چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 18966
  • 22 آگوست 2023 - 14:13
  • 156 بازدید
  • ۰ دیدگاه

خیز سکه برای ورود به کانال جدید

خیز سکه برای ورود به کانال جدید
خیز سکه برای ورود به کانال جدید

اکوایران: قیمت سکه امامی در معاملات پشت‌خطی خیز برداشت. آنطور که برخی معامله‌گران مدعی بودند سکه امامی عصر روز دوشنبه بعد از مدتی به کانال ۲۸ میلیون تومان بوسه زد اما نتوانست بالای این کانال باقی بماند و به سمت پله آخر کانال ۲۷ میلیون تومان برگشت.

به گزارش اکوایران، قیمت اونس طلا عصر دیروز بعد از چند روز ثبات نسبی در محدود ۱۸۸۴ دلار تا ۱۸۸۹ دلار، با رشد تقریبا ۵ دلاری به ۱۸۹۵ دلار رسید.

البته قیمت طلای جهانی همچنان در نزدیکی پایین‌ترین سطح پنج‌ماهه خود یعنی ۱۸۸۳ دلار باقی ماند که روز جمعه به آن رسیده بود.

تحلیلگران اقتصادی در حال حاضر باور دارند که‌ محدوده ۱۹۰۰ دلار، اولین مرز حمایتی است. به عقیده این دسته در صورتی که طلای جهانی به بالای سطح ۱۸۹۸ دلار برسد ممکن است تا حوالی ۱۹۱۳‌ دلار و ۱۹۲۵ دلار افزایش یابد؛ با این حال در صورتی که نتواند مرز ۱۹۰۰ دلار را بشکند حمایت بعدی در حوالی ۱۸۹۵ و ۱۸۹۲ دلار خواهد بود.

برخی از فعالان بازار سکه با اشاره به این تحلیل می‌گفتند اگر قیمت طلا بالای مرز ۱۹۰۰ دلار نوسان کند ممکن است باعث ترغیب بخشی از خریداران برای ورود به این بازار شود.

البته معامله‌گران می‌گویند متغیر مهمتر برای بازار سکه داخلی، نوسانات قیمت دلار است. به باور آنها سکه‌بازان بیشتر نوسانات نرخ دلار را زیر ذره‌بین قرار می‌دهند. دلار هم در روزهای اخیر دچار سکته قیمتی شده و در یک محدوده خاص در حال درجا زدن است.

قیمت سکه امامی در معاملات پشت‌خطی خیز برداشت. آنطور که برخی معامله‌گران مدعی بودند سکه امامی عصر روز دوشنبه بعد از مدتی به کانال ۲۸ میلیون تومان بوسه زد اما نتوانست بالای این کانال باقی بماند و به سمت پله آخر کانال ۲۷ میلیون تومان برگشت. این قیمت در قیاس با قیمت نقدی عصر دوشنبه، حدود ۲۵۰ هزار تومان افزایش را نشان می‌دهد.

برخی از معامله‌گران در شرایط کنونی با توجه به رشد طلا و سکه تصور می‌کنند که قیمت سکه امامی در روز جاری نوسان صعودی را تجربه خواهد کرد.

با این حال با توجه به قرار داشتن در آخرین روز ماه، این احتمال هم وجود دارد که سطح تقاضا طی امروز (۳۱ مرداد) همچنان کم باشد.

عصر دوشنبه گمانه توافق نانوشته معامله‌گران با گزارش چند روز پیش فایننشیال تایمز و خبر نفتی اخیر بلومبرگ قوت گرفت. بلومبرگ در گزارشی نوشته تخمین زده می‌شود که ایران در ۲۰ روز اول مرداد ۲.۲ میلیون بشکه در روز نفت خام و میعانات گازی صادر کرده است. 

بررسی‌ها نشان می‌دهد حباب سکه امامی با رشد یک درصدی به ۲۸ درصد رسیده است.

حباب سکه 31 مرداد

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
رابطه ورود پول به صندوق‌های طلا و بازار ارز معکوس شد؟ 15 مه 2024

رابطه ورود پول به صندوق‌های طلا و بازار ارز معکوس شد؟

معامله‌گران می‌گویند قیمت دلار بعد از اوج و فرود به استراحت رفته/ تلویزیون برای دلار قیمت‌های واقعی متفاوت اعلام می‌کند ایرنا برای قیمت اسمی بازار/ دبی کارش را زودتر از سایر روزها تمام کرد/ رابطه ورود پول به صندوق‌های طلا و بازار ارز معکوس شد؟

مقاومت دلار تهران در کانال ۵۹ /  آمادگی ایران برای گفتگوهای جدی با آژانس 15 مه 2024

مقاومت دلار تهران در کانال ۵۹ / آمادگی ایران برای گفتگوهای جدی با آژانس

طی اروزهای دوشنبه و سه‌شنبه قیمت دلار هرات وارد کانال ۵۸ هزار تومان شده اما قیمت دلار در تهران در کانال ۵۹ هزار تومان مقاومت کرده است. اگر قیمت درهم زیر ۱۴ هزار و ۱۰۰ تومان تثبیت دهد قیمت دلار کانال ۵۹ هزار تومان را از دست می‌دهد.

پارادوکس رفتار حقیقی‌ها در بازار سهام و صندوق‌های طلا 14 مه 2024

پارادوکس رفتار حقیقی‌ها در بازار سهام و صندوق‌های طلا

اکوایران: اگرچه در این مدت روند کلی بازار طلا و سهام نزولی بوده است ولی حقیقی‌ها رفتار متناقضی را در صندوق‌های طلا و بازار سهام در روند نزولی نشان داده‌اند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.