امام جمعه دماوند: عقب انداختن کار مردم در ادارات قابل تحمل نیست
امام جمعه دماوند: عقب انداختن کار مردم در ادارات قابل تحمل نیست

امام جمعه دماوند با بیان اینکه قانون حجاب باید در دماوند رعایت شود، گفت: بی‌احترامی به ارباب رجوع و عقب انداختن کار مردم در ادارات و امروز و فردا کردن بی‌دلیل قابل تحمل نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، حجت‌الاسلام کاظم فتاح‌دماوندی امام جمعه دماوند ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند در جمع نمازگزاران اظهار کرد: همه ما وظیفه داریم معارف حسینی و پیام روح‌بخش عاشورا را به تشنگان حقیقت در سراسر دنیا و به ویژه غرب برسانیم که آن‌ها مشتاق این پیام‌ها هستند.

وی افزود: نمی‌توانیم از حجاب و عفاف که حکم خداست عقب‌نشینی کنیم و ما از نماز و روزه و حج و از خمس و زکات و از امر به معروف و نهی از منکر کوتاه نمی‌آییم؛ اصلاح عیب‌های موجود نظام اسلامی و بر سر کار آوردن افراد صالح و مومن از راه انتخابات و مشورت دادن به مسؤولان و خیرخواهی برای جمهوری اسلامی و دلسوزی برای ایران عزیز تکلیف ما است.

امام جمعه دماوند گفت: اگر یک مسؤولی حکم خدا را اجرا می‌کند، باید از او حمایت کنیم و اگر با فساد مبارزه می‌کند از او حمایت می‌کنیم؛ اگر مسؤولی از حق مظلوم دفاع می‌کند، از او پشتیبانی می‌کنیم؛ از دادستان شهرستان دماوند به خاطر مبارزه با بی‌حجابی و اجرای قانون حجاب تشکر می‌کنیم و پشتیبان او هستیم و از نیروی انتظامی می‌خواهیم که در مورد عفاف و حجاب به وظیفه قانونی خود عمل کنند.

فتاح‌دماوندی تصریح کرد: در همه ادارات، بانک‌ها، فروشگاه‌ها، مغازه‌ها، ورزشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها باید قانون حجاب رعایت شود؛ رشوه‌خواری در ادارات حرام و خلاف قانون است، اگر مردم موردی دیدند، مستند گزارش کنند تا با آن برخورد شود؛ بی‌احترامی به ارباب رجوع و عقب انداختن کار مردم در ادارات و امروز و فردا کردن بی‌دلیل قابل تحمل نیست و اگر مردم گزارش دهند، مسؤولان وظیفه پیگیری و برخورد دارند.

اگر خبرنگاری گله‌ای گزارش و درد دل مردم را بیان می‌کند، نباید تهدید شود

وی در ادامه، ضمن گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار اظهار کرد: ۱۷ مرداد، روز خبرنگار را به همه خبرنگاران و فعالان رسانه در شهرستان دماوند تبریک می‌گوییم و از زحمات شبانه‌روزی این بزرگواران تشکر می‌کنم.

امام جمعه دماوند افزود: خبرنگاران در ایران اسلامی وظیفه سنگینی بر دوش دارند و رساندن خبرهای راست و مفید و تحلیل‌های منصفانه و بیان مطالبات مردم و امید دادن به مردم تکلیف مهم این خدمتگزاران عزیز است؛ خبرنگاران ایرانی و دوستدار کشور باید محاصره تبلیغاتی دشمن را بشکنند و با خبرهای ارزشمند خود، با تحریف و دروغ‌پردازی دشمن مبارزه کنند و واقعیت‌ها را آنچنان که است، در راه منفعت کشور به مردم مخابره کنند.

حجت الاسلام فتاح‌دماوندی گفت: خبرنگاران پرتلاش ما به حمایت مادی و معنوی نیاز دارند و این عزیزان، رزمندگان جبهه جهاد تبیین و اطلاع‌رسانی صحیح هستند و اگر خبرنگاری از رئیس یا کارمند اداره‌ای، گله‌ای گزارش می‌کند و درد دل مردم را بیان می‌کند، نباید تهدید شود و آن مسؤول حق ندارد تهدید کند، چون خبرنگار منفعت مردم و منفعت نظام اسلامی را در نظر دارد.

وی تصریح کرد: مسؤولان باید از انتقادات صحیح و دلسوزانه خبرنگاران استقبال نموده و سعی کنند رفتار خود را اصلاح نمایند؛ خبرنگاران دلسوز ما هستند و البته خبرنگاران باید همیشه انصاف داشته باشند و خودشان را به جای آن مسؤول بگذارند و مشکلات و محدودیت‌های آن مسؤول را هم در نظر داشته باشند.

برخی مسؤولان از گله در نماز جمعه دلگیر نشوند

امام جمعه دماوند با گرامیداشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور در تهران به امامت آیت الله طالقانی بیان کرد: حضور پرشور مردم در نماز جمعه پشتوانه مطالبه‌گری امام جمعه است تا بتواند خواسته‌های مردم را در تریبون نماز جمعه با جرات و اقتدار بیان کند و مسؤولان هم توجه خواهند داشت.

حجت الاسلام فتاح‌دماوندی افزود: تریبون نماز جمعه متعلق به مردم و انقلاب است و امام جمعه نماینده رهبر معظم انقلاب در بیان مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی کشور و جهان است و تقویت نماز جمعه تقویت مردم و انقلاب است و ما از مردم و برای مردم هستیم.

وی گفت: اگر از میز سخنرانی نماز جمعه، از عملکرد خوب مسؤولان تشکر یا از ضعف آنها گله می‌کنیم، غرض شخصی نداریم، بلکه هدف ما اصلاح امور و تقویت خدمتگزاری به مردم است؛ برخی مسؤولان از گله در نماز جمعه دلگیر نشوند، ما حق مردم و رضایت الهی را در نظر می‌گیریم و مطالبات مردم را بیان می‌کنیم و مسؤولان در مقابل نماز جمعه قرار نگیرند، بلکه در کنار نماز جمعه و همراه آن باشند.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: امام جمعه و حتی رهبر معظم انقلاب مسؤولیت اجرایی ندارند و قوای سه گانه مسؤول هستند تا در عمل برای پیشرفت کشور و حل مشکلات مردم قدم بردارند و ما پشتیبان مسؤولان خدوم و پیگیر مطالبات مردم هستیم؛ اگر نقطه قوتی از مسؤولان ببینیم تشکر و الگوسازی می‌کنیم و اگر نقطه ضعفی ببینیم، تذکر می‌دهیم و پیگیر اصلاح هستیم.

پایان پیام/۶۷۰۱۵


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]