پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 131332
  • 15 سپتامبر 2024 - 16:33
  • 18 بازدید
  • ۰ دیدگاه

طلای جهانی؛ لیدر اصلی بازار طلا و سکه/ حباب سکه افزایش یافت

طلای جهانی؛ لیدر اصلی بازار طلا و سکه/ حباب سکه افزایش یافت
طلای جهانی؛ لیدر اصلی بازار طلا و سکه/ حباب سکه افزایش یافت

قیمت طلا و سکه در بازار داخلی امروز تحت تاثیر افزایش نرخ طلای جهانی،‌ با افزایش قیمت مواجه شد.

به گزارش اکوایران، بازار طلا و سکه در روزهای اخیر نسبتا روند آرامی را طی کرد،‌ فعالان بازار مدعی‌اند نوسانات قیمتی حاضر در بازار طبیعی است و شوک قیمتی در کار نیست. بر این اساس، سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرد که طلای ۱۸ عیار امروز، ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ هفته خود را با نوسان آغاز کرده و با ۲۵ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته در نرخ سه میلیون و ۷۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار طلا و سکه کشور عرضه شده است. طلای ۲۴ عیار هم ۳۰ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و به قیمت چهار میلیون و ۹۵۴ هزار تومان رسید.

بازار سکه امروز عقب نشینی کرد و هر دو سکه طرح قدیم و جدید دوباره به کانال پایین‌تر خود بازگشتند. آنگونه که سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران نوشته است، سکه طرح جدید که دیروز وارد کانال ۴۴ میلیون تومان شده بود،‌ امروز ۳۰۰ هزار تومان ارزان شد و اکنون به ۴۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسیده است. سکه طرح قدیم هم ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت و در نرخ ۳۸ میلیون و ۹۰۰ تومان به بازار عرضه شد. 

طلای جهانی که طی روزهای گذشته در منطقه جدید ورود کرد،‌ روز گذشته در قیمت ۲۵۷۸ دلار به کار خود پایان داد. 

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، ۲۵ شهریور ۱۴۰۳

مجتبی دیبا،‌ کارشناس بازارهای مالی،‌ در گفتگو با اکوایران مطرح کرد که بازار طلای جهانی طی جهانی شاهد سقف زدن جدیدی بود،‌ بنابراین تاثیر بیشتری نسبت به گذشته بر بازار داخلی طلا و سکه گذاشت. این موضوع منجر به افزایش حباب سکه شد.

این کارشناس بازارهای مالی در ادامه گفت:«انتظار می‌رفت سکه در محدوده قبلی شاهد ریزش باشد،‌ اما با افزایش قابل توجه انس جهانی در هفته گذشته،‌ سکه وارد کانال جدید شد و به نظر می‌رسد در آینده بازار شاهد افزایش مجدد سکه باشد.»

او افزود:«طلای جهانی با توجه به گزارش تورم ایالات متحده آمریکا و امکان کم شدن نرخ بهره این کشور،‌ می‌تواند دوباره در مسیر ریزش قرار گیرد. اگر تعداد،‌ دفعات و شدت کم کردن نرخ بهره آمریکا زیاد باشد،‌ می‌توان به ادامه‌دار بودن ریزش طلای جهانی امیدوار بود.»

دیبا توضیح داد:«در این میان باید اشاره کرد که دلار طی هفته اخیر در منطقه فعلی گرفتار مانده است و حتی تحریم‌های اروپا علیه ایران نتوانست قیمت این ارز را افزایشی کند، در نتیجه وزن تاثیرگذاری دلار بر بازار داخلی طلا و سکه کاهش می‌یابد و این بازار نسبت به طلای جهانی واکنش بیشتری نشان خواهد داد.»

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
آغاز چرخه تسهیل پولی در ایالات متحده آمریکا: فدرال رزرو نرخ معیار را ۰٫۵ واحد درصد کاهش داد 19 سپتامبر 2024

آغاز چرخه تسهیل پولی در ایالات متحده آمریکا: فدرال رزرو نرخ معیار را ۰٫۵ واحد درصد کاهش داد

اکوایران: «کمیته بازار باز فدرال» امروز اعلام کرد که اطمینان بیشتری نسبت به تورم کشور بدست آورده است و نرخ‌ها بهره معیار را ۰٫۵ واحد درصد کاهش خواهد داد

19 سپتامبر 2024

بازی روایت‌ها در بازار طلا و دلار

فیک‌نیوزها بازار شلوغی داشتند، در بسیاری از کانال‌ها خبری دست به دست می‌شد که فردا یک جلسه مهم در بانک مرکزی برگزار می‌شود. نیمی از اطلاعات واقعی بود و نیمی فیک.  از قبل معلوم بود که روز چهارشنبه جلسه مهمی برگزار می‌شود اما نه در بانک مرکزی ایران بلکه در بانک مرکزی آمریکا. اما فیک‌نیوزها […]

در آستانه تصمیم مهم فدرال رزرو: نوسان شاخص دلار به حوالی کف یکساله رسید/ اسکناس سبز در آستانه تغییر مسیر؟ 18 سپتامبر 2024

در آستانه تصمیم مهم فدرال رزرو: نوسان شاخص دلار به حوالی کف یکساله رسید/ اسکناس سبز در آستانه تغییر مسیر؟

اکوایران: شاخص دلار آمریکا از ابتدای ماه گذشته حدود ۳ درصد کاهش داشته است، به‌طوری که تحت فشار چشم‌انداز کاهش نرخ بهره فدرال رزرو و همچنین تقویت ارزهای رقیب به پایین‌ترین سطح خود در یکسال گذشته نزدیک است. با اینحال، تحلیلگران معتقدند که مسیر آن احتمالا به زودی تغییر می‌کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.