شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 19278
  • 23 آگوست 2023 - 14:13
  • 151 بازدید
  • ۰ دیدگاه

بازدهی ارز و طلا در مرداد / نوسان بالای حباب سکه

بازدهی ارز و طلا در مرداد / نوسان بالای حباب سکه
بازدهی ارز و طلا در مرداد / نوسان بالای حباب سکه

اکوایران: سکه امامی روی خط حمایتی روند صعودی در حال حرکت است و این خط برای بار سوم ‌مانع از کاهش بیشتر سکه شد.

به گزارش اکوایران، سفر میانجی‌های عربی به ایران دلار را در ابتدای مرداد کاهشی کرده بود. وزیر خارجه قطر و عمان در پایان تیرماه وارد ایران شدند و همین سفرهایی که بعداً صدایش درآمد باعث شد دلار دروزهای اول مرداد پایین‌ترین سطح قیمتی ماهانه را ثبت کند. در ادامه سفر وزیر خارجه قطر در آن زمان به اندازه انتظارات مردم نبود و فقط خبر آزادی پول های عراق به بازار منقل شده که برای رشد دلار کافی نبود.‌

تنش ها در مرداد کم‌تر شد و ایران و آذربایجان درباره گسترش روابط تجاری به گفت‌وگو پرداختند. خبر شکایت ایران از کره جنوبی هم سر و صدا به پا کرد و در حالیکه آمریکا تعداد نیروهای نظامی خود را در خلیج فارس افزایش می‌داد سفر حسین امیرعبداللهیان به ژاپن وجود رگه هایی از دیپلماسی را مورد توجه قرار داد. آنچه این سفر را مورد توجه قرار داد اظهارات وزیر خارجه ایران بود که گفته بود ایران برای تبادل زندانیان پیش شرطی ندارد. نفت این ماه را افزایشی آغاز کرد و بالاترین سطح قیمتی سال جاری را در این ماه ثبت کرد.

بازار ارز در این ماه هدف اخبار نفتی هم قرار گرفته است. بر اساس گزارش بلومبرگ فروش نفت ایران رکورد زد که همین مسئله ترمز افزایشی های بازار دلار را کشید چرا که بهبود درآمدهای نفتی خطر کسری بودجه را کاهش می دهد دست بازارساز را برای کنترل بازار باز می کند. با شروع دهه سوم مرداد رسانه های آمریکایی خبر از توافق بر سر تبادل زندانیان دادند. همین خبر باعث اصلاح هزار تومانی دلار شد ولی درهم امارات هم اجازه اصلاح بیشتر نداد. آنچه مانع از رشد دلار شد نامه وزارت صمت به خودروسازان بود که اعلام کرد ارز نیمایی برای این گروه حذف خواهد شد. همین خبر تردیدها درباره منابع ایران را افزایش داد و مانع از کاهش بیشتر دلار شد. در نهایت هم سفر وزیر خارجه ایران به عربستان و دیدار با محمد بن سلمان نیز طلسم حباب درهم را شکست و درهم نیز کاهشی شد.

 دلار گرفتار مثلث است

دلار در همان مثلثی است که از خرداد ماه در آن محصور شده است و دامنه نوسان آن با گذشت زمان محدود تر می شود و در صورتی که بخواهد صعودی شود باید مقاومت ۴۹ هزار و۸۵۰ تومانی را بشکند و بالای آن تثبیت شود درغیر اینصورت شکست حمایت ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان و تثبیت پایین آن تکلیف دلار را مشخص می کند و دلار را نزولی خواهد کرد.

بررسی های اکوایران نشان میدهد بازدهی دلار در این ماه مثبت بوده و رشد ۱.۵ درصدی ثبت کرده است.

نوسان بالای حباب سکه

سکه امامی روی خط حمایتی روند صعودی در حال حرکت است و این خط برای بار سوم ‌مانع از کاهش بیشتر سکه شد. بررسی ها نشان می‌دهد سکه مقاومت۲۸میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را پیش رو دارد تا در مسیر افزایشی قدم بر دارد حمایت ۲۷ میلیون و ۷۵۰هزار تومان نیز در برابر مسیر کاهشی قرار گرفته است. حباب سکه در این ماه نوسان زیادی داشته است و ۵.۶ درصد نوسان کرده است.

IMG_20230823_080145_954

حباب سکه در اولین روز مرداد در کانال ۱۶ درصدی بوده ولی در ادامه تا کانال ۲۲ درصدی هم بالا رفته است.

افزایش حباب سکه نشان دهنده مقاومت سکه با زان در برابر کاهش قیمت هاست ولی همین مسئله چون می تواند مانع از ورود خریداران عمده شود مانع از رونق بازار ارز و سکه می گردد سکه امامی در این ماه بازدهی ۲.۳ درصدی را ثبت کرده است.

بازدهی ربع سکه چقدر بود؟

ربع سکه بازدهی ۴.۲ درصدی داشته و طلای آب شده سود ۲.۲ درصدی را کسب کرده است. بررسی های اکوایران نشان میدهد که ربع سکه روی یک خط روند صعودی در حرکت بوده و از نزدیکی محدوده حمایتی ۳۸ درصدی به بالا برگشته است.

طلای آب شده مقاومت محدوده ۲۳ درصدی فیبوناچی را پیش رو دارد که منطبق بر مقاومت ابر کومو می باشد و اگر نشکند کار برای افزایشی های سخت می شود.

حباب درهم رشد کرد

حباب درهم در این ماه نسبت به ماه قبل میانگین ۵۱۹ تومانی را ثبت کرده که که نسبت به ماه قبل کاهش یافته است ولی بررسی حباب درهم نشان میدهد که روند کلی آن در این ماه تقریبا افزایشی بوده است که نشانه ای از احتمال صعودی شدن بازار ارز در کوتاه مدت می باشد.

IMG_20230823_080152_329

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
سکه روی مرز حساس ایستاد/ پیش‌بینی تحلیلگران برای بازار امروز 27 آوریل 2024

سکه روی مرز حساس ایستاد/ پیش‌بینی تحلیلگران برای بازار امروز

روز پنجشنبه به دنبال کاهش نرخ دلار، قیمت سکه امامی در معاملات نقدی نزولی شد، اما درشرایط کنونی فعالان بازار مسیر حرکت سکه در روز جاری را چگونه پیش‌بینی کرده‌اند؟

نمودار روز: حراج شمش طلا با چه دلاری؟ 27 آوریل 2024

نمودار روز: حراج شمش طلا با چه دلاری؟

اکوایران: طی بیست مرحله حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران بیش از ۲/۷ تن شمش طلا معامله شد که نرخ دلار محاسبه شده از قیمت شمش‌های طلا مبادله شده در مرکز مبادله اختلاف ۷ تا ۱۵ درصدی با قیمت روز دلار در بازار آزاد داشت.

درآمدزایی ۱۳۵ میلیون دلاری بیت‌کوین رونز از کارمزد بعد از هاوینگ 27 آوریل 2024

درآمدزایی ۱۳۵ میلیون دلاری بیت‌کوین رونز از کارمزد بعد از هاوینگ

نزدیک یک هفته از رویداد هاوینگ بیت‌کوین می‌گذرد و بیت‌کوین رونز توانسته بازار توکن‌ها رو تحت تاثیر قرار دهد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.