سقوط آزاد عجیب در بورس /  نمادهای موثر معرفی شد + نقشه
سقوط آزاد عجیب در بورس /  نمادهای موثر معرفی شد + نقشه

بورس در معاملات ۱۶ مهر ماه ۱۴۰۲ با ریزش ۵۱۶۱۹ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۲ میلیون و ۱ واحدی قرار گرفت.

معاملات بورس با ریزش نسبتا زیادی در ابتدای بازار امروز آغاز به کار کرد.در ادامه شاخص کل به ریزش ادامه داد و در نهایت نمادهای زیادی از بورس را به رنگ قرمز درآورد.

بورس معاملات روز یکشنبه را در وضعیت نزولی آغاز کرد در ادامه این حجم از ریزش به شدت افزایشی شد، طوریکه در میانه بازار به ریزش بالای ۲۰ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی فولاد، فارس، شپنا، شستا، پارسان، شبندر و  رمپنا تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌هایی از هر گروه قابلیت صعود بیشتر را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۱۶ مهر ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش افزایش یافت تا با ریزش بالای ۲۶۰۲۰ هزار واحدی به ۶۸۳ هزار و ۲۴۶ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ۵۱ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۰,۱۴۵,۶۳۵.۴۱۱ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۵۹,۰۳۶.۳۸۹ میلیارد ریال و حجم معاملات ۹.۹۵۱ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز وسپهر، آریا، وسپهر، خاور، انتخاب، بپاس، هرمز و صبا هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۱۶ مهر ۱۴۰۲

جواد اوجی، وزیر نفت از در حال اجرا بودن ۸ طرح پالایشی و پتروپالایشی در کشور خبر داد.

براساس گزارش عملکرد ماهانه ۳۰۰ شرکت تولیدی-خدماتی که تا این لحظه منتشر شده است، درآمد ۶ ماهه اول این شرکتها با جهش ۴۵% نسبت به ۶ ماهه اول ۱۴۰۱ به حدود ۹۰۰ همت رسید.

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران: در حال تعامل با بورس سنت پترزبورگ روسیه هستیم تا در صورت امکان برای اولین بار زعفران و پسته ایران را در تابلو مشترک برای مشتریان روسی عرضه کنیم.

در ۶ ماه ابتدایی سال جاری بیش از ۵۱ هزار میلیارد تومان سود از سوی سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از طریق اطلاعات سامانه سجام به حساب ۴۲ میلیون سهامدار واریز شد.

بازاری تخصصی‌تر با راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی

علیرضا قدرتی، رییس هیات مدیره شرکت سبدگردان هیوا گفت: یکی از روش‌هایی که می‌توان بازار سرمایه پویاتر و فعال‌تری داشت، افزایش تنوع‌ ابزارها در این بازار است.

راه‌اندازی صندوق‌های بخشی هم به تخصصی‌تر کردن معاملات در بازار کمک کرده و هم اینکه افراد با سلایق مختلف را جذب خود می‌کند.

خرید سیمان از بورس کالا به محدودیت دسترسی مصرف کنندگان واقعی پایان داد

قبل از عرضه سیمان در بورس کالا، یکی از معضلات و نگرانی بزرگ افراد فعال حوزه ساخت و ساز، کمبود سیمان با قیمت منطقی، افزایش ناگهانی قیمت آن در زمان شروع پروژه بود و با عرضه سیمان در بورس این مشکل به نحو مناسبی رفع شد.

خرید سیمان از بورس کالا به محدودیت دسترسی مصرف کنندگان واقعی (به سیمان) پایان داد و به عنوان راهکاری صحیح برای حذف واسطه‌گری و رانت در بازار خرید و فروش این محصول شد.

برنامه‌های مشترک سازمان بورس و قوه قضائیه برای کاهش جرایم در بازار سرمایه

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: برخی از دستورالعمل‌ها و رویه‌ها در بازار سرمایه با همکاری قوه قضائیه اصلاح شده است.

ارسال پیامک‌های انبوه به سراسر کشور در خصوص جرایم بورسی و سوء استفاده کلاهبرداران موجب ارتقاء آگاهی سهامداران و پیشگیری از ناهنجاری‌ها شده است.

معاملاتی قابل رصد و شفاف در فضای بورس کالا

علی جبل‌عاملی، کارشناس بازار سرمایه گفت: وجود بورس کالا توانسته است بخش بزرگی از معاملات را به فضایی قابل رصد و شفاف سوق دهد.

تنها در بورس کالاست که امکان رقابت برابر برای متقاضیان فراهم می‌شود؛ هرچند که در تعدادی از کالاها که عرضه محدود ندارند و به میزان کافی عرضه می‌شوند، حتی رقابت هم صورت نمی‌گیرد و نهایتا این بورس کالاست که در کنار سامانه جامع تجارت، سامانه انبارها، سامانه مودیان مالیاتی و سامانه حمل نقل امکان فروش خارج از شبکه، احتکار، دامپینگ، قاچاق و قیمت سازی را به حداقل رسانده و اجازه نمی‌دهد که نظام توزیع و در نتیجه بازار متلاطم شود.

پتانسیل جذب ۱۰۰ همت سرمایه برای صنعت برق از بورس انرژی

حمیدرضا صالحی، نایب‌رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران گفت: با اشاره به ناترازی برق و گاز که از نبود سرمایه‌گذاری در ۱۵ سال اخیر ناشی شده است، اظهار داشت: از مسیر بورس می‌توانیم مشکل ناترازی را طی ۲ الی ۳ سال آینده حل و فصل کنیم.

مصرف صنایع ۱۲۰ میلیارد کیلووات ساعت محاسبه شده است که با در نظر گرفتن متوسط قیمت برقی که صنایع می‌پردازند به رقم ۱۰۰ هزار میلیارد تومان منتهی می‌شود.

رونمای “نقشه راهبردی بازار سرمایه” همزمان با هفته جهانی سرمایه‌گذاری

همزمان با هفته جهانی سرمایه‌گذاری در بورس و با حضور خبرنگاران بازار سرمایه، از “نقشه راهبردی بازار سرمایه” توسط رئیس و هیات مدیره سازمان بورس رونمایی شد.ش

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]