پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 131842
  • 17 سپتامبر 2024 - 10:33
  • 16 بازدید
  • ۰ دیدگاه

موشکافی محتوای اولین نشست خبری پزشکیان در بازار ارز و سکه

موشکافی محتوای اولین نشست خبری پزشکیان در بازار ارز و سکه
موشکافی محتوای اولین نشست خبری پزشکیان در بازار ارز و سکه

امروز اولین نشست خبری پزشکیان برگزار شد، معامله‌گران محتوای نشست را موشکافی کردند. دو پالس این نشست به بازار چه بوده است؟

بازار ارز و سکه در روز دوشنبه دو مسیر متفاوت را با بازیگران مختلف دنبال کرد. بازیگر اصلی بازار طلا و سکه قیمت انس بود و با حفظ نوسان در سقف موجب افزایش دوباره بازار طلا شد. قیمت انس طلا در روز جمعه با افزایش سقف جدیدی را به ثبت کرد و در همان نرخ‌ها هم هفته‌ را به پایان رساند. با آغاز به کار انس طلا در محدوده بسته شده و در حوالی سقف جدید، قیمت طلا،‌ کاهش روز یکشنبه را پس گرفت.

قیمت طلای آبشده که در روز یکشنبه کانال ۱۶ میلیون را از دست داده بود، روز دوشنبه را در ۱۶ میلیون و ۴۲ هزار تومان شروع کرد و در پشت پله اول کانال ۱۶ میلیون نوسان داد. قیمت طلای آبشده در نهایت در ۱۶ میلیون و ۱۰ هزار تومان به کار خودش پایان داد.

قیمت سکه هم در روز دوشنبه از مرزهای پایینی برگشت اما نتوانست به کانال ۴۴ میلیونی که در ابتدای هفته دیده بود برسد. قیمت سکه با گپ مثبت ۱۰۰ هزار تومانی در ۴۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان آغاز به کار کرد و با افزایش تا ۴۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بالا رفت. حباب سکه همچنان در سطح ۱۷ درصد ثابت مانده است.

نکته بازار طلا و سکه، پیش‌بینی اعداد نجومی برای قیمت انس طلا بود. در بازار طلا و سکه داخل بعد از ثبت سقف جدید در قیمت انس طلا یکسری اعداد عجیب وغریب برای آینده بازار طلا داده می‌شود که کاملا بدون پشتوانه است، مثلا برای انتهای سال ۲۰۲۵ میلادی عدد ۳۷۰۰ دلار را در نظر دارند. تحلیلگران توصیه می‌کنند فقط دو موضوع می‌تواند قیمت طلا را همچنان در گارد صعود نگه دارد، اول اینکه شرایط اقتصادی در آمریکا و چین به سمت رکود نرود و دوم اینکه فدرال رزرو در جلسه مهم خودش در روز چهارشنبه دو کاهش نرخ بهره را در دستور کار قرار دهد.

بازار ارز در روز دوشنبه دو نیمه متفاوت داشت و بازیگر اصلی بازار هم قیمت درهم بود. با بازگشایی قیمت درهم در گپ منفی و افزایش آن در ادامه، بازار ارز نوسان داد. قیمت دلار هرات هم به واسطه این نوسان درهم، دو نیمه متفاوت داشت، در نیمه اول با گپ منفی درهم به سمت نزول رفت و در ادامه با افزایش درهم، به نرخ‌های بازگشایی برگشت. قیمت دلار هرات در ۵۹ هزار و ۲۰۰ تومان شروع کرد و در ابتدا حتی کانال ۵۹ هزار تومان را از دست داد و به ۵۸ هزار و ۹۰۰ تومان رسید. در نیمه دوم با افزایش قیمت درهم، قیمت دلار هرات به کانال ۵۹ هزار تومان برگشت و در ۵۹ هزار و ۱۰۰ تومان بسته شد.

قیمت دلار تهران به واسطه گپ منفی درهم با گپ منفی در ۵۹ هزار و ۱۰۰ تومان بازگشایی کرد و در ادامه با نوسان درهم تا ۵۹ هزار و ۳۰۰ تومان بالا رفت. در نهایت قیمت دلار تهران در ۵۹ هزار و ۲۰۰ تومان به کار خودش پایان داد. قیمت دلار تهران طی دو روز گذشته در زیر میانه کانال ۵۹ هزار تومان نوسان داده است.

قیمت درهم روز دوشنبه را با گپ منفی ۴۰ تومانی در ۱۶ هزار و ۱۸۰ تومان شروع به کار کرد و در نیمه دوم با افزایش ۶۰ تومانی به ۱۶ هزار و ۲۴۰ تومان رسید. قیمت درهم نسبت به نرخ پایانی روز یکشنبه افزایش ۲۰ تومانی داشت. علاوه بر این حباب دلاری درهم در روز دوشنبه با افزایش به بیش از ۴۰۰ تومان رسید.

در سمت رسمی بازار قیمت دلار نیما به صعود خودش ادامه داد و وارد کانال ۴۶ هزار تومان شد. قیمت دلار ثبت شده در بانک مرکزی هم با افزایش به ۴۳ هزار و ۴۰۰ تومان رسید.

بحث داغ بازار دوشنبه موشکافی معامله‌گران از اولین نشست خبری پزشکیان بود. صحبت‌های اقتصادی رئیس دولت چهاردهم از جمله درمورد ناترازی‌ها و FATF و برجام زیر نظر معامله‌گران قرار گرفت. بازار نسبت به این نشست دو سیگنال متفاوت دریافت کرد؛ معامله‌گران از ناترازی‌ها سیگنال منفی و در مقابل از صحبت‌های پزشکیان درمورد برجام و FATF سیگنال مثبت دریافت کردند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
آغاز چرخه تسهیل پولی در ایالات متحده آمریکا: فدرال رزرو نرخ معیار را ۰٫۵ واحد درصد می‌دهد. 19 سپتامبر 2024

آغاز چرخه تسهیل پولی در ایالات متحده آمریکا: فدرال رزرو نرخ معیار را ۰٫۵ واحد درصد می‌دهد.

اکوایران: «کمیته بازار باز فدرال» امروز اعلام کرد که اطمینان بیشتری نسبت به تورم کشور بدست آورده است و نرخ‌ها بهره معیار را ۰٫۵ واحد درصد کاهش خواهد داد

پس لرزه تصمیمات «فد» بر بازارها: سهام و دلار صعود کردند 19 سپتامبر 2024

پس لرزه تصمیمات «فد» بر بازارها: سهام و دلار صعود کردند

اکوایران: سهام و شاخص دلار آمریکا هر دو با تصمیم فدرال رزرو برای کاهش نیم درصدی نرخ بهره و برنامه‌ریزی آن برای فرود نرم اقتصاد آمریکا صعود کردند.

بازار طلا و سکه با ریسک افزایش انس، حباب چاق کردند/ ریسک افزایش قیمت طلا، حباب سکه را چاق کرد 19 سپتامبر 2024

بازار طلا و سکه با ریسک افزایش انس، حباب چاق کردند/ ریسک افزایش قیمت طلا، حباب سکه را چاق کرد

تا روز سه‌شنبه می‌گفتند هر کسی دلار دارد بفروشد طلا بخرد چهارشنبه توصیه‌ها معکوس شد، چرا؟

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.