شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 35710
  • 22 اکتبر 2023 - 14:24
  • 130 بازدید
  • ۰ دیدگاه

مرز مهم حمایتی درهم برای دلار

مرز مهم حمایتی درهم برای دلار
مرز مهم حمایتی درهم برای دلار

گروهی از معامله‌گران معتقدند برای اینکه قیمت دلار در دامنه ۴۰