پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 20481
  • 27 آگوست 2023 - 20:12
  • 151 بازدید
  • ۰ دیدگاه

قیمت دلار در نوسان / سکه صعود کرد

قیمت دلار در نوسان / سکه صعود کرد
قیمت دلار در نوسان / سکه صعود کرد

اکوایران: بازار ارز تهران و هرات امروز یکشنبه ۵ شهریور ماه شاهد نوسان رفت و برگشتی قیمت دلار بین محدوده ۴۸ هزار و ۴۹ تومان بود؛ اما قیمت سکه نسبت به دیروز ۱۰۰ هزار تومان گران شد.

به گزارش اکوایران، طبق ادعای برخی از معامله گران، بازار ارز تهران امروز یکشنبه ۵ شهریور ماه شاهد  پاس‌کاری نرخ دلار بین دو کانال ۴۸ هزارتومان و ۴۹ هزار تومان بود.

قیمت دلار که عصر دیروز در محدوده ۴۹ هزار و ۱۰۰ تومان بسته شده بود در شروع معاملات نقدی امروز تا ۴۸ هزار و ۹۲۰ تومان پایین آمد اما در نیمه ظهر دوباره وارد کانال ۴۹ هزار تومان شد و نسبت به روز قبل تقریبا رنج بود. 

بازار ارز هرات هم امروز تقریبا روز خلوتی را سپری کرد. اسکناس آمریکایی در بازار یاد شده تقریبا در حدود ۴۸ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش رسید. 

از سوی دیگر ،بازار درهم نیز امروز بی رمق بود و نرخ حواله درهم نسبت به روز گذشته با رشد ۳۰ تومانی در حدود ۱۳ هزار و ۵۴۰ تومان به فروش رسید. 

فنی‌های بازار می‌گویند اگر حمایت ۴۸ هزار ۶۰۰ تومان از دست رفت، بفروشید و اگر مقاومت شکست، بخرید. حمایت مهم قیمت دلار ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان است و مقاومت مهم آن هم در عدد ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان قرار دارد.

برخی از معامله‌گران هم مدعی هستند دلیل رنج شدن قیمت‌ها در واقع ناشی از اخبار منتشر شده درباره افزایش درآمدهای نفتی ایران در چند هفته گذشته است. به عقیده آنها تقویت بخش عرضه از سوی بازارساز به عنوان سرعت‌گیر در مسیر شکل‌گیری روندهای افزایشی عمل کرده است. 

در بازار امروز اظهارات محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی مورد توجه برخی از معامله گران قرار گرفت؛ اظهاراتی که ادعای ۲۱ مرداد ماه روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال مبنی بر تصمیم ایران برای کاهش میزان انباشت اورانیوم غنی شده را رد کرد. امروز محمد اسلامی این ادعا را تکذیب و اعلام کرد: غنی سازی طبق برنامه اقدام راهبردی در چارچوب تدابیر کلی نظام انجام می‌شود.

برخی از معامله گران تصور می‌کردند خبر کاهش غنی سازی از سوی ایران، گامی مثبت در جهت حل موضوعات مورد مناقشه ایران و غرب است و به این ترتیب عده‌ای از معامله گران احتیاط را سر لوحه کار خود قرار داده بودند. 

هرچند محمد اسلامی موضوع کاهش غنی‌سازی اورانیوم از ایران را رد کرد اما خبر دیگری داد که آن را نیز می‌توان در چارچوب تداوم همکاری‌ها برای کاهش مناقشات هسته‌ای ایران و غرب تلقی کرد. اسلامی خبر داد که معاون رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران سفر خواهد کرد. البته پیش‌تر و در روز جمعه ۱۶ تیر ماه «گروسی»در سخنانی ادعا کرده بود که همکاری این نهاد با ایران رضایت‌ بخش نیست.

بر اساس اظهارات رئیس سازمان انرژی اتمی، مذاکرات با آژانس نیست و موضوع، تداوم تعاملات با آژانس است که در چارچوب پادمان و ان.پ.تی انجام می‌شود. به گفته اسلامی از چهار مکانی که مطرح بوده، دو مکان باقیمانده است که با توجه به تعاملات با آژانس، امیدواریم حل شود.

