پایان یابد.»

نایب رئیس کمیسیون طلا و جواهر اتاق اصناف ایران در رابطه با پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در هفته‌های آینده توضیح داد:«پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا و سکه در هفته آینده در همین بازه‌های فعلی باقی بماند. البته باید به این نکته اشاره کرد که اگر اتفاقی در حوزه بازارها و اقتصاد جهانی رخ ندهد بازار ایران هم به همین روند فعلی ادامه خواهد داد.»

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
واکنش بازار ارز و سکه به انفجار لبنان 18 سپتامبر 2024

واکنش بازار ارز و سکه به انفجار لبنان

معامله‌گران می‌گویند چهارشنبه روز مهمی برای بازار است، آن‌ها تصور می‌کنند فد در این روز با طلا تعیین‌تکلیف می‌کند. انفجارهای لبنان در پشت خط چه واکنش‌هایی داشت؟

18 سپتامبر 2024

انفجار لبنان به دلار پشت‌خطی رسید

معامله‌گران بازار ارز می‌گویند آنقدر بازار بی‌رمق است که اتاق‌های معاملاتی سوت‌و‌کور شده و در چارت، یک فشردگی یا فریز قیمتی عجیبی اتفاق افتاده است. از منظر آن‌ها این حالت بازار نشان می‌دهد که بازار ارز در تایم استراحت قرار دارد، اما در نهایت این فشردگی قیمت به نوسان بزرگ ختم خواهد شد. این دسته […]

در آستانه تصمیم مهم فدرال رزرو: هر یک از گزینه‌های پیش‌روی بانک مرکزی آمریکا چه اثری بر بازارها خواهد گذاشت؟ 17 سپتامبر 2024

در آستانه تصمیم مهم فدرال رزرو: هر یک از گزینه‌های پیش‌روی بانک مرکزی آمریکا چه اثری بر بازارها خواهد گذاشت؟

اکوایران: درحالی که فدرال رزرو معمولا ترجیح می‌دهد که با افزایش ۰٫۲۵ درصدی نرخ بهره حرکت کند ولی این‌بار بنظر می‌رسد مساله پیچیده شده است، بطوری که معامله گران بازارهای جهانی نمی‌دانند نرخ بهره چه میزان کاهش خواهد یافت. این مساله می‌تواند نوسانات زیادی در بازار ایجاد کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.