سه شنبه, ۱۷ مهر , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 137574
  • 07 اکتبر 2024 - 21:34
  • 9 بازدید
  • ۰ دیدگاه

تثبیت قیمت طلا در بحوحه مسائل ژئوپلیتیکی

تثبیت قیمت طلا در بحوحه مسائل ژئوپلیتیکی
تثبیت قیمت طلا در بحوحه مسائل ژئوپلیتیکی

اکوایران: با وجود تنش‌های ژئوپلیتیکی، قیمت طلا طی امروز تقریبا به ثبات رسیده است. قیمت لحظه‌ای طلا تا ساعت ۲۰:۱۹ به وقت ایران در سطح ۲۶۴۴ دلار به ازای هر اونس قرار گرفت.

به گزارش اکوایران، در اوایل معاملات دوشنبه (۱۶ مهر) در آمریکا، قیمت طلا ثابت ماند و قیمت نقره کاهش یافت و به شکل دقیق‌تر، فلز زرد در سطح ۲۶۶۷ دلار قرار دارد و نقره نیز به سطح ۳۱ دلار رسیده است.

به نوشته کیتکو، بازارها تا حد زیادی اثرات گزارش مشاغل قوی آمریکا را جذب کرده‌اند که نشان می‌دهد فدرال رزرو ممکن است در آینده، کاهش کمتری از نرخ بهره را دنبال کند.

ذخایر طلای چین برای پنجمین‌ماه متوالی در سپتامبر بدون تغییر باقی ماند. ذخایر طلای این کشور در پایان ماه گذشته ۷۲/۸ میلیون اونس تروا بود. با این حال، ارزش ذخایر طلای چین از ۱۸۲/۹۸ میلیارد دلار در پایان ماه آگوست به ۱۹۱/۴۷ میلیارد دلار افزایش یافت.

طبق گزارش شورای جهانی طلا، بانک‌های مرکزی جهانی که در سال‌های ۲۰۲۲-۲۰۲۳ به‌طور فعال طلا خریداری می‌کردند، در سال ۲۰۲۴ نسبت به سال ۲۰۲۳ روند خرید خود را کندتر خواهند کرد، اما آن را همچنان بالاتر از سطح پیش از سال ۲۰۲۲ نگه خواهند داشت. این موضوع تا حدی به دلیل توقف خرید توسط بانک مرکزی چین است که تا ماه می، در ۱۸ ماه متوالی طلا خریداری کرده بود.

در سایر به‌روزرسانی‌های بازار، دلار آمریکا ثابت ماند، قیمت نفت به بالاترین حد خود در شش هفته گذشته رسید و بازدهی اوراق خزانه‌داری آمریکا به ۴٫۰۰۵ درصد رسید.

براساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت لحظه‌ای طلا تا ساعت ۲۰:۱۹ به وقت ایران در سطح ۲۶۴۴ دلار به ازای هر اونس قرار گرفت.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
خطر رکود بورس برای سایر بازارها 07 اکتبر 2024

خطر رکود بورس برای سایر بازارها

اکوایران: در روز جاری در شرایطی که شاخص کل بورس تهران حمایت محدوده دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی را هم از دست داد، حجت‌الله صیدی رییس سازمان بورس با شرکت در تالار معاملات بورس زنگ هفته جهانی سرمایه‌گذاری را به صورت نمادین نواخت.

بیت‌کوین دارای بهترین عملکرد ۲۰۲۴ در میان تمام دارایی‌ها 07 اکتبر 2024

بیت‌کوین دارای بهترین عملکرد ۲۰۲۴ در میان تمام دارایی‌ها

اکوایران: با وجود عملکرد ضعیف بیت‌کوین در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۴، این ارز دیجیتال در طول سال بهترین عملکرد را در میان دارایی‌های دیگر داشته است.

گزارش تورم آمریکا در مرکز توجه سرمایه‌گذاران: رشد قیمت‌ها هنوز زنده است؟ 07 اکتبر 2024

گزارش تورم آمریکا در مرکز توجه سرمایه‌گذاران: رشد قیمت‌ها هنوز زنده است؟

اکوایران: برخی تحلیلگران معتقدند که تورم آمریکا هنوز نمرده است! از اینرو، باوجود چرخش تمرکز فدرال رزرو به سمت بازار کار، ارقام تورم همچنان در مرکز توجه سرمایه گذاران قرار دارد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.