پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 130264
  • 11 سپتامبر 2024 - 10:35
  • 29 بازدید
  • ۰ دیدگاه

حساب و کتاب کنسرت معین در بازار ارز

حساب و کتاب کنسرت معین در بازار ارز
حساب و کتاب کنسرت معین در بازار ارز

معامله‌گران ارزی در روز سه‌شنبه حساب و‌ کتاب کنسرت معین را انجام می دادند، نرخ نیما حذف شود چه اتفاقی برای بازار می‌افتد؟

بازار ارز و سکه بعد از برخورد به سطوح مقاومتی در روز دوشنبه، همچنان در زیر این مرز نوسان داد و قیمت‌ها جان افزایش نداشتند. در معاملات روز سه‌شنبه چهار بازار زیر نظر معامله‌گران بود، بازار اول قیمت سکه حواله بود. بعد از افزایش قیمت این بازار در هفته گذشته که تا میانه کانال ۴۴ میلیون بالا رفته بود، در این هفته بر مدار نزول قرار گرفت و به میانه کانال ۴۳ میلیون رسید. با این کاهش سکه حواله از شکاف بازار و قیمت سکه حواله کم شد.

بازار دوم قیمت تتر بود که در معاملات بامدادی سه‌شنبه با کاهش به زیر نرخ دلار هرات رفت. در بامداد سه‌شنبه بعد از رشد بیش از دو درصدی بیت‌کوین، در بازار تتر فشار فروش شکل گرفت و قیمت تا ۵۹ هزار و ۲۰۰ تومان پایین رفت. بازار سوم قیمت طلای آبشده بود. در روز سه‌شنبه با اینکه سایر بازارها نوسان رنجی داشتند طلای آبشده با افزایش به یک قدمی پله هشتم کانال ۱۵ میلیون رسید. قیمت دلار ثبت شده در سایت بانک مرکزی که جای دلار ۴۲۰۰ تومانی نشسته، در روز سه‌شنبه با افزایش بیش از ۳۰۰ تومانی به ۴۲ هزار و ۶۰۰ تومان رسید.

قیمت دلار هرات روز سه‌شنبه را در ۵۹ هزار و ۴۳۰ تومان شروع کرد و دو نوسان رفت و برگشتی تا مرز ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان داشت. قیمت دلار هرات در ابتدا با افزایش تا این مرز رفت و در ادامه با کاهش به ۵۹ هزار و ۳۵۰ تومان رسید. در نیمه دوم قیمت دلار هرات دوباره فاز افزایش برداشت و به مرز مورد نظر رسید و مجددا با کاهش در ۵۹ هزار و ۳۵۰ تومان بسته شد.

قیمت درهم در روز سه‌شنبه در مرز مقاومت فریز شد. قیمت درهم طی ۲۸ روز گذشته در زیر مرز مقاومت ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان نوسان داده و در روز سه‌شنبه در این نرخ بازگشایی کرد و بدون نوسان در همین نرخ هم بسته شد.

قیمت دلار تهران هم در زیر نرخ بسته شده روز دوشنبه به کار خودش پایان داد. قیمت دلار تهران در ۵۹ هزار و ۵۵۰ تومان آغاز به کار کرد و در ابتدا کاهش ۵۰ تومانی داشت. اما در ادامه قیمت دلار تهران با افزایش در ۵۹ هزار و ۶۵۰ تومان بسته شد.

قیمت سکه نیز همچنان در زیر محدوده مقاومت خودش نوسان می‌دهد. قیمت سکه در ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان شروع کرد و در ابتدا ۵۰ هزار تومان افت داشت. در ادامه قیمت سکه با افزایش به نرخ بازگشایی برگشت. قیمت سکه طی ده روز گذشته بارها به این مرز رسیده و واکنش داشته است. با درجا زدن قیمت سکه نقدی و کاهش قیمت سکه حواله، شکاف این دو بازار به ۱۰۰ هزار تومان رسید.

