یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 137323
  • 06 اکتبر 2024 - 21:34
  • 5 بازدید
  • ۰ دیدگاه

صندوق‌های طلا بازار سهام را جا گذاشتند

صندوق‌های طلا بازار سهام را جا گذاشتند
صندوق‌های طلا بازار سهام را جا گذاشتند

اکوایران: قیمت‌ها در بازار ارز و طلا در خلاف جهت بازار سهام در روز جاری حرکت کردند که به دلیل افزایش سطح ریسک‌هاd سیستماتیک ناشی از افزایش تنش‌های منطقه‌ای است. اکوایران در این گزارش وضعیت بازار ارز‌، طلا و سرمایه را در روز جاری بررسی می‌کند.

قیمت‌ها در بازار ارز و طلا در خلاف جهت بازار سهام در روز جاری حرکت کردند که به دلیل افزایش سطح ریسک‌هاd سیستماتیک ناشی از افزایش سطح تنش‌های منطقه‌ای است. اکوایران در این گزارش وضعیت بازار ارز‌، طلا و سرمایه را در روز جاری بررسی می‌کند.

بازار سهام این روزها در وضعیت بحرانی قرار گرفته است و تنها راه‌حل بازارساز برای این شرایط، محدودیت دامنه نوسان ارز بود. راه‌حلی که البته شرایط را برای بازار سرمایه بهتر نکرد.‌ سهامداران نمی‌توانند پول خود را از صف‌های فروش قفل شده خارج کنند و صاحبان سرمایه هم در ازدحام و شلوغی صف‌های فروش، جرأت ورود به بازار سهام را ندارند گواه این مسئله هم کاهش قابل توجه ارزش معاملات خرد در معاملات سهام و حق تقدم است‌.

ارزش معاملات خرد در بازار سهام امروز حتی به هزار میلیارد تومان هم نرسید و در محدوده ۷۹۱ میلیارد تومان قرار گرفت، در گروه بانکی که اخیرا مورد توجه بازار سهام بود، امروز در نماد بانک ملت با نسبت قیمت به سودآوری ۱.۵۷ حتی حجم مبنا هم پر نشد و تنها ۵.۸۳ میلیون برگ سهام معامله شد.

حتی صحبت‌های روزقبل رییس سازمان بورس هم نتوانست شرایط امروز بازار سهام را بهتر کند و شرایط در بازار سهام نگران‌کننده باقی ماند.

معامله‌گران صندوق‌های طلا در روز جاری دست برتر بازار را داشتند و ارزش معاملات صندوق‌ها طلا در دو روز متوالی رکورد زده است. ارزش معاملات ۱۳ صندوق طلا در روز جاری در بازار سرمایه ۲.۵۲ برابر ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم با بیش از ۳۵۰ شرکت بورسی بود!

علامت احتیاط در بازار ارز

در بازار ارز امروز قیمت‌ها با هیجان بیشتری رشد کردند، ترافیک اخبار ضد و نقیض در آستانه سالگرد طوفان الاقصی هیجانات در بازار را افزایش داد.

‌با این حال مواردی در بازار وجود دارد که نشان می‌دهد برای خرید باید جانب احتیاط را رعایت کرد. اول آنکه حباب درهم به پایین‌ترین سطح از دوم مهرماه رسیده است – در این تاریخ روند افزایشی دلار با صعودی شدن حباب درهم شروع شد.

از طرفی فاصله تتر با دلار تهران در روز جاری هم کاهش یافت و به کمتر از ۵۰ تومان رسید. در چند روز گذشته افزایش اختلاف نرخ دلاری درهم و تتر با دلار تهران، دلار را بالا کشیده است که در روز جاری این اختلاف به مقدار زیادی تعدیل شده است و اگر اختلاف دلار با نرخ دلاری درهم و تتر روند نزولی به خود بگیرد دلار نمی‌تواند روند صعودی خود را ادامه دهد و تب هیجانات در بازار ارز کاهش می‌یابد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
فعالیت مرموز نهنگ قدیمی بیت‌کوین با خالق این رمزارز ارتباطی دارد؟ 06 اکتبر 2024

فعالیت مرموز نهنگ قدیمی بیت‌کوین با خالق این رمزارز ارتباطی دارد؟

اکوایران: از ۲۴ سپتامبر (۳ مهر)، یک نهنگ قدیمی بیت‌کوین در مجموع ۳/۵۸ میلیون دلار به صرافی کراکن منتقل کرده است.

نظرسنجی کیتکو قیمت طلا را در روزهای آتی چطور پیش‌بینی می‌کند؟ 06 اکتبر 2024

نظرسنجی کیتکو قیمت طلا را در روزهای آتی چطور پیش‌بینی می‌کند؟

اکوایران: در حالیکه کارشناسان نسبت به حرکت قیمتی طلا در کوتاه‌مدت محتاط هستند، معامله‌گران خرد همچنان امیدوارند این فلز زردرنگ با رشد همراه شود.

جدایی مسیر طلا و سکه در بازار یکشنبه 06 اکتبر 2024

جدایی مسیر طلا و سکه در بازار یکشنبه

روند قیمتی طلا و سکه امروز از یکدیگر جدا شد. بر این اساس، طلا گران و سکه ارزان شد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.