با این حال خبر دیگری نیز امروز مورد توجه معامله گران قرار گرفت؛ اینکه خبر «تغییر نرخ تسعیر ۳۷هزارتومانی ارزهای صادراتی» تکذیب شد. در روزهای اخیر برخی کانالهای تلگرامی فعال در حوزه بازار بورس با خبرسازی در حوزه قیمت ارز مباحثی در خصوص افزایش ۳۰ درصدی نرخ تسعیر ارز صادرات غیرنفتی تا دو هفته آتی را مطرح کرده بودند. اما امروز اصغر بالسینی سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران این ادعا را تکذیب کرد. 

با همه آنچه گفته شد، قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا امروز با افتی بیشتر نسبت به روزهای قبل مواجه شد.قیمت دلار امروز، یک‌شنبه پنجم شهریور ۱۴۰۲، در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با کاهش پنج تومانی نسبت به روز قبل در سطح ۴۱ هزار و ۲۹۱ تومان قرار گرفت.

همچنین قیمت یورو امروز با افزایش جزیی ۲۹ تومانی نسبت به روز گذشته در ۴۴ هزار و ۵۷۵ تومان ایستاد.

در همین راستا، قیمت درهم امارات نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۴۳ تومان بر تابلو درج شد که نسبت به روز گذشته تغییر محسوسی نداشته است.

نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب ۳۷ هزار و ۵۳۷ تومان، ۴۰ هزار و ۵۲۲ تومان و ۱۰ هزار و ۲۲۱ تومان درج شده است.

البته قیمت انواع ارز در سایت کانون صرافان امروز نوسان‌های متفاوتی را به ثبت رساند. قیمت دلار امروز ‌یکشنبه پنجم شهریور ۱۴۰۲، به‌صورت توافقی در سایت کانون صرافان ایرانیان (تا حوالی ساعت ۱۲:۳۰) با کاهش پنج تومانی نسبت به روز گذشته، به‌طور میانگین ۴۱ هزار و ۲۹۰ تومان اعلام شد.

در همین سایت، قیمت یورو توافقی نیز امروز با افزایش ۱۱ تومانی نسبت به روز گذشته، با رقم میانگین ۴۴ هزار و ۵۷۴ تومان بر روی تابلو درج شد.

قیمت درهم امارات به‌صورت توافقی به‌طور میانگین معادل ۱۲ هزار و ۸۴۵ تومان اعلام شد که نشان از کاهش ۶۳ تومانی این ارز نسبت به‌ دیروز داشت.

قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز با رشد ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومانی به ۲ میلیون و ۳۱۵ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. قیمت سکه امامی هم که در بازار دیروز ۲۰۰ هزار تومان ارزان شده بود در بازار امروز ۱۰۰ هزار تومان گران شد و به ۲۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید. 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
در صندوق‌های طلا و‌ درآمد ثابت چه خبر است؟ 02 مه 2024

در صندوق‌های طلا و‌ درآمد ثابت چه خبر است؟

دلار و سکه از مقاومت عقب نشست/ یوروی بازار زیر ریت جهانی معامله شد/ درخواست اصلاح نرخ نیما از رهبری بحث داغ بازار شد/ فنی‌ها می‌گویند بازار در حال پیدا کردن نقطه تعادل هست/ در صندوق‌های طلا و‌ درآمد ثابت چه خبر است؟

رکورد سود خالص شرکت تتر در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۴ 02 مه 2024

رکورد سود خالص شرکت تتر در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۴

اکوایران: شرکت تتر اعلام کرده سود خالص این شرکت در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی به ۴/۵۲ میلیارد دلار رسیده که یک رکورد برای این شرکت محسوب می‌شود.

02 مه 2024

بده‌بستان صندوق‌های طلا و درآمد ثابت در روزهای اخیر

بازار ارز و سکه از مرزهای مقاومتی عقب نشستند و قیمت دلار، سکه، درهم و طلای آبشده به کانال پایین‌تر برگشتند.  تحرکاتی که در سمت صندوق‌های طلا و صندوق درآمد ثابت در حال رخ دادن هستند  هم این گزاره‌ را تقویت می‌کند که بازار تا هفته بعد جان افزایش ندارد. در طی سه روز گذشته […]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.