تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان و کارگران در مهر ماه ۱۴۰۲
تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان و کارگران در مهر ماه ۱۴۰۲

نمایندگان کارگری همچنان بر تشکیل جلسه شورای عالی کار برای ترمیم دوباره دستمزد کارگران و افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تاکید دارند.

به گزارش نبض بازار، حقوق بازنشستگان و کارگران مسئله پر چالش همه دولت ها بوده است . مقدار دریافتی حقوق بازنشستگان و کارگران همیشه موجب نارضایتی قشر عظیمی از بازنشستگان است زیرا بازنشستگان بر این اعتقادند که مبلغ حقو بسیار ناچیز است . تعیین میزان حقوق بازنشستگان  و کارگران در اواخر هر سال با تنش همراه است. طبق نظر کارشناسان حقوق بازنشستگان و کارگران با فرمول جدید بیشتر می شود که در اندیشه معاصر به تفضیل به آن پرداخته ایم.

در حالی نمایندگان کارگری بر تشکیل جلسه شورای عالی کار برای ترمیم دوباره دستمزد کارگران و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تاکید دارند، اما معاون وزارت کار اعلام کرد که صرفا یکی از شرکا نمی‌تواند تقاضا بدهد و بخواهد دستمزد اضافه شود.

با وجود درخواست‌های مکرر کارگران برای افزایش دستمزد در نیمه دوم سال، بالاخره وزارت کار، آب پاکی را به روی دست کارگران ریخت و اعلام کرد: برای حداقل دستمزد کارگران هم هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

بنا به گفته علی‌حسین رعیتی‌فرد، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طبق قانون میزان افزایش حداقل حقوق با توجه به تورم و نه الزاما به اندازه تورم است. سال گذشته تورم ۴۱ درصد بود درحالی‌که حداقل حقوق ۵۷ درصد افزایش یافت، امسال هم در یک فرایند سه جانبه‌گرایی افزایش حداقل حقوق مشخص شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]