دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 28620
  • 26 سپتامبر 2023 - 14:13
  • 136 بازدید
  • ۰ دیدگاه

سکه به زمین سفت خورد؟

سکه به زمین سفت خورد؟
سکه به زمین سفت خورد؟

اکوایران: قیمت سکه چند روزی است که در نیمه کانال ۲۷ میلیون تومان به زمین سفت برخورد کرده و معامله‌گران کاهشی و افزایشی هنوز نتوانسته به طور کامل در منطقه مورد نظر خود سکه را تثبیت کنند.

به گزارش اکوایران، سکه‌بازان در معاملات پشت خطی دوشنبه هم‌ رغبت زیادی برای خرید سکه امامی نداشتند.‌ آنطور که معامله‌گران مدعی هستند هر قطعه سکه امامی شب گذشته در حدود ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان‌ نرخ‌گذاری شد که نسبت‌به روز دوشنبه تقریبا رنج بود.

تحلیلگران‌ بازار می‌گفتند به نظر می‌رسد دلیل کاهش تقاضا در بازار سکه سردرگمی معامله‌گران نسبت به اخبار سیاسی و اقتصادی و احتیاط آنها نسبت به سیگنال‌های منفی باشد. اول اینکه روز گذشته کنفرانس عمومی آژانس انرژی اتمی در وین برگزار شد و اظهارات رافائل گروسی مورد توجه معامله‌گران ارزی قرار گرفت. 

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این نشست گفت: همواره از همه کشورها خواسته‌ایم که به بازرسان آژانس اجازه دهند که در فضایی شفاف وظایف خود را انجام دهند. ایران اعلام کرده که به اصول آژانس پایبند است اما با توجه به قوانین NPT هنوز مسائل حل نشده با ایران داریم. از ایران دعوت می‌کنیم که به همکاری خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه دهد. انتظار پیشرفت بیشتری داشتیم و خواستار همکاری کامل ایران هستیم.

از سوی دیگر ، اسلامی خطاب به گروسی تصریح کرد: فشارهای ظالمانه سیاسی کشورهای غربی علیه ایران بی‌نتیجه بوده و جمهوری اسلامی ایران هرگونه فشار سیاسی را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.

در این بین، پول‌های بلوکه‌شده ایران به قطر منتقل شده است. پیش از این گفته شده بود که بخشی از منابع آزاد شده صرف سرمایه‌گذاری خواهد شد و ایران می‌تواند این منابع را به هر نحوی که مایل است هزینه کند. رابرت مک گورک، هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی آمریکا ادعا کرده است که پول‌های ایران در قطر فقط برای خرید یک دسته محدود از کالاهای بشر دوستانه مانند غذا دارو و محصولات کشاورزی استفاده خواهد شد و هیچ سرمایه‌ای وارد ایران نخواهد شد. این اظهارنظر‌ها نشان می‌دهد که پرونده پول‌‌های کره به طور کامل بسته نشده است.

رمزگشایی همتی

عبدالناصر همتی، رئیس‌کل پیشین بانک‌مرکزی در صفحه شخصی خود پیشنهادی را برای استفاده از منابع ارزی مطرح کرده است. او خاطرنشان کرده است که کسانی که از نشر پول بدون پشتوانه در سال ۹۸ می‌گفتند امروز پشتوانه آن پول‌ها در کره را در اختیار دارند.

همتی تاکید کرده است بانک مرکزی این ارزها را با دلار نیمایی ۱۱ تا ۱۲ هزار تومانی از دولت خرید و ریال آن را پرداخت کرد. اگر دولت مابه‌التفاوت آن با نرخ روز تخصیص ارز برای واردات و فروش را برندارد؛ بانک مرکزی می‌تواند با فروش آن، تا ۴برابر سال ۹۸، از پایه پولی کم کند. ‌

آینده قیمتی

پیشکسوت‌های این حوزه معتقدند چپ بازارساز پر شده است اما خبر نقض تعهدات برجامی در اواخر مهر ماه می‌تواند به بازار نوسان دهد و این نوسان بستگی به دخالت و تزریق بازارساز دارد.

قیمت سکه چند روزی است که در نیمه کانال ۲۷ میلیون تومان به زمین سفت برخورد کرده و معامله گران کاهشی و افزایشی هنوز نتوانسته به طور کامل در منطقه مورد نظر خود سکه را تثبیت کنند.

تحلیلگران فنی می‌گویند در شرایط کنونی دو محدوده ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا ۲۷ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان برای سکه مهم است و اگر بالای این دو محدوده تثبیت شود می‌تواند به‌تدریج به سمت مرز ۲۸ میلیون تومان حرکت کند.

 اما اگر تا ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عقب‌نشینی کند احتمال کاهش تا کف کانال یاد شده وجود دارد که این اتفاق مستلزم وجود اخبار بنیادین بسیار مثبت است.

 ارزش ذاتی سکه امروز سه شنبه ۴ مهرماه در حدود ۲۲ میلیون و ۳۲۴ هزار تومان است که نسبت به روز گذشته ۵۱ هزار تومان پایین‌تر آمده است.

حباب 4 مهر

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
بیست و دومین حراج شمش طلا سه‌شنبه برگزار می‌شود/ نگاهی به سابقه حراج‌ها 28 آوریل 2024

بیست و دومین حراج شمش طلا سه‌شنبه برگزار می‌شود/ نگاهی به سابقه حراج‌ها

اکوایران: مرکز مبادله ایران اعلام کرد که بیست و دومین حراج شمش طلا سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت، ساعت ۱۲ برگزار می‌شود. آخرین حراج این مرکز، امروز -یکشنبه- برگزار شد.

سیگنال متفاوت دلار از عربستان/ طلای آب‌شده پرچمدار سقوط 28 آوریل 2024

سیگنال متفاوت دلار از عربستان/ طلای آب‌شده پرچمدار سقوط

اکوایران: در روز جاری طلای آب شده و درهم بیشتر از همه منفی شدند و پرچمدار کاهش قیمت در بازار طلا و ارز بودند.

چه عواملی فروش بازار ارز را زیاد کرد؟ 28 آوریل 2024

چه عواملی فروش بازار ارز را زیاد کرد؟

بازار شنبه تماما متحد شد و به رنگ قرمز درآمد/ هرات کانال ۶۲ را از دست داد و سکه کانال ۴۲/ در زمانیکه که نرخ‌های غیررسمی به مرز حساس رسید، نرخ‌های رسمی فعلا چراغ خاموش در حال پیشروی هستند/ چه عواملی فروش فروش بازار را زیاد کرد؟

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.