حقوق کارگران ثابت ماند/ ناکامی در افزایش حق مسکن
حقوق کارگران ثابت ماند/ ناکامی در افزایش حق مسکن

در حالی که انتظار می‌رفت در جلسه روز گذشته شورای عالی کار برخی از آیتم‌های حقوقی و مزدی ۱۴۰۳ کارگران از جمله حق مسکن با توجه به افزایش تورم و هزینه ها مورد بازنگری و افزایش قرار گیرد این جلسه بدون هیچگونه دستاوردی برای کارگران به پایان رسید.

به گزارش نبض بازار،روز گذشته جلسه‌ای با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولتی در شورای عالی کار برگزار شد تا در خصوص برخی از آیتم‌های حقوق و مزایای ۱۴۰۳ کارگران، بحث و تبادل نظر شود.
انتظار می‌رفت که در این جلسه با توجه به افزایش قابل توجه تورم و هزینه‌های زندگی موضوع افزایش حق مسکن کارگران مورد بررسی قرار گیرد.حق مسکن که در حال حاضر ۹۳۰ هزار تومان است به گفته بسیاری از کارگران کمکی ناچیز به امر مسکن آن‌ها محسوب می‌شود.
با این حال در کمال ناامیدی جلسه روز گذشته شورای عالی کار بدون هیچگونه دستاوردی برای کارگران به پایان رسید.علی اصغر آهنی ها نماینده کارفرمایان در این جلسه با بیان اینکه “جلسه خاصی امروز نداشتیم و بحثی در خصوص اصلاح دستمزد هم نشد” حضور هرگونه بحث در خصوص افزایش حق مسکن را نیز رد کرد.
این در حالی است که علی باقری، نماینده کارگران در شورای عالی کار، پیش از این اعلام کرده بود که در جلسه روز گذشته، موضوع افزایش حق مسکن کارگران مورد بحث قرار خواهد گرفت.غیبت برخی از اعضای کارگری در جلسه روز گذشته ابهامات بیشتری را به وجود آورده است.عدم افزایش حقوق و مزایای کارگران در سال ۱۴۰۳ در حالی که تورم و هزینه‌های زندگی به طور قابل توجهی افزایش یافته است موجی از نارضایتی را در بین جامعه کارگری به وجود آورده است.
کارگران خواستار آن هستند که دستمزد‌ها و مزایای آن‌ها متناسب با نرخ تورم و هزینه‌های زندگی افزایش یابد تا بتوانند حداقل نیاز‌های معیشتی خود و خانواده هایشان را تامین کنند.
هنوز مشخص نیست که آیا در آینده جلسات دیگری برای بررسی حقوق و مزایای کارگران در سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد یا خیر.
برخی از کارشناسان معتقدند که عدم افزایش حقوق و مزایای کارگران در سال ۱۴۰۳ می‌تواند به تشدید تورم و رکود اقتصادی در کشور منجر شود.از سوی دیگر برخی دیگر معتقدند که افزایش دستمزد‌ها بدون توجه به افزایش تولید، می‌تواند منجر به افزایش تورم شود.
منبع: تسنیم

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]