افزایش تعهدات بیمه تکمیلی این نهاد تا سقف ۷۰ درصد
افزایش تعهدات بیمه تکمیلی این نهاد تا سقف ۷۰ درصد

محمد احمدوند، معاون اداری و مالی نهاد، دربارهٔ قرارداد جدید بیمه تکمیلی درمان اطلاعاتی ارائه داده است. بر اساس این اطلاعات، رشد میانگین سقف تعهدات پاراکلینیکی در این قرارداد ۷۰ درصد و رشد تعهدات دارویی آن ۴۳ درصد می‌باشد.

محمد احمدوند توضیح داده است که انتخاب شرکت بیمه تکمیلی برای امسال با حضور ۱۴ شرکت بیمه‌گر صورت گرفته است و چالش اصلی مذاکرات نرخ خدمات درمانی و دارویی بوده است. او افزوده است که تلاش کرده‌اند تا با حفظ کیفیت طرح‌ها و حداقل افزایش قیمت، با شرکت‌های بیمه‌گذار مذاکره کنند.

وی افزود: در این راستا و با توجه به شرایط پیشنهادی شرکت‌ها، قرارداد امسال با شرکت بیمه تعاون منعقد شد که در این قرارداد با در نظر گرفتن نظرات همکاران در استان‌ها، میانگین سقف تعهدات خدمات پاراکلینیکی ۷۰ درصد و تعهدات دارویی ۴۳ درصد افزایش پیدا کرد.

احمدوند ضمن اشاره به اهمیت موضوع سلامت و تأمین هزینه‌های آن افزود: در راستای کاهش میزان پرداختی همکاران، کمک‌هزینه پرداختی بیمه تکمیلی بیش از ۶۶ درصد افزایش داده شد و به رقم ۲ میلیون و پانصد هزار ریال برای هر یک از اعضای خانواده همکاران رسید که این کمک‌هزینه شامل فرزندان مادرانی که با حکم دادگاه حضانت ایشان را به عهده دارند نیز می‌شود.

وی افزود: تأکید و تلاش ما بر این بود که همه همکاران بتوانند از خدمات بیمه تکمیلی درمان استفاده کننده و در طرح پایه امسال مبلغ پرداختی همکاران حدود ۱۰ هزار تومان هم از سال گذشته کمتر است.

معاون اداری و مالی نهاد در ادامه با اشاره به خانواده‌های دارای فرد مبتلا به بیماری خاص یا صعب‌العلاج و نگرانی و هزینه‌های بالای درمانشان گفت: خوشبختانه در طرح‌های امسال هم توجه لازم به این حوزه مانند سنوات گذشته صورت پذیرفته و کلیه هزینه‌های درمانی شامل جراحی، دارو، بستری و سایر خدمات درمانی برای بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج مانند تالاسمی، هموفیلی، MS، انواع دیالیز، SME، اوتیسم، گروه سرطان، پیوند سلول‌های بنیادی، پیوند کلیه، کبد، قلب و… از سوی بیمه پرداخت خواهد شد.

وی در ضمن تقاضا از مدیران‌کل استانی برای نظارت دقیق و جدی بر نحوه ارائه خدمات افزود: لازم است استان‌ها ضمن اطلاع‌رسانی کافی در خصوص خدمات موضوع قرارداد، مشکلات احتمالی همکاران را تا حصول نتیجه پیگیری نمایند تا خدای ناکرده در زمان بیماری، دچار مشکلات جانبی نباشند؛ به طور مثال وقتی در طرح ۱ ملاک تعرفه مورد قبول دندانپزشکی، ۱.۵ برابر تعرفه سندیکای بیمه‌گران است یعنی اگر هزینه کشیدن یک دندان در تعرفه سندیکا ۱۰۰ هزار تومان باشد، بیمه متعهد است سند هزینه‌ها را تا ۱۵۰ هزارتومان به عنوان هزینه مورد قبول بپذیرد و پس از کسر فرانشیز ۱۰ درصدی خسارت مربوطه را پرداخت نماید؛ یا موضوع شناور بودن هزینه‌های دندانپزشکی و عینک یعنی یک خانواده می‌تواند تا مجموع سقف هزینه‌های عینک و دندانپزشکی کل خانواده خسارت دریافت کند؛ مثلاً اگر یک خانواده ۴ نفره، طرح ۱ امسال را انتخاب کرده باشد، می‌تواند مجموعاً ۳ میلیون تومان برای عینک و ۱۰ میلیون تومان برای دندانپزشکی هزینه دریافت کند؛ این مبلغ می‌تواند به یک نفر از اعضای خانواده تخصیص داده شود و یا اینکه بین چند نفر تقسیم شود. همکاران عزیز هم در صورت مشاهده مشکلی از سوی شرکت بیمه‌گذار می‌توانند موضوع را از طریق سامانه رفاهی با مسئولین ذی‌ربط در میان بگذارند که جزئیات این موضوع نیز به صورت کامل اطلاع‌رسانی خواهد شد.

احمدوند افزود: همچنین سال قبل و در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت برای کارمندانی که بیش از ۳ فرزند دارند، حق بیمه فرزندان چهارم به بعد در صورت انتخاب طرح ۱ رایگان بود که امسال این طرح برای تمامی اعضای خانواده این عزیزان اجرا خواهد شد.

معاون اداری و مالی نهاد در پایان گفت: طبق توافق با بیمه تعاون، امسال هم دریافت مدارک و پرداخت خسارت به صورت برخط (آنلاین) نیز امکان‌پذیر است و در سامانه «درمون» انجام خواهد شد و همکاران ۱ ماه فرصت دارند تا اصل مدارک را برای ارائه به نماینده بیمه به مرکز استان ارسال کنند؛ البته نماینده بیمه با تشخیص خودش می‌تواند اصل مدراک را در زمان دیگری دریافت کند. شرکت بیمه‌گر هم متعهد به معرفی نماینده در تمامی استان‌ها برای انجام هماهنگی و اقدامات لازم، مانند صدور معرفی‌نامه و دریافت مدارک در مرکز استان است. این توضیح لازم است که استفاده از سامانه آنلاین اجباری نیست و بیمه‌شدگان می‌توانند مانند گذشته اسناد خود را به صورت فیزیکی به نماینده بیمه تحویل داده و پس از آن دوره زمانی مشخص خسارات خود را دریافت کنند.

منبع:

کتابخانه ملی

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]