سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 13732
  • 05 آگوست 2023 - 15:12
  • 187 بازدید
  • ۰ دیدگاه

مرز مقاومتی جدید دلار

مرز مقاومتی جدید دلار
مرز مقاومتی جدید دلار

اکوایران: فنی‌ها معتقدند بازار به مرز مقاومتی رسیده و می‌تواند اندکی از افزایش هفته گذشته خود را اصلاح کند. مقاومت مهم برای دلار تهران ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان خواهد بود که قیمت دلار می‌تواند بین ۴۹ هزار ۶۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان نوسان داشته باشد.

به گزارش اکوایران، طی معاملات هفته گذشته قیمت دلار تهران پس از ۲۳ روز به کانال ۵۰ هزار تومان برگشت. شکایت ایران از کره جنوبی بابت پول های بلوکه شده ایران، سخت‌تر شدن تبادل زندانیان و تنش بین بانک مرکزی و کانون صرافان، سه دلیلی است که موجب شد تمامی بازارها به مرز مقاومتی برسند. 

دو خبر اول یعنی شکایت ایران از کره و موضوع سخت‌تر شدن تبادل زندانیان موجب شد تا قیمت دلار بتواند پس از دو هفته مقاومت ۴۹ هزار و ۱۰۰ تومان را بشکند. شکست مرز مقاومت همراه با تنش بانک مرکزی و کانون صرافان بر شدت افزایش سرعت بخشید و قیمت دلار در تهران به بالای مرز ۵۰ هزار تومان رسید. این در حالی بود که قیمت نقدی هرات از سه‌شنبه هفته گذشته در فاصله ۵۰۰ تومانی از فردایی قرار داشت و در ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد. با این حال همچنان قیمت دلار در هرات بالای ۵۰ هزار تومان نتوانست تثبیت دهد.

در این مورد گمانه‌زنی‌های مختلفی در بازار وجود داشت. عده‌ای می‌گویند ضعف دلار نقدی در بازار هرات، بخاطر نبودِ تومان است؛ یعنی دلار نقدی در بازار وجود دارد اما تومان نیست. عده‌ای هم معتقدند بالا رفتن قیمت فردایی هرات بخاطر نگاه بازار به درهم امارات است و پایین ماندن دلار نقدی هرات از این نگاه را به دلیل بسته شدن بانک در عصر سه‌شنبه می‌دانستند. 

در روزهای تعطیل یک اطلاعیه از طرف اتحادیه صرافان هرات در بازار دست به دست می‌شد. در این اطلاعیه به تمامی صرافان و اعضای اتحادیه هشدار داده شده بود تا نه در گروه‌های فردایی حظور داشته باشند و نه معامله انجام دهند. عده‌ای از معامله‌گران معتقدند احتمال تعطیلی معاملات فردایی هرات از شنبه قوت می‌گیرد.

معامله‌گران با اشاره به خبر اینکه عربستان اعلام کرده فعلا تصمیمی برای بازگشایی سفارتش در تهران نگرفته، می‌گویند همان‌گونه که احتمال بازگشایی نوسان چندین باره به بازار ارز داد، این خبر هم می‌تواند نوساناتی ایجاد کند. همزمان با این گمانه خبر مذاکرات علی باقری در عمان هم دست به دست می‌شد.

فنی‌ها معتقدند بازار به مرز مقاومتی رسیده و می‌تواند اندکی از افزایش هفته گذشته خود را اصلاح کند. مقاومت مهم برای دلار تهران ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان خواهد بود که قیمت دلار می‌تواند بین ۴۹ هزار ۶۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان نوسان داشته باشد. به عقیده معامله‌گران اگر این هفته خبر منفی به بازار بیاید، شاهد خریدار جدید خواهیم بود و در این صورت قیمت دلار می‌تواند مرز مقاومتی ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان را بشکند. این سطح مرز مقاومتی جدید دلار در بازار خواهد بود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
07 مه 2024

بالا کشیدن حباب سکه

قیمت دلار و سکه در دومین برخورد به کف حمایتی از این نقطه برگشت. بازار ارز و سکه در انتهای هفته گذشته به این سطح حمایتی رسیده بود اما در شکستنش ناکام بود. مجددا در روز یکشنبه قیمت به سمت این مرز حرکت کرد و دوباره نتوانست این مرز را از دست بدهد. قیمت سکه […]

تحولات جدید در روند معاملات بیت‌کوین 07 مه 2024

تحولات جدید در روند معاملات بیت‌کوین

اکوایران: شاخص فاندینگ رِیت بیت‌کوین پس از منفی شدن در پایان هفته گذشته به حالت خنثی‌تر بازگشته و قیمت این ارز دیجیتال تاحدودی با افزایش همراه شده است.

ماتم سهامداران در سالگرد سقوط بزرگ/ سیگنال اونس به صندوق‌های طلا 06 مه 2024

ماتم سهامداران در سالگرد سقوط بزرگ/ سیگنال اونس به صندوق‌های طلا

اکوایران: یکسال قبل در چنین تاریخی بازار سرمایه دفتر معاملات سبز چندماهه را بست و به یکباره فرو ریخت.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.