دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 15707
  • 11 آگوست 2023 - 21:12
  • 154 بازدید
  • ۰ دیدگاه

وضعیت بحرانی معامله گران سکه و ربع سکه

وضعیت بحرانی معامله گران سکه و ربع سکه
وضعیت بحرانی معامله گران سکه و ربع سکه

دلار در این هفته در برزخ سفر وزیر خارجه کشور، حسین امیرعبدللهیان به ژاپن گرفتار بود، معامله گران دلار اگرچه نسبت به هفته قبل از کانال ۵۰ هزار تومانی عقب نشینی کردند ولی تمایلی هم برای عقب نشینی بیشتر نشان ندادند.

به گزارش اکوایران، بازار ارز که در هفته قبل همگام با افزایش بدبینی نسبت به حصول توافق و افزایش حضور نیروهای آمریکایی در خلیج فارس به بالای کانال ۵۰ هزار تومانی رفته بود در این هفته با سفر حسین امیرعبدللهیان به ژاپن احتیاط کرد و به کانال ۴۹ هزار تومانی برگشت. روز سه شنبه امیرعبداللهیان در حاشیه کنفرانس ایران و بریکس گفت که تبادل زندانیان یک موضوع انسانی است و در آن هیچ پیش شرطی را در نظر نمی گیریم و به طرف های واسطه اعلام کرده ایم که تبادل را در چهارچوب مورد توافق انجام می دهیم، بازار ارز از صحبت های وزیر خارجه سیگنال احتیاطی دریافت کرد و معامله گران از احتمال توافق و تبادل زندانیان گفتند. 

انتظار معامله گران درباره احتمال حصول توافق طولانی نشد و در پایان هفته خبر تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا و آزادسازی ۱۰ میلیارد دلار از منابع ایران در عراق و کره جنوبی منتشر شد.

دلار آزاد رنج بود

دلار آمریکا در این هفته تقریبا رنج بود و پس از از دست دادن کانال ۵۰ هزار تومانی در کانال ۴۹ هزار تومانی نوسان می کرد.

همزمان با موج افزایشی که در بازار ارز و طلا از ابتدای محرم آغاز شده بود دلار توانست به بالای خط روند صعودی بلندمدت خود نفوذ کند، ولی در این هفته دلار به پایین این خط برگشت تا رشد نیمه ابتدایی مرداد صرفا پولبک به خط روند صعودی از دست رفته باشد.
دلار آمریکا در این هفته سودی نصیب خریداران نکرد و بازدهی منفی حدود یک درصدی را نصیب دارندگان خود کرد. معامله گران بازار ارز از قبل خبر تبادل زندانیان سیاسی را اهرم کاهشی نرخ دلار میدانستند، با انتشار این خبر در این هفته احتمالا دلار در مسیر کاهشی قدم بردارد. حمایت ۴۹ هزار و ۲۰۰ ایستگاه بعدی دلار در صورت ادامه روند کاهشی است، در صورتی که این حمایت شکسته شود در کانال ۴۸ هزار تومانی محدوده ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان حایز اهمیت است که از دست رفتن این حمایت هم می تواند دلار را به ابتدای کانال ۴۷ هزار تومانی سوق دهد.

در صورتی که دلار بر خلاف اخباری که تا کنون منتشر شده سودای افزایش داشته باشد مقاومت ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان در برابر آن مهمترین مقاومت در کوتاه مدت است.

چوب دو سر سوخت معامله گران طلا

 طلا در این هفته چوب دو سر سوخت بود، چرا که کاهش همزمان اونس جهانی و دلار تهران شرایط را برای طلا سخت تر کرد، به همین خاطر دارندگان طلا بیشتر از معامله گران دلار در این هفته زیان کردند و طلای هجده عیار در این هفته ۱.۶ درصد کاهش پیدا کرد.

تلاش طلا هم برای تثبیت بالای خط روند صعودی در این هفته ناکام ماند و طلا پس از پولبکی که به بالای خط روند صعودی زده بود در این هفته به پایین این خط برگشت. هر گرم طلای هجده عیار اگر به مسیر نزولی خود در این هفته ادامه دهد حمایت دو میلیون و ۳۲۰ هزار تومان و همچنین حمایت دو میلیون و ۲۹۰ هزار تومان را پیش رو دارد. محدوده دو میلیون و ۲۳۰ هزار تومان هم سطحی است که طلا در دهه سوم خرداد همزمان با شروع مجدد مذاکرات و اوج گیری انتظارات کاهشی با آن برخورد کرده است.

شرایط بحرانی معامله گران سکه و ربع سکه

بررسی های اکوایران نشان می دهد هرچه به سمت بررسی معاملات سکه و ربع سکه می رویم شرایط برای دارندگان آن ها سخت تر می شود. سکه امامی همراه با موج افزایشی که در بازار ارز و طلا شکل گرفته بود اگرچه بازدهی بهتری نسبت به دلار کسب کرد ولی حتی نتوانست به خط روند صعودی از دست رفته پولبک بزند و همچنین توانایی نفوذ در ابر کومو را هم نداشت. آنچه که شرایط را برای سکه بحرانی تر کرد حباب سکه بود که پس از آنکه در هفته قبل به میانگین شش ماهه برخورد کرد در این هفته عقب نشینی کرد و سکه به حمایت نیمه کانال ۲۸ میلیون تومانی رسید، حمایت پیش روی سکه محدوده ۲۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در محدوده ۶۸ درصد فیبوناچی است.

IMG_20230811_105948_424

میانگین حباب سکه در این هفته به ۲۱.۲ درصد رسید ولی کف میانگین هفتگی حباب از زمان شروع مذاکرات حدود ۱۸ درصد بوده است، به همین خاطر اگر دلار نزولی شود سکه با شتاب بیشتری کاهش خواهد یافت، در صورتی سکه امامی برخلاف اخبار افزایشی شود، مقاومت محدوده ۲۹ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان را پیش رو دارد ولی اگر تحت تأثیر اخبار مذاکرات کاهشی شود نیمه اول کانال ۲۶ میلیون تومانی مهم ترین محدوده حمایتی سکه است که با سطح ۷۸ درصدی فیبوناچی هم همپوشانی دارد.

سکه امامی در این هفته زیان ۳.۲ درصدی را ثبت کرد و معامله گران ربع سکه هم با ضرر ۴.۵ درصدی بیشترین زیان را کسب کردند.

مسیر متزلزل معامله گران افزایشی

حباب درهم در این مدت درباره روند ها صادق تر بوده و بهتر توانسته برای پیش بینی جهت حرکت آینده بازارها کمک کند.
بررسی اکو ایران نشان میدهد که حباب درهم در این هفته هم روند نزولی داشته است، و میانگین هفتگی حباب درهم به حدود ۴۱۵ تومان رسیده است. این محدوده کمترین میزان حباب درهم از ابتدای خرداد است که نسبت به احتمال کاهش قیمت دلار در آینده هشدار می دهد. برخلاف حباب سکه، حباب درهم روند نزولی خود را حفظ کرده و در این هفته هم کف جدیدتری را ثبت کرده است ، این رفتار درهم مسیر صعود را برای معامله گران افزایشی متزلزل می کند.

IMG_20230811_105948_849

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
موضوعات مهم بازار ارز و سکه 06 مه 2024

موضوعات مهم بازار ارز و سکه

بازار ارز به کف رسیده اما جان صعود ندارد/ طلا فشار فروش را پشت گوشش حس می‌کند/ قدیمی‌ها به جوان‌ها هشدار می‌دهند حواسشان به چپ و راست شدن در بازار باشد/ نقطه مشترک همه دلارها ۶۰ شد/ برای بازار ارز و سکه چه موضوعاتی مهم است؟

اتحاد دلاری در کانال ۶۰ هزار 06 مه 2024

اتحاد دلاری در کانال ۶۰ هزار

در روز یکشنبه از شکاف قیمت دلار در بازارها کاسته شد. قیمت دلار هرات، دلار تهران و دلار در سلیمانیه وارد کانال ۶۰ هزار تومان شدند. قیمت نیز در روز یکشنبه با نزول وارد کانال ۶۰ هزار تومان شد.

06 مه 2024

پرویزیان و فرزین چهره بازار ارز شدند

معامله‌گران می‌گویند بازار ارز و سکه به سطوح حمایتی رسیدند ولی فعلا جان صعود پرقدرت ندارند. در انتهای هفته گذشته قیمت دلار و سکه با کاهش در کانال‌های پایینی تثبیت دادند، قیمت دلار هرات در انتهای هفته به کانال ۶۰ هزار تومان آمد و در ۶۰ هزار و ۶۰۰ تومان بسته شد. در روز یکشنبه […]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.