جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 29249
  • 28 سپتامبر 2023 - 14:12
  • 136 بازدید
  • ۰ دیدگاه

سکه در منطقه حساس

سکه در منطقه حساس
سکه در منطقه حساس

اکوایران: قیمت سکه امامی در‌حال‌حاضر به منطقه حساسی برگشته است. تحلیگران اقتصادی می‌گویند در شرایط کنونی سکه‌بازان منتظر مشخص‌شدن قیمت دلار هستند تا مسیر حرکتی خود را تعیین کنند.

به گزارش اکوایران، سکه‌بازان در معاملات پشت‌خطی چهارشنبه شب، روند حرکتی قیمت سکه امامی در بازار امروز پنجشنبه ۶ مهر ماه را از چند منظر مورد بحث و بررسی قرار دادند.

اول اینکه قیمت طلای جهانی در سراشیبی افتاده است‌. این فلز گران‌بها تا زمان نگارش این گزارش در حدود ۱۹۷۴ دلار به فروش می‌رسید که در مقایسه با روزهای گذشه کاهش معناداری را نشان می‌دهد.

دوم اینکه قیمت طلای آب‌شده هم در حدود ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان مبادله شد. تحلیلگران معتقدند محدوده ۹ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان حمایت خط روند نزول طلا است. از طرفی بررسی فنی‌ها از نمودار قدرت خرید نسبی طلای آب‌شده نشان می‌دهد که نمودار آر‌.اس‌.آی در محدوده حمایتی قرار دارد که می‌تواند به موج اصلاحی کنونی پایان دهد.

البته برخی از فعالان بازار سفر ناگهانی رئیس‌کل بانک مرکزی به دوحه پایتخت قطر را در افت قیمت بازار بی‌تاثیر نمی‌دانند. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در چارچوب دیپلماسی منطقه‌ای دولت و همچنین برای تقویت و توسعه همکاری‌های پولی و بانکی و استفاده از ظرفیت‌های مشترک اقتصادی با همسایگان، محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی به قطر سفر کرد.

قیمت هر قطعه سکه امامی در حال حاضر با مرز بر روز مرز حمایتی ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار دارد.

به عقیده فعالان بازار اگر در روز جاری قیمت دلار وارد فاز صعود شود این امر می‌تواند باعث ماندگاری سکه بالای مرز یاد شده شود و به تبع آن قیمت سکه به نیمه کانال ۲۷ میلیون تومان برگردد.

با این حال اگر نرخ سکه مرز ۲۷ میلیون و ۲۰۰هزار تومان را از دست دهد احتمال برگشت تا کانال ۲۶ میلیون تومان وجود دارد.

ارزش ذاتی سکه که روز گذشته در کانال ۲۲ میلیون تومان قرار داشت، در حال حاضر به کانال ۲۱میلیون تومان برگشته و تا ۲۱ میلیون و ۹۷۷ هزار تومان افت کرده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟ 02 مه 2024

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟

اکوایران: جنگ غزه ریسک در خاورمیانه را افزایش داد و افزایش سطح ریسک تا حدودی اثر خود را بر بازار ارز و سرمایه گذاشت. با قوت گرفتن احتمال آتش‌بس اکوایران در این گزارش اثر آتش‌بس در جنگ را بر بازارها بررسی می‌کند.

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟ 02 مه 2024

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟

اکوایران: بیت‌کوین در هفته‌های اخیر با کاهش قیمت قابل توجهی همراه شده است و این احتمال وجود دارد که قیمت آن به کمتر از ۴۰ هزار دلار نیز سقوط کند.

پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان 02 مه 2024

پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان

اکوایران: سرانجام پس از اعتراض فعالان صنفی طلا و جواهر، سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد که این افراد به ثبت همزمان صورت‌حساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان و جامع تجارت الزامی ندارند و ثبت در یکی از این سامانه‌ها کافی است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.