چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 19961
  • 26 آگوست 2023 - 14:13
  • 167 بازدید
  • ۰ دیدگاه

دو سد سخت برای قیمت دلار / ردپای یک پیشگو در بازار ارز!

دو سد سخت برای قیمت دلار / ردپای یک پیشگو در بازار ارز!
دو سد سخت برای قیمت دلار / ردپای یک پیشگو در بازار ارز!

اکوایران: معامله‌گران می‌گویند دو سطح ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان و ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان، سد سخت قیمتی بازار ارز شده‌اند و نوسان‌گیران در مقاومت می‌فروشند و در حمایت خریدار می‌شوند.

به گزارش اکوایران، قیمت دلار هرات سه روز ابتدایی هفته گذشته را در کانال ۴۸ هزار تومان سپری کرد و در سه روز دوم هفته به کانال ۴۹ هزار تومان برگشت.

بازار ارز هرات در سه روز ابتدایی برای از دست دادن سطح حمایتی ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان تلاش کرد و نتوانست زیر آن تثبیت دهد. در سه روز دوم نیز برای شکستن مرز مقاومتی مهم ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان تلاش کرد که در تثبیت بالای این سطح ناکام ماند.

معامله‌گران می‌گویند دو سطح ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان و ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان، سد سخت قیمتی بازار ارز شده‌اند و نوسان‌گیران در مقاومت می‌فروشند و در حمایت خریدار می‌شوند.

قیمت دلار در پشت خط جمعه شب در کانال ۴۹ هزار تومان ماند. نکته قیمتی روز جمعه قیمت تتر بود. قیمت تتر در روز جمعه با افزایش به ۵۰ هزار تومان رسید و نتوانست این سطح را بشکند.

گروهی از معامله‌گران معتقدند قیمت دلار امروز تا قبل از نرخ‌دهی بازار درهم امارات بین ۴۸ هزار و ۹۰۰ تومان تا ۴۹ هزار و ۱۵۰ تومان معامله خواهد داشت تا قیمت حواله بیاید. اگر قیمت حواله درهم طی امروز (شنبه ۴ شهریور) بالای ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان بماند قیمت دلار هرات را هم افزایشی می‌کند و نرخ توان عبور از مقاومت ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان را خواهد داشت.

در مجموع معامله‌گران فنی معتقدند قیمت دلار در روز شنبه نیز نوسان خاصی نخواهد داشت و با توجه به اخبار می‌تواند به سمت سطح حمایتی حرکت کند. آن‌ها معتقدند تا زمانیکه قیمت دلار بالای ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان تثبیت نداده همچنان قیمت به سمت ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان حرکت خواهد کرد. 

در روز جمعه خبر پیوستن ایران به بریکس مورد توجه برخی از فعالان بود. با توجه به این موضوع که قیمت دلار کاهش نداشت معامله‌گران معتقد بودند خبر پیوستن ایران به بریکس تاثیر خاصی در بازار ارز نداشته است. با این اتفاقات آن‌ها تصور می‌کنند بازار در انتظار تحولات مهمتری در سیاست بین‌الملل است. 

همچنین در روز جمعه خبر بلومبرگ مبنی بر توافق نانوشته ایران و آمریکا دست به دست می‌شد. بلومبرگ مدعی شده ایران و آمریکا اگرچه هنوز در مورد برنامه هسته‌ای با یکدیگر فاصله زیادی دارند، اما به نظر می‌رسد بر سر ورود نفت ایران به بازار جهانی به توافق رسیده‌اند. در هفته‌های اخیر شاهد توافق تهران و واشنگتن بر سر تبادل زندانیان با پول های بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی و کاهش غنی‌سازی اورانیوم از سوی تهران بودیم. علاوه بر این دو کشور توافقاتی بر سر جریان فروش نفت ایران انجام داده‌اند.

در راستای همین خبر کاهشی‌های بازار به متنی اشاره می‌کردند که اوایل تیرماه در بازار ارز وجود داشت. در آن متن گفته شده بود توافق نانوشته ایران و آمریکا گام به گام در حال اجراست، اما هر دو کشور به خاطر ملاحظات امنیتی از پخش جزئیات آن طفره می‌روند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
01 مه 2024

مسیر طلا به کدام سمت است؟/ دلار در توئیتر داغ شد

بازار ارز و سکه روز سه‌شنبه‌ را با گپ مثبت شروع کرد و به نوسان خودش ادامه داد. قیمت‌ها در بازار ارز و سکه اعم از دلار، درهم، سکه و طلای آبشده همگی یک کانال بالا آمدند. بحث داغ بازار صحبت‌های عبدالناصر همتی، رئیس اسبق بانک مرکزی بود که گفته تزریق ارز جواب اصلی، اساسی، […]

صدور حکم زندان برای بنیان‌گذار بزرگ‌ترین صرافی رمزارز جهان 01 مه 2024

صدور حکم زندان برای بنیان‌گذار بزرگ‌ترین صرافی رمزارز جهان

اکوایران: چانگ پنگ ژائو -بنیان‌گذار بزرگ‌ترین صرافی رمزارز در جهان- به تحمل چهار ماه زندان به دلیل پول‌شویی محکوم شده است.

30 آوریل 2024

سبز پوشی صندوق‌های با پشتوانه طلای بورسی/ سیگنال‌های صعودی اونس به صندوق‌های طلا!

اکوایران: بازار سهام دیروز شاهد سبزپوشی واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری پشتوانه طلا بود. این روند صعودی در راستای روند رشدی اونس جهانی است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.