کنسرت‌ خوانندگان ایرانی در ترکیه بحث داغ بازار بود. بعد از تمام شدن اربعین دو کنسرت در استانبول ترکیه مورد استقبال ایرانیان قرار گرفت؛ کنسرت معین و کنسرت شادمهر. برآوردها حاکی از این است که ۱۵ هزار نفر ایرانی در کنسرت معین شرکت کرده‌اند و گزارش فرهیختگان در این باره نشون می‌دهد چیزی حدود سه میلیون دلار فقط هزینه بلیط این کنسرت شده که این هزینه به جز هزینه اقامت و غیره است.

در بازار سه‌شنبه یک عدد عجیب غریب هم در این باره زمزمه می‌شد. برخی از معامله‌گران مدعی بودند بیش از یک همت پول از بانک‌ها برای رفتن به این کنسرت هزینه شده است. البته اکوایران درمورد اعداد تاییدی ندارد و فقط شنیده‌های بازار است.

یک تحلیل از قیمت گندم هم در بازار دست به دست می‌شد. در این تحلیل ادعا شده قیمت گندم ایران به دلار، بیشتر از قیمت گندم جهانی است. دلیل این اتفاق‌ را در این تحلیل به سرکوب نرخ دلار ربط داده‌اند.

صحبت‌های همتی در روز سه‌شنبه گوش بازار را پر کرده بود. همتی، وزیر اقتصاد گفته باید قیمت ارز نیما افزایش و نرخ ارز آزاد را پایین بیاوریم تا این دو بازار به هم نزدیک شوند. برخی در بازار مدعی‌اند اگر قیمت دلار نیما به دامنه ۵۰ هزار تومان برسد می‌تواند جهشی در بازار آزاد ایجاد کند. البته یکسری کارشناس‌ها می‌گویند تعدیل نرخ‌ها می‌تواند عرضه را بالا ببرد و مانع نوسان شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
آغاز چرخه تسهیل پولی در ایالات متحده آمریکا: فدرال رزرو نرخ معیار را ۰٫۵ واحد درصد کاهش داد 19 سپتامبر 2024

آغاز چرخه تسهیل پولی در ایالات متحده آمریکا: فدرال رزرو نرخ معیار را ۰٫۵ واحد درصد کاهش داد

اکوایران: «کمیته بازار باز فدرال» امروز اعلام کرد که اطمینان بیشتری نسبت به تورم کشور بدست آورده است و نرخ‌ها بهره معیار را ۰٫۵ واحد درصد کاهش خواهد داد

19 سپتامبر 2024

بازی روایت‌ها در بازار طلا و دلار

فیک‌نیوزها بازار شلوغی داشتند، در بسیاری از کانال‌ها خبری دست به دست می‌شد که فردا یک جلسه مهم در بانک مرکزی برگزار می‌شود. نیمی از اطلاعات واقعی بود و نیمی فیک.  از قبل معلوم بود که روز چهارشنبه جلسه مهمی برگزار می‌شود اما نه در بانک مرکزی ایران بلکه در بانک مرکزی آمریکا. اما فیک‌نیوزها […]

در آستانه تصمیم مهم فدرال رزرو: نوسان شاخص دلار به حوالی کف یکساله رسید/ اسکناس سبز در آستانه تغییر مسیر؟ 18 سپتامبر 2024

در آستانه تصمیم مهم فدرال رزرو: نوسان شاخص دلار به حوالی کف یکساله رسید/ اسکناس سبز در آستانه تغییر مسیر؟

اکوایران: شاخص دلار آمریکا از ابتدای ماه گذشته حدود ۳ درصد کاهش داشته است، به‌طوری که تحت فشار چشم‌انداز کاهش نرخ بهره فدرال رزرو و همچنین تقویت ارزهای رقیب به پایین‌ترین سطح خود در یکسال گذشته نزدیک است. با اینحال، تحلیلگران معتقدند که مسیر آن احتمالا به زودی تغییر می‌کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.