شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 28610
  • 26 سپتامبر 2023 - 14:12
  • 160 بازدید
  • ۰ دیدگاه

آرامش بازار ارز طوفان می‌شود؟

آرامش بازار ارز طوفان می‌شود؟
آرامش بازار ارز طوفان می‌شود؟

اکوایران: گروهی از معامله‌گران معتقدند نوسان قیمت دلار، در ۵ روز گذشته، بالای مرز ۴۹ هزار تومان نشان از این دارد که زیر دلار هسته سختی خوابیده و اگر قیمت دلار از محدوده یاد شده رد شود آرامش در بازار به طوفان تبدیل می‌شود.

به گزارش اکوایران، در روز دوشنبه قیمت دلار هرات در سطح ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان شروع به کار کرد و در نیمه اول بازار بر خلاف سایر بازارها از خود میل به صعود نشان داد. بازار ارز هرات تا ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان هم بالا رفت و در مرز مقاومت میانی ۴۹ هزار و ۳۷۰ تومان در پشت خط دوشنبه بسته شد.

با اینکه دلار هرات میل به صعود داشت، طلای آب‌شده در نیمه اول کاهشی بود و سکه ثابت در جای خود ایستاده بود. در روز دوشنبه قیمت دلار هرات همچنان بالای قیمت دلار در سلیماینه معامله می‌شد. قیمت دلار سلیمانیه در معاملات دوشنبه ۴۹ هزار و ۱۰۰ تومان شروع به کار کرد و با افزایش دلار هرات تا ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان بالا آمد و در ۴۹ هزار و ۲۱۰ تومان کار خود را به پایان رساند.

گروهی از معامله‌گران معتقدند بعد از اعلام سازمان توسعه تجارت ایران مبنی بر این که صادرکنندگان محصولات پتروشیمی، پالایشی، فولاد، فلزات اساسی رنگین و فرآورده‌های نفتی مکلف به عرضه صددرصدی ارز حاصل از صادرات خود در سامانه نیما شدند،‌ شاهد عرضه‌ پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها در سامانه نیما هستیم.

علاوه بر این معامله‌گران مدعی هستند بسیاری از صادرکنندگان به جای ارز از امارات طلا وارد کردند. از نظر آن‌ها دلیل افزایش میزان طلا در بازار و کاهش بیشتر قیمت سکه و طلا در ۶ ماهه ابتدایی سال به این موضوع برمی‌گردد.

به عقیده فنی‌ها اگر قیمت دلار امروز بالای ۴۹ هزار و ۳۷۰ تومان تثبیت دهد محدوده مقاومتی ۴۹ هزار و ۵۰۰ تا ۷۰۰ تومان را پیش‌رو دارد و برای ایجاد روند صعودی باید بالای این محدوده تثبیت شود.

گروهی از معامله‌گران معتقدند نوسان قیمت دلار در ۵ روز گذشته در بالای مرز ۴۹ هزار تومان نشان از این دارد که زیر دلار هسته سختی خوابیده که می‌تواند روند دلار را افزایشی کند. اگر قیمت دلار از محدوده یاد شده رد شود آرامش در بازار به طوفان تبدیل می‌شود. اما در مقابل معامله‌گران کاهشی با اشاره به عرضه در نیما و پربودن دست بازارساز معتقدند بازارساز اجازه نوسان را نخواهد داد و دست به تزریق می‌زند.

در مجموع همچنان قیمت دلار هرات بین ۴۹ هزار تا ۴۹ هزار و ۶۰۰ تا ۷۰۰ تومان گیر افتاده و نه جان افزایش دارد و نه قدرت کاهش. برای افزایش قیمت دلار باید خبر منفی مهمی به بازار برسد و کاهش بیشتر زمانی محقق می‌شود که وضعیت اقتصادی به حد مطلوبی برسد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
چرا دلار سقوط کرد؟/ حباب ربع سکه در کف 27 آوریل 2024

چرا دلار سقوط کرد؟/ حباب ربع سکه در کف

اکوایران: در اردیبهشت‌ماه سال گذشته هم مقامات عالی‌رتبه اقتصادی ایران به عربستان سفر کردند که با شروع رکود بازار ارز سال قبل تقریبا همزمان بوده است.

27 آوریل 2024

کف جدید دلار و سکه در ۱۴۰۳

ریزش سریالی بازار طلا و ارز که از ابتدای هفته گذشته شروع شده به امروز رسید، به طوریکه در روز شنبه شاهد کمترین نرخ در سال ۱۴۰۳ بودیم. قیمت دلار هرات در معاملات شنبه با ریزش دو کانالی به کانال ۶۰ هزار تومان رسید و قیمت سکه و طلای آبشده هم یک کانال از دست […]

سکه روی مرز حساس ایستاد/ پیش‌بینی تحلیلگران برای بازار امروز 27 آوریل 2024

سکه روی مرز حساس ایستاد/ پیش‌بینی تحلیلگران برای بازار امروز

روز پنجشنبه به دنبال کاهش نرخ دلار، قیمت سکه امامی در معاملات نقدی نزولی شد، اما درشرایط کنونی فعالان بازار مسیر حرکت سکه در روز جاری را چگونه پیش‌بینی کرده‌اند؟

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.