جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 130866
  • 13 سپتامبر 2024 - 22:33
  • 23 بازدید
  • ۰ دیدگاه

معافیت انواع شمش طلا از مالیات با رأی دیوان عدالت اداری

معافیت انواع شمش طلا از مالیات با رأی دیوان عدالت اداری
معافیت انواع شمش طلا از مالیات با رأی دیوان عدالت اداری

اکوایران: بر اساس اعلام سازمان امورمالیاتی و بر اساس رای دیوان عدالت اداری، انواع شمش طلا بدون محدودیت شکلی، از پرداخت مالیات معاف است.

به گزارش اکوایران، دفتر حقوقی و قراردادهای مالیاتی طی بخشنامه‌ای در شهریور ماه سال جاری اعلام کرد، طبق رأی دیوان عدالت اداری انواع شمش طلا بدون محدودیت شکلی، از پرداخت مالیات معاف است.

گفتنی است، در رأی هیأت عمومی آمده است:

قانونگذار در جز (۹) از قسمت (الف) ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۴۰۰ اعلام کرده است که «انواع شمش طلا (وارداتی و داخلی) و انواع حواله‌های کاغذی یا الکترونیکی دارای پشتوانه صددرصد طلا» از پرداخت مالیات و عوارض معاف است و این حکم قانونگذار به صورت مطلق بوده و تفاوتی بین انواع شمش طلا در قانون ذکر نشده است، ولی در مقرره مورد شکایت حکم قانونگذار محدود شده و مقرر گردیده است که منظور از شمش طلا، شمشی است که منطبق با تعریف درج شده در آئین‌نامه ورود و صدور فلزات گران‌بها مصوب ۴/۴/۱۳۹۸ شورای پول و اعتبار بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران باشد و لذا قسمت ۱ ۹ از جز ۹ از مصادیق معافیت‌های بند (الف) ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده خلاف قانون بوده و مستند به بند ۱ ماده ۱۲ و مواد ۱۳ و ۸۸ قانون دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ از تاریخ تصویب ابطال می‌شود.

این رأی براساس ماده ۹۳ قانون دیوان عدالت اداری (اصلاحی مصوب ۱۰/۲/۱۴۰۲) در رسیدگی و تصمیم‌گیری مراجع قضائی و اداری معتبر و ملاک عمل است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
درخشش فلز زرد با چشم انداز ادامه کاهش نرخ بهره آمریکا 19 سپتامبر 2024

درخشش فلز زرد با چشم انداز ادامه کاهش نرخ بهره آمریکا

اکوایران: قیمت جهانی طلا پس از رکورد شکنی در روز گذشته که پس از کاهش نیم واحد درصدی نرخ بهره فدرال رزرو اتفاق افتاد، امروز نیز رشد ۱٫۱ درصدی را ثبت کرد.

بررسی عملکرد بازارها در آخرین ماه تابستان/ بازار طلا بر مدار صعود 19 سپتامبر 2024

بررسی عملکرد بازارها در آخرین ماه تابستان/ بازار طلا بر مدار صعود

اکوایران: در آخرین روز معاملاتی تابستان پرونده معاملات هفتگی و ماهانه شهریور بسته شد. اکوایران در این گزارش تغییرات بازارها در بازه هفته آخر شهریور و بازه ماهانه بررسی می‌کند.

آغاز چرخه تسهیل پولی در ایالات متحده آمریکا: فدرال رزرو نرخ معیار را ۰٫۵ واحد درصد می‌دهد. 19 سپتامبر 2024

آغاز چرخه تسهیل پولی در ایالات متحده آمریکا: فدرال رزرو نرخ معیار را ۰٫۵ واحد درصد می‌دهد.

اکوایران: «کمیته بازار باز فدرال» امروز اعلام کرد که اطمینان بیشتری نسبت به تورم کشور بدست آورده است و نرخ‌ها بهره معیار را ۰٫۵ واحد درصد کاهش خواهد داد

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.