سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 17813
  • 19 آگوست 2023 - 3:11
  • 179 بازدید
  • ۰ دیدگاه

زلزله چینی در بازار رمزارزها / سومین افت هفتگی طلا

زلزله چینی در بازار رمزارزها / سومین افت هفتگی طلا
زلزله چینی در بازار رمزارزها / سومین افت هفتگی طلا

طلا برای سومین هفته متوالی در آستانه ثبت بازدهی منفی قرار گرفته است. با اینکه قیمت طلا در روز جمعه و در آخرین روز معاملاتی هفته نوسان زیادی نداشت و در محدوده قیمتی ۱۸۹۰ دلاری قرار گرفت اما این فلز ارزشمند وضعیت خوبی ندارد.

به گزارش اکوایران، طلا در هفته‌ای که گذشت نزدیک به یک درصد از ارزش خود را از دست داد تا سومین هفته متوالی نزولی این فلز ارزشمند به ثبت برسد. تحلیلگران مهم‌ترین عاملی که سبب شده است تا قیمت طلا روند نزولی پیش بگیرد را داده‌های اقتصادی قدرتمند آمریکا می دانند که سبب شده است فعالان بازار همچنان شانس افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را بالا بدانند. طلا بسیار به نرخ بهره هدف فدرال رزرو حساس است و افزایش نرخ بهره باعث کاهش جذابیت این فلز ارزشمند می‌شود.

تحلیلگران صحبت‌های جروم پاول رئیس فدرال رزرو را در نشست جکسون هول مهم‌ترین عاملی می‌دانند که می‌تواند در میان مدت قیمت طلا را دچار تلاطم کند. سطح ۱۹۰۰ دلار هدفیست که تحلیلگران برای طلا در میان مدت قائل هستند.

اگر بازارها از صحبت‌های پاول این برداشت را داشته باشند که یک افزایش نرخ بهره دیگر در راه است، پیش بینی می شود که طلا بیش از مقدار کنونی کاهش قیمت داشته باشد.

همچنین امروز روز بسیار نزولی برای رمزارزها بود. بیت کوین با افت شدید قیمت ۷ درصدی مواجه شد تا سطح قیمت بزرگ ترین رمز ارز جهان به محدوده ۲۶ هزار و ۳۰۰ دلار برسد. تحلیل گران شوک وارد شده از سوی اقتصاد چین را عامل ریزش شدید قیمت بیت کوین می دانند. غول مسکن ساز چینی یعنی اورگراند امروز اعلام ورشکستگی کرد تا بحران های غول اقتصادی جهان بیشتر و عمیق تر شود.

اتریوم نیز مسیری مشابه داشت و در روزی که گذشت نزدیک به ۶ درصد افت قیمت را به ثبت رساند. با این کاهش قیمت اتریوم بازدهی منفی ۹٫۵ درصد را تا اینجای هفته به ثبت رسانده است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
تقابل اخبار پکن و ریاض در میدان دلار تهران/ نیم سکه رشد نکرد 29 آوریل 2024

تقابل اخبار پکن و ریاض در میدان دلار تهران/ نیم سکه رشد نکرد

اکوایران: در حالیکه مجمع جهانی اقتصاد به‌جای سوییس در ریاض برگزار شده است، به نظر می‌رسید که اخبار ریاض بر کاهش قیمت دلار موثر بوده است ولی در روز جاری صحبت‌های سخنگوی وزارت امور خارجه چین به نظر می‌رسد عاملی بود که باعث نفس کشیدن دلار شد.

میزان سهمیه ارز حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد 29 آوریل 2024

میزان سهمیه ارز حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد

اکوایران: معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج از اختصاص ۵۰۰ یورو برای حج ۱۴۰۳ خبر داده که قرار است ارز تخصیصی ۳۹ هزار تومان محاسبه شود.

خوش‌بینی وال‌استریت به لیر: ورق اسکنانس ترکی برمی‌گردد؟ 29 آوریل 2024

خوش‌بینی وال‌استریت به لیر: ورق اسکنانس ترکی برمی‌گردد؟

اکوایران: سیتی‌گروپ و جی‌پی مورگان در میان موسساتی قرار دارند که خرید لیر ترکیه در معاملات آتی را توصیه می‌کنند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.