پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 31658
  • 08 اکتبر 2023 - 8:13
  • 142 بازدید
  • ۰ دیدگاه

اثر شکست توافق عبری-عربی بر دلار

اثر شکست توافق عبری-عربی بر دلار
اثر شکست توافق عبری-عربی بر دلار

اکوایران: حمله حماس به مواضع رژیم صهیونسیتی در افزایش قیمت دلار در روز قبل موثر بود؛ چراکه بر اساس تحلیل تحلیلگران، ایالات متحده هم‌زمان با کاهش تنش‌ها با ایران سیاست عادی‌سازی روابط اسرائیل و عربستان را پیگیری می‌کرد. جنگ پیش‌آمده هزینه هرنوع عادی‌سازی عبری-عربی را به مقدار زیادی بالا برده و توافق عادی‌سازی را به حاشیه کشانده است.

به گزارش اکوایران، قیمت دلار در معاملات روز قبل یک رشد شارپ را تجربه کرد که پس از مدتی تثبیت در کانال ۴۹ هزار تومان اتفاق افتاد.

با نزدیک شدن به تاریخ ۱۸ اکتبر خبرهای مثبت اثر خود را از دست داد و  اسکناس آمریکایی با بدبینی نسبت به اخبار منفی جهش کرد.

جوزف بورل در بیانیه‌ای یادآور شده که سه کشور فرانسه، آلمان و بریتانیا بر اساس نامه‌ای که در ۱۴ سپتامبر تهیه کرده‌اند نگرانی‌های خود را درباره عدم پایبندی ایران به برجام  به  کمیسیون مشترک برجام ارجاع داده‌اند. از طرفی حمله حماس به مناطق اشغالی نیز در افزایش دلار موثر بود؛ چرا که بر اساس تحلیل تحلیلگران، ایالات متحده هم‌زمان با کاهش تنش‌ها با ایران پروژه عادی سازی روابط اسرائیل و عربستان را پیگیری می‌کرد، جنگ پیش‌آمده هزینه هرنوع عادی‌سازی عبری-عربی را به مقدار زیادی بالا برده و توافق عادی‌سازی را به حاشیه کشانده است.

ایست دلار در برخورد با مقاومت

دلار تهران در روز قبل رشد بیش از ۵۰۰ تومانی را تجربه کرد. بررسی‌های اکوایران نشان می‌دهد که پیش از این دلار تا تاریخ ۲۳ خرداد چنین رشد روزانه‌ای را تجربه نکرده بود.  دلار در روز قبل مقاومت ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان را شکست و وارد کانال ۵۰ هزار تومان شد.

بررسی‌های تکنیکی از نمودار دلار نشان می‌دهد که سنکوی A و B در اندیکاتور ایچی کومو باریک و همگرا شده‌اند این اتفاق در اندیکاتور ایچی کومو به معنای قدرت روند شکل گرفته است.

روز قبل دلار با برخورد به مقاومت قیمتی خود که از خرداد ماه سد افزایش دلار بوده متوقف شد. پیشتر تحلیلگران تکنیکی بازار معتقد بودند که در صورت ورود دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی و تثبیت آن دلار برای مقاومت ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومانی آماده می‌شود و مقاومت مذکور سد راه افزایش دلار خواهد بود، ولی در حال حاضر در صورت عقب‌نشینی دلار، حمایت ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان در برابر کاهش دلار می‌تواند ایستادگی کند.

کندل فول بادی برای درهم

درهم امارات روز قبل یک کندل فول بادی ثبت کرد و با پیشروی تا کانال ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان بالا رفت. درهم در هفته گذشته با برخورد به حمایت ۱۳ هزار و ۵۶۰ تومان فیبوناچی به بالا برگشت، مقاومت ۱۳ هزار و ۶۵۰ تومان را شکست و تا کانال ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان بالا آمد.

حباب دلاری درهم روز قبل در کانال ۵۰۰ تومانی جای گرفت و بالاتر از میانگین حباب هفتگی و ماهانه ثبت شد. این اختلاف تا جایی که افزایش پیدا کند انتظارات صعودی در معاملات درهم را به تصویر می‌کشد. چرا که معامله‌گران دلار تهران چند دهه است که برای پیش‌بینی قیمت دلار، حباب درهم در روز قبل را بررسی می‌کنند.

حباب سکه بالا رفت

تب افزایش قیمت سکه در روز قبل بالا رفت و همین مسئله سبب رشد قابل توجه حباب سکه شد. حباب سکه روز قبل از کانال ۲۲ درصدی دل کند و در حالیکه اونس جهانی کاهش یافته بود با اهرم دلار وارد کانال ۲۳ درصدی شد. از آنجایی که حباب سکه روند جریان انتظارات را نشان می‌دهد  افزایش آن به معنای صعودی شدن انتظارات در بازار سکه است، حباب سکه امامی در روز قبل بالاتر از میانگین هفتگی، ماهانه، و شش ماهه قرار گرفت که نشان می‌دهد جهت جریان انتظارات در بازار سکه معکوس شده است.

محدوده قیمتی ۲۷ میلیون و ۹۰۰ تا ۲۸ میلیون تومان مقاومت خط روند نزولی سکه بود که سکه امامی روز قبل موفق به نفوذ در داخل آن شد و در صورت تثبیت سکه در بالای مقاومت مذکور، محدوده ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیز سطح تعیین کننده در برابر رشد سکه است. طلای آب شده هم روز قبل به مقاومت ابر کومو در محدوده ۱۰ میلیون  تومان برخورد کرد که با پولبک به خط روند صعودی از دست رفته هم‌زمان شد.

حمایت معتبر طلای آب‌شده محدوده ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است، محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم مقاومت‌های معتبر پیش روی طلای آب‌شده هستند.

ریزش بورس با نگاه بین المللی

بازار سرمایه روز قبل سرخپوش شد و با چاشنی کاهش بازارهای جهانی استارت خوبی نداشت. گزارش اشتغال آمریکا بهتر از پیش‌بینی‌ها بود و همین آمار باعث تقویت انتظار افزایش دوباره نرخ بهره شد. ‌با افزایش نرخ بهره هم هزینه دریافت وام بالا می‌رود و هم با رشد بازدهی اوراق خزانه سرمایه‌گذاری کاهش می‌یابد.

به همین خاطر با انتشار گزارش کار آمریکا بازارهای جهانی در پایان هفته قبل ریختند و همین مسئله منجر به استارت منفی شاخص کل در روز قبل شد. باتوجه به آنکه گروه پالایشگاهی لیدر شاخص کل هستند و رشد شاخص کل غالبا با این گروه همبستگی دارد شروع سرخ گروه پالایشگاهی که تحت تأثیر کاهش قیمت‌های جهانی بود به همه بازار سرایت کرد و کلیت بازار منفی شد.

حال در روز جاری با نزدیک شدن شاخص کل بازار سرمایه به محدوده حمایتی مهم خود در بازه دو‌ میلیون و ۳۹ هزار تا دو‌ میلیون و ۵۰ هزار باید دید که آیا شاخص کل از این محدوده حمایت شده و رو به بالا بازمی‌گردد یا این محدوده مهم حمایتی از دست خواهد رفت.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
شرط کافی کف‌زنی بازار ارز 02 مه 2024

شرط کافی کف‌زنی بازار ارز

محدوده حمایتی مهم بازار هم حوالی ۶۰ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان است که اگر از دست برود می‌تواند به سمت کف قیمت سال ۱۴۰۳ برود. شرط کافی این امر هم از دست رفتن حمایت درهم امارات است.

چشمک‌ فدرال رزرو به‌ سکه‌بازان/ پیش‌بینی قیمت سکه از ۳ جناح 02 مه 2024

چشمک‌ فدرال رزرو به‌ سکه‌بازان/ پیش‌بینی قیمت سکه از ۳ جناح

در حال حاضر برخی از سکه‌بازان با اشاره به نوسانات طلای جهانی امیدوارند که سکه در روز جاری صعودی شود، اما برخی دیگر معتقدند اگر دلار و تتر در روز جاری نزولی شود، این اتفاق می‌تواند اثر طلای جهانی بر روی سکه را تعدیل کند.

سخنگوی دولت: حال منابع ارزی کشور خوب است 02 مه 2024

سخنگوی دولت: حال منابع ارزی کشور خوب است

سخنگوی دولت با بیان اینکه نظام بانکی متوجه شده دولت با آنها شوخی ندارد و با هر تخلفی برخورد می‌کند، گفت: تجارت خارجی در فروردین‌ ۱۴۰۳ در مجموع ۱۰.۴ میلیارد دلار بود که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نزدیک به ۵۰ درصد افزایش داشته، پس تبادلات ارزی دارد انجام می‌شود و حال منابع ارزی کشور خوب است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.