دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 137572
  • 07 اکتبر 2024 - 21:33
  • 9 بازدید
  • ۰ دیدگاه

بیت‌کوین دارای بهترین عملکرد ۲۰۲۴ در میان تمام دارایی‌ها

بیت‌کوین دارای بهترین عملکرد ۲۰۲۴ در میان تمام دارایی‌ها
بیت‌کوین دارای بهترین عملکرد ۲۰۲۴ در میان تمام دارایی‌ها

اکوایران: با وجود عملکرد ضعیف بیت‌کوین در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۴، این ارز دیجیتال در طول سال بهترین عملکرد را در میان دارایی‌های دیگر داشته است.

به گزارش اکوایران، با وجود یک سه‌ماهه سوم ضعیف، گزارش گروه سرمایه‌گذاری دیجیتال نیویورک (NYDIG) نشان می‌دهد بیت‌کوین همچنان بهترین دارایی سال ۲۰۲۴ باقی مانده است.

به نوشته کوین تلگراف، این ارز دیجیتال در سه‌ماهه سوم ۲/۵ درصد رشد کرد و از کاهش‌های قبلی بازیابی شد، اما فروش‌های قابل توجه، تأثیر منفی بر این ارز دیجیتال داشته است. از ابتدای سال تاکنون، بیت‌کوین ۴۹/۲ درصد رشد داشته است.

گِرگ چیپولارو، رئیس تحقیقات NYDIG، توضیح داد که بیت‌کوین با چالش‌هایی از جمله فروش‌های بزرگ مربوط به توزیع‌های طلبکاران Mt. Gox و Genesis و فروش‌هایی از طرف دولت‌های آمریکا و آلمان مواجه شده است. با این حال، بیت‌کوین هنوز بهتر از دیگر کلاس‌های دارایی مانند فلزات گران‌بها و سهام عمل کرده است.

بیت‌کوین در ماه سپتامبر که معمولا ماه ضعیفی برای این دارایی است، یک افزایش غیرمنتظره ۱۰ درصدی داشت. عواملی که بهبود عملکرد آن را تقویت کردند شامل تقاضا از طرف صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) و افزایش مالکیت شرکتی توسط شرکت‌هایی مانند مایکرواستراتژی و ماراتن دیجیتال بود. همبستگی بیت‌کوین با سهام آمریکا نیز افزایش یافت.

گِرگ چیپولارو به تأثیر رویدادهای سیاسی اشاره کرد، از جمله حمایت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، از صنعت کریپتو. چیپولارو انتظار دارد در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات آینده، رشد بیشتری مشاهده شود. او به روند صعودی بیت‌کوین در سه‌ماهه چهارم که معمولا دوره‌ای صعودی برای این رمزارز است، خوش‌بین باقی مانده است.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز دوشنبه (۱۶ مهر) از ۶۲ هزار و ۶۵۵ دلار تا ۶۴ هزار و ۴۴۹ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۲۰ به وقت ایران، ۶۳ هزار و ۷۰۷ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت مثبت بوده و این رمزارز با رشد حدود هزار دلاری همراه بوده است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۲۹/۲۶ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل تغییر چندانی نداشته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۲ هزار و ۴۳۶ دلار تا ۲ هزار و ۵۲۰ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۲۰ به وقت ایران، ۲ هزار ۴۶۶ دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و این رمزارز با رشد حدود ۲۰ دلاری روبه‌رو بوده است.

ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵/۰۸ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل حدود ۵ درصد کاهش یافته است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
خطر رکود بورس برای سایر بازارها 07 اکتبر 2024

خطر رکود بورس برای سایر بازارها

اکوایران: در روز جاری در شرایطی که شاخص کل بورس تهران حمایت محدوده دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی را هم از دست داد، حجت‌الله صیدی رییس سازمان بورس با شرکت در تالار معاملات بورس زنگ هفته جهانی سرمایه‌گذاری را به صورت نمادین نواخت.

تثبیت قیمت طلا در بحوحه مسائل ژئوپلیتیکی 07 اکتبر 2024

تثبیت قیمت طلا در بحوحه مسائل ژئوپلیتیکی

اکوایران: با وجود تنش‌های ژئوپلیتیکی، قیمت طلا طی امروز تقریبا به ثبات رسیده است. قیمت لحظه‌ای طلا تا ساعت ۲۰:۱۹ به وقت ایران در سطح ۲۶۴۴ دلار به ازای هر اونس قرار گرفت.

گزارش تورم آمریکا در مرکز توجه سرمایه‌گذاران: رشد قیمت‌ها هنوز زنده است؟ 07 اکتبر 2024

گزارش تورم آمریکا در مرکز توجه سرمایه‌گذاران: رشد قیمت‌ها هنوز زنده است؟

اکوایران: برخی تحلیلگران معتقدند که تورم آمریکا هنوز نمرده است! از اینرو، باوجود چرخش تمرکز فدرال رزرو به سمت بازار کار، ارقام تورم همچنان در مرکز توجه سرمایه گذاران قرار دارد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.