جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 17630
  • 18 آگوست 2023 - 3:11
  • 179 بازدید
  • ۰ دیدگاه

چرا قیمت بیت‌کوین به زیر ۲۸ هزار دلار سقوط کرد؟

چرا قیمت بیت‌کوین به زیر ۲۸ هزار دلار سقوط کرد؟
چرا قیمت بیت‌کوین به زیر ۲۸ هزار دلار سقوط کرد؟

اکوایران: بزرگترین دارایی دیجیتال از نظر ارزش بازار با کاهش ۳٫۷ درصدی به ۲۷۸۶۷ دلار رسید و پس از سقوط به زیر ۲۸۰۰۰ دلار زیان خود را افزایش داد. کاهش روزانه بیشترین میزان از ۲۴ ژوئیه بود. اتر تقریباً ۴٪ کاهش یافت در حالی که توکن‌های کاردانو و سولانا سودهای قبلی را معکوس کردند و سقوط کردند.

به گزارش اکوایران، بیت کوین برای اولین بار در ۵۶ روز در ۱۶ آگوست زیر ۲۹۰۰۰ دلار بسته شد. به عنوان دلیل احتمالی، تحلیل‌گران بلافاصله به صورتجلسه FOMC این هفته اشاره کردند که در آن نگرانی‌هایی درباره تورم و نیاز به افزایش نرخ‌های بهره ابراز شد.

در حالی که ریسک‌گریزی به بازار ارزهای دیجیتال فشار می‌آورد، بیت‌کوین به پایین‌ترین سطح خود در دو ماه اخیر رسید و بازده اوراق قرضه دولتی جهانی به بالاترین سطح خود در تقریباً ۱۵ سال گذشته رسید.

بیت کوین به پایین‌ترین حد در ۲ ماه گذشته رسید

بزرگترین دارایی دیجیتال از نظر ارزش بازار با کاهش ۳٫۷ درصدی به ۲۷۸۶۷ دلار رسید و پس از سقوط به زیر ۲۸۰۰۰ دلار زیان خود را افزایش داد. کاهش روزانه بیشترین میزان از ۲۴ ژوئیه بود. اتر تقریباً ۴٪ کاهش یافت در حالی که توکن های Cardano و Solana سودهای قبلی را معکوس کردند و سقوط کردند.

کاهش بیت کوین به دنبال ماه‌هایی است که کریپتو در یک محدوده محدود باریک معامله می‌شود. طبق داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط بلومبرگ، در این هفته، نوسانات ۹۰ روزه کریپتو اصلی برای اولین بار از ابتدای سال به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۲۲ رسیده است.

در اوایل هفته، خوش‌بینی وجود داشت که تصمیمی برای ETF بیت‌کوین در این هفته حاصل شود، اما چیزی به دست نیامد. علاوه بر این، بازارهای سنتی در تمام هفته کساد بوده‌اند. همچنین بازار شاهد کاهش SPX و بخش‌های فناوری، افزایش نرخ بهره ۱۰ ساله و افزایش ارزش دلار، و بدتر شدن داده‌های اعتباری و اقتصادی چین، که همگی برای دارایی های ریسک منفی هستند، بوده است.

چه اتفاقی برای سرمایه گذاران می‌افتد؟

Crypto به دلیل نوسانات قیمت نامنظم خود مشهور است، که می‌تواند یک سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ دلاری را ظرف یک روز یا حتی چند ساعت به ۱۰۰۰۰ دلار تبدیل کند. برای بسیاری از سرمایه‌گذاران، این نوسان بخشی از جذابیت این بازار است.

بیت کوین از ماه ژوئن، کمی کسل کننده بوده است. این کریپتو که کمتر از نیمی از بازار را به خود اختصاص می‌دهد، ماه‌هاست در حدود ۳۰۰۰۰ دلار راکد بوده است.

تعداد بیت‌کوین‌هایی که توسط سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت نگهداری می‌شوند به پایین‌ترین حد خود در چند سال اخیر رسیده است. با این حال، طبق گزارش گلسنود، برخی از سرمایه‌گذاران بلندمدت به خرید رمزارز ادامه می‌دهند که می تواند مثبت تلقی شود.

هر حکمی به نفع این پتانسیل را دارد که قیمت کریپتو را افزایش دهد، زیرا به سرمایه گذاران روش جدیدی برای سرمایه گذاری در محبوب ترین ارز دیجیتال در جهان می دهد.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
نظر کارشناسان درباره تغییر قیمت ‌بیت‌کوین در بلندمدت 10 مه 2024

نظر کارشناسان درباره تغییر قیمت ‌بیت‌کوین در بلندمدت

اکوایران: با وجود نوسانات بیت‌کوین در هفته‌های اخیر، کارشناسان نسبت به چشم‌انداز بلندمدت قیمتی این ارز دیجیتال نگاه مثبتی دارند.

09 مه 2024

چاپ اسکناس ۱۰ هزار پزویی در آرژانتین چه معنایی دارد؟

به گزارش اکوایران، اقتصاد آرژانتین مدت‌هاست که شرایط بحرانی دارد. سال گذشته، خاویر میلی به ریاست‌جمهوری در این اقتصاد آمریکای لاتین دست پیدا کرد. فردی لیبرتارین که اقتصادی بحران‌زده را به ارث برد. میلی وعده داد که اقتصاد را درمان کند. از زمانی‌که او به قدرت رسیده تا کنون، تورم سالانه رکوردشکنی کرده است، اما […]

سیگنال مالیاتی به صندوق‌های طلا 09 مه 2024

سیگنال مالیاتی به صندوق‌های طلا

اکوایران: قیمت‌ سکه و طلا در رکود است. ارزش معاملات صندوق‌های طلا کاهش چشمگیری یافته ولی ورود پول حقیقی به صندوق‌های طلا قابل توجه و ادامه‌دار است. به نظر می‌رسد وضع مالیات بر طلا و تعطیلی تعدادی از طلافروشی‌ها دلیل ورود پول حقیقی به صندوق‌های طلا باشد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.