شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 15163
  • 09 آگوست 2023 - 15:12
  • 150 بازدید
  • ۰ دیدگاه

بازار ارز گوش به زنگ اخبار

بازار ارز گوش به زنگ اخبار
بازار ارز گوش به زنگ اخبار

اکوایران: فعالان بازار ارز می‌گویند این بازار هنوز هم کم‌نوسان به کار خود ادامه می‌دهد و یکی از اصلی‌ترین دلایل این مساله را انتظار برخی اخبار می‌دانند.

به گزارش اکوایران، معامله‌گران می‌گویند قیمت دلار در روز سه‌شنبه کاهشی شد اما همچنان شاهد بازار کم‌نوسان هستیم و بازار ارز گوش به زنگ اخبار سیاسی بین‌المللی است.

بازار ارز هرات در ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان آغاز به کار کرد و با کاهش در لحظاتی به زیر مرز حمایتی ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان هم رفت. در ادامه قیمت دلار نتوانست زیر این سطح حمایتی تثبیت دهد و در ۴۹ هزار و ۲۵۰ تومان بسته شد. قیمت تتر با کاهش در طی معاملات روزانه کانال ۵۰ هزار را از دست داد و به ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان رسید. این پایان دلار دیجیتال نبود و در معاملات شبانه تا ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان پایین آمد. در مجموع قیمت تتر در روز سه‌شنبه نزدیک به ۶۰۰ تومان کاهش داشت.

معامله‌گران می‌گویند اگر قیمت تتر امروز در همین سطح بماند و یا کاهش بیشتری داشته باشد قیمت دلار هرات هم می‌تواند به کانال ۴۸ هزار تومان برود. عده‌ای از معامله‌گران هم معتقدند سکه و طلای آبشده کاهش بیشتری داشت و قیمت دلار با آن کاهشی شده است.

فنی‌های بازار معتقدند اگر مرز حمایت ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان از دست برود حمایت بعدی ۴۹ هزار تومان و بعدتری ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان خواهد بود. تکنیکال‌کاران می‌گویند قیمت دلار هر ۲۰۰ تومان مرز حمایتی دارد و دلار می‌تواند در کاهش به هر کدام از این سطوح واکنش نشان دهد. اما اگر قیمت دلار در روز چهارشنبه حمایت ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان را حفظ کند دوباره می‌تواند به سمت سطح مقاومتی ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان حرکت کند. نرخ دلار در این هفته نتوانسته از این مرز مقاومتی عبور کند برای همین این عدد سطح مهمی برای بازار محسوب می‌شود.

در روز سه‌شنبه صحبت‌های امیرعبداللهیان – وزیر امور خارجه – در حاشیه نشست بریکس دست به دست می‌شد. او درباره تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا گفت که «از طریق قطر و عمان ماه‌هاست پیام‌هایی بین ما و آمریکا ردوبدل می‌شود؛ تبادل زندانیان یک موضوع انسانی است و در این رابطه هیچ پیش‌شرطی در نظر نمی‌گیریم و به طرف‌های واسطه اعلام کرده‌ایم که تبادل را در چارچوب مورد توافق انجام می‌دهیم». نکته صحبت‌های وزیر خارجه نبود پیش‌شرط در تبادل زندانی‌ها بود. معامله‌گران معتقدند این خبر دلار را در روز سه‌شنبه کاهشی کرده است.

معامله‌گران می‌گویند بازار منتظر خبر قطعی تبادل زندانی‌هاست. اگر این اتفاق بیفتد قیمت دلار می‌تواند به سمت کف‌شکنی حرکت کند. عده‌ای معتقدند قیمت دلار حتی می‌تواند به سمت عددهای پایین‌تر یعنی کف دامنه ۴۰ هزار تومان برود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
کف کانال نزول دلار کجاست؟ / روزهای حساس بازار ارز 27 آوریل 2024

کف کانال نزول دلار کجاست؟ / روزهای حساس بازار ارز

به عقیده معامله‌گران فنی کف کانال نزول قیمت دلار در محدوده۶۱ هزار و ۲۰۰ تومان قرار دارد. همچنین از لحاظ تکنیکال، بازار نزدیک نقاط حساس خود شده است و معاملات دو روز ابتدایی هفته برای بازار مهم خواهد بود..

26 آوریل 2024

اظهارات متناقض ارزی دولتمردان سیزدهم

در این بین، گاه برخی دولتمردان معتقد بودند بازار غیررسمی خواه یا ناخواه به قیمت کالا و خدمات در بازار سیگنال می‌دهد. با این حال، دولت رئیسی در دی‌ ۱۴۰۱ از ارز ترجیحی جدید با نرخ ۲۸۵۰۰ تومان رونمایی کرد. در این گزارش تصویری، اظهارات برخی دولتمردان، روایت شده است.   ✅ آیا این خبر اقتصادی […]

سقوط آزاد طلای آب‌شده/ اثر قانون مالیات بر عایدی در بازار 26 آوریل 2024

سقوط آزاد طلای آب‌شده/ اثر قانون مالیات بر عایدی در بازار

اکوایران: معاملات بازار آزاد ارز غیرقانونی و قاچاق است و مالیات تنها از بازار قانونی و معاملات قانونی قابل اتخاذ است، باید به این نکته توجه کرد که نقدینگی که وارد بازار طلا، ملک و خودرو نشود در کجا آرام می‌گیرد؟

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.