جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 18074
  • 19 آگوست 2023 - 21:12
  • 161 بازدید
  • ۰ دیدگاه

علت سقوط وحشتناک بیت‌کوین چه بود؟

علت سقوط وحشتناک بیت‌کوین چه بود؟
علت سقوط وحشتناک بیت‌کوین چه بود؟

اکوایران: در ۱۸ آگوست حدود ساعت ۹:۳۵ بعد از ظهر، قیمت بیتکوین در مدت ۱۰ دقیقه به طور ناگهانی بیش از ۸ درصد کاهش یافت و بازار گسترده ارزهای دیجیتال را با خود همراه کرد و باعث شد بسیاری از افراد در جامعه رمز ارز احساس نگرانی کنند.

به گزارش اکوایران، اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک در حال فروش بیت‌کوین خود است.

همچنین ورشکستگی یک غول املاک چینی، و ترس از افزایش نرخ بهره از جمله تئوری‌هایی است که در مورد افت عجیب قیمت بیتکوین مطرح شده است.

در حالی که به نظر می رسد در مورد اینکه چرا بازارها به طور ناگهانی سقوط کردند، اتفاق نظر وجود ندارد، چندین تحلیل‌گر بازار ارزهای دیجیتال تئوری‌های خود مبنی بر دلایل کاهش بیت‌کوین را با کوین تلگراف به اشتراک گذاشته‌اند.

اسپیس‌ایکس در حال فروش عمده بیت‌کوین؛ ترس از نرخ بهره

جاش گیلبرت، تحلیل‌گر بازار EToro، این کاهش را به گزارشی مبنی بر اینکه اسپیس‌ایکس ممکن است مقداری یا تمام ۳۷۳ میلیون دلار دارایی بیت‌کوین خود را تخلیه کرده باشد، ربط داد.

گیلبرت گفت که نظریه دیگر می‌تواند تغییر سریع در احساسات باشد، به دلیل انتظارات بازارهای گسترده‌تر از افزایش نرخ بهره در آینده از سوی فدرال رزرو ایالات متحده.

بازده اوراق قرضه دولتی

تینا تنگ، تحلیلگر بازار از CMC Markets، نظر متفاوتی را به اشتراک گذاشت و به افزایش اخیر در بازده اوراق قرضه دولتی به عنوان علت اصلی این کاهش اشاره کرد.

تنگ توضیح داد که افزایش بازده اوراق معمولاً کاهش نقدینگی را برای بازار گسترده‌تر نشان می‌دهد.

او گفت: «این می تواند دلیل اصلی سقوط ارزهای دیجیتال باشد.»

یوان چین، همچنان خطری برای بیت‌کوین 

 مارکوس تیلن، رئیس تحقیقات Matrixport ادعا کرد که خطر کاهش ارزش یوان چین ممکن است نقش مهمی در کاهش بیت‌کوین داشته باشد.

بزرگترین ریسک کلان کاهش بالقوه ارزش یوان چین است که در ضعیف ترین سطح از سال ۲۰۰۷ معامله می‌شود.

در آگوست ۲۰۱۵، زمانی که چین برای آخرین بار ارزش یوان را کاهش داد، قیمت بیت‌کوین در طی دو هفته کاهش تدریجی ارزش، ۲۳-% کاهش یافت.

فروش نهنگ‌ها

در حالی که بسیاری از رویدادهای خبری دیگر وجود داشت که می‌توانست مسئولیت سقوط بیت‌کوین را بر عهده بگیرد، معامله‌گر مشتقات با نام مستعار TheFlowHorse به کوین‌تلگراف گفت که کاهش ناگهانی می‌تواند ناشی از فروش بزرگ یک بازیگر بزرگ باشد.

بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیل رمزارز کوین‌گلس، در طول ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۸۲۲ میلیون دلار نقدینگی برای معامله‌گران با موقعیت‌های خرید باز صورت گرفته است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
ربع سکه خلاف جریان شنا کرد 03 مه 2024

ربع سکه خلاف جریان شنا کرد

اکوایران: قیمت دلار تهران در هفته جاری با سقوط کار خود را شروع کرد و در برگشت رو به بالا نتوانست از سد مقاومت ۶۳ هزار تومان بگذرد و دوباره فروریخت.

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟ 02 مه 2024

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟

اکوایران: جنگ غزه ریسک در خاورمیانه را افزایش داد و افزایش سطح ریسک تا حدودی اثر خود را بر بازار ارز و سرمایه گذاشت. با قوت گرفتن احتمال آتش‌بس اکوایران در این گزارش اثر آتش‌بس در جنگ را بر بازارها بررسی می‌کند.

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟ 02 مه 2024

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟

اکوایران: بیت‌کوین در هفته‌های اخیر با کاهش قیمت قابل توجهی همراه شده است و این احتمال وجود دارد که قیمت آن به کمتر از ۴۰ هزار دلار نیز سقوط کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.