پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 14220
  • 06 آگوست 2023 - 21:12
  • 169 بازدید
  • ۰ دیدگاه

روسیه ارزهای دیجیتال دیگر کشورها را به رسمیت می‌شناسد؟

روسیه ارزهای دیجیتال دیگر کشورها را به رسمیت می‌شناسد؟
روسیه ارزهای دیجیتال دیگر کشورها را به رسمیت می‌شناسد؟

اکوایران: مقامات روسیه به ارزهای دیجیتال بانک مرکزی سایر کشورها، وضعیت حقوقی‌ای چون روبل دیجیتال اعطا کردند. قانون روبل دیجیتال روسیه نیز از روز سه شنبه اجرایی شد. این قانون در ماه ژوئیه توسط هر دو مجلس به تصویب رسید و توسط رئیس جمهور ولادیمیر پوتین امضا شد. انتظار می‌رود بانک‌های روسی، تراکنش‌های خود را با کاربران واقعی از اوایل این ماه آغاز کنند. بازار طلا به دنبال گزارش ضعیف‌تر از حد انتظار مشاغل ایالات متحده در ماه ژوئیه، افزایش یافت و قیمت لحظه‌ای طلا را از ۱۹۳۱ دلار به بالاترین حد روزانه ۱۹۴۶٫۷۹ دلار رساند.

به گزارش اکوایران، رسانه‌های رمزنگاری محلی گزارش دادند که دولت روسیه ارزهای دیجیتال صادرشده توسط سایر کشورها را به طور قانونی به رسمیت شناخته است. تغییرات قانونی مربوطه در کنار تصویب یک قانون اختصاصی برای تنظیم روبل دیجیتال روسیه ایجاد شده است.

اصلاحیه‌هایی که ارزهای دیجیتال بانک مرکزی خارجی را قانونی می‌کند در روسیه لازم الاجرا می‌شود.

پایگاه خبری رمزنگاری روسی بیتس‌مدیا روز پنجشنبه به نقل از پورتال آنلاین رسمی دولت به خوانندگان اطلاع داد مقامات روسیه به ارزهای دیجیتال سایر کشورها وضعیت مشابهی با روبل دیجیتال اعطا کرده‌اند.

به‌عنوان مثال، شناسایی سایر ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC)، مانند یوان دیجیتال چین، از طریق اصلاحات قانون فدرال روسیه «در مورد تنظیم ارز و کنترل ارز» که از اول آگوست لازم‌الاجرا شد، انجام شده است. 

این به‌روزرسانی به تعریف ارز خارجی، متن «صادرشده به شکل دیجیتال توسط بانک مرکزی ملی یک کشور خارجی» را اضافه می‌کند. این نشریه بدون ذکر جزئیات اشاره کرد، مطابق با قانون اصلاح‌شده، افراد غیر مقیم در انجام معاملات با این ارزهای دیجیتال محدودیتی نخواهند داشت.

قانون روبل دیجیتال روسیه نیز از روز سه شنبه اجرایی شد. این قانون که مبنای قانونی را برای معرفی ارز دیجیتال بانک روسیه ایجاد می‌کند، در ماه ژوئیه توسط هر دو مجلس به تصویب رسید و توسط رئیس جمهور ولادیمیر پوتین امضا شد. انتظار می‌رود بانک‌های روسی، تراکنش‌های خود را با کاربران واقعی از اوایل این ماه آغاز کنند.

روسیه تحت فشار تحریم‌ها به دلیل تهاجم به اوکراین، راه‌هایی را برای دور زدن محدودیت‌های مالی جستجو کرده و به ارزهای دیجیتال، از جمله پرداخت‌های رمزنگاری تحت رژیم‌های قانونی خاص، به عنوان گزینه‌ای برای تسویه حساب‌های بین‌المللی نگاه می‌کند.

ماه گذشته، الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه فاش کرد که مقامات پولی در حال حاضر در مورد ادغام احتمالی پلتفرم روبل دیجیتال با سیستم‌های پرداخت سایر کشورها برای تسهیل تراکنش‌های فرامرزی بحث می‌کند.

با این حال، روبل دیجیتال هنوز مورد توجه بخش خصوصی روسیه قرار نگرفته است. بر اساس نظرسنجی اخیر بیش از ۱۲۰۰ نماینده شرکت‌های کوچک و متوسط، تقریباً دو سوم شرکت‌های روسی هیچ مزیتی در استفاده از روبل دیجیتال برای تجارت خود نمی‌بینند.

چشم‌انداز افزایشی تحلیل‌گران طلا

بازار طلا به دنبال گزارش ضعیف‌تر از حد انتظار مشاغل ایالات متحده در ماه ژوئیه، که شامل بازبینی‌های نزولی برای ماه‌های می و ژوئن و رشد شدید دستمزدها بود، افزایش یافت.

آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان داد که از دست دادن شتاب برای بازار کار ایالات متحده، حتی در شرایطی که فشارهای تورمی همچنان پابرجاست، اکثر تحلیلگران بازار را نسبت به چشم انداز طلا در هفته آینده صعودی یا خنثی کرده است.

این هفته، ۱۵ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند. هشت نفر از آنها یا ۵۳ درصد گفتند که انتظار دارند در هفته آینده شاهد افزایش قیمت طلا باشند، در حالی که شش تحلیلگر یا ۴۰ درصد چشم انداز خنثی داشتند. تنها یک تحلیلگر قیمت های کمتری را برای این فلز گرانبها در هفت روز آینده پیش بینی کرد که ۷ درصد از کل را نشان می‌دهد.

27744c54-42b8-46fd-95fc-70197511d378

 

 

 

 

 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟ 02 مه 2024

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟

اکوایران: جنگ غزه ریسک در خاورمیانه را افزایش داد و افزایش سطح ریسک تا حدودی اثر خود را بر بازار ارز و سرمایه گذاشت. با قوت گرفتن احتمال آتش‌بس اکوایران در این گزارش اثر آتش‌بس در جنگ را بر بازارها بررسی می‌کند.

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟ 02 مه 2024

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟

اکوایران: بیت‌کوین در هفته‌های اخیر با کاهش قیمت قابل توجهی همراه شده است و این احتمال وجود دارد که قیمت آن به کمتر از ۴۰ هزار دلار نیز سقوط کند.

پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان 02 مه 2024

پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان

اکوایران: سرانجام پس از اعتراض فعالان صنفی طلا و جواهر، سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد که این افراد به ثبت همزمان صورت‌حساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان و جامع تجارت الزامی ندارند و ثبت در یکی از این سامانه‌ها کافی است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.