دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 33394
  • 14 اکتبر 2023 - 14:13
  • 151 بازدید
  • ۰ دیدگاه

نظر مثبت تحلیل‌گران وال‌استریت نسبت به روند صعودی طلا

نظر مثبت تحلیل‌گران وال‌استریت نسبت به روند صعودی طلا
نظر مثبت تحلیل‌گران وال‌استریت نسبت به روند صعودی طلا

اکوایران: اکثر کارشناسان و سرمایه‌گذاران با در نظرگرفتن شرایط کنونی خاورمیانه معتقدند قیمت طلا در هفته آینده به روند صعودی خود ادامه می‌دهد.

به گزارش اکوایران، قیمت طلا طی یک هفته گذشته شاهد بهترین عملکرد خود از اوایل بهار بود و تقاضا برای این فلز گران‌بها به عنوان یک دارایی امن، طی چند روز گذشته با افزایش همراه شده است.

به نوشته سایت کیتکو، تازه‌ترین نظرسنجی طلای این سایت نشان می‌دهد تحلیل‌گران بازار و سرمایه‌گذاران خرد نسبت به افزایش قیمت طلا در هفته منتهی به ۲۸ مهر خوشبین هستند.

کارشناسان معتقدند اگر درگیری‌ها میان حماس و اسرائیل افزایش پیدا نکند، این امکان وجود دارد که بخشی از افزایش قیمت طلا از بین برود، اما انتظار می‌رود قیمت این فلز گران‌بها طی هفت روز آینده افزایش پیدا کند.

استراتژیست ارشد بازار در شرکت «اِس‌آی‌اِی ولث منیجمنت» (SIA Wealth Management) اعلام کرده: «من معتقدم قیمت طلا برای هفته آینده روندی صعودی خواهد داشت. در حال حاضر به نظر می‌رسد روند صعودی شاخص دلار آمریکا و بازدهی اوراق قرضه دولتی ایالات متحده متوقف شده باشد. در همین حال و همزمان با افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، فلزات ارزشمند به عنوان دارایی‌های امن، با استقبال بیشتری از سوی سرمایه‌گذاران روبه‎رو شده‌اند.»

در این هفته ۱۴ تحلیل‌گر وال‌استریت در نظرسنجی طلای سایت کیتکو شرکت کردند. ۱۰ تحلیل‌گر یا ۷۲ درصد انتظار دارند قیمت طلا در هفته آینده با افزایش همراه شود. در این میان ۲ کارشناس یا ۱۴ درصد معتقد بودند این فلز گران‌بها در هفته آینده با افت قیمت همراه خواهد شد و ۲ وال‌استریتی دیگر اعلام کردند قیمت طلا در هفته آینده تغییری نخواهد داشت.
کیتکو 22 مهر

در همین حال، ۵۹۵ سرمایه‌گذار خرد در نظرسنجی آنلاین کیتکو شرکت کردند. ۴۳۱ نفر یا ۷۲ درصد اعلام کردند این فلز گران‌بها طی هفته آینده با افزایش قیمت همراه خواهد شد. ۱۰۶ سرمایه‌گذار خرد یا ۱۸ درصد اعتقاد داشتند طلا با کاهش قیمت روبه‌رو خواهد شد. همچنین ۵۸ نفر یا کمتر از ۱ درصد شرکت‌کنندگان اعلام کردند قیمت این فلز گران‌بها در هفته آینده تغییری نخواهد داشت.  

همچنین تازه‌ترین بررسی‌ها نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد انتظار دارند طلا در هفته آینده ۱۹۰۲ دلار به ازای هر اونس معامله شود که ۶۰ دلار بالاتر از پیش‌بینی‌های هفته گذشته و ۲۶ دلار کمتر از قیمت کنونی این فلز گران‌بها است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
06 مه 2024

پرویزیان و فرزین چهره بازار ارز شدند

معامله‌گران می‌گویند بازار ارز و سکه به سطوح حمایتی رسیدند ولی فعلا جان صعود پرقدرت ندارند. در انتهای هفته گذشته قیمت دلار و سکه با کاهش در کانال‌های پایینی تثبیت دادند، قیمت دلار هرات در انتهای هفته به کانال ۶۰ هزار تومان آمد و در ۶۰ هزار و ۶۰۰ تومان بسته شد. در روز یکشنبه […]

نخستین عملکرد مثبت ETF «گِرِی اسکیل» پس از راه‌اندازی 06 مه 2024

نخستین عملکرد مثبت ETF «گِرِی اسکیل» پس از راه‌اندازی

اکوایران: داده‌ها حاکی از آن است که ETF شرکت گری اسکیل برای نخستین‌بار پس از راه‌اندازی شاهد جریان ورودی سرمایه بوده است.

عاقبت نرخ نیما چه خواهد شد؟/ کوچکترهای بورس پرطرفدار شدند 05 مه 2024

عاقبت نرخ نیما چه خواهد شد؟/ کوچکترهای بورس پرطرفدار شدند

اکوایران: فشارها بر بانک مرکزی برای افزایش نرخ نیما افزایش یافته است در چنین شرایطی عاقبت نرخ نیما چه خواهد شد ؟

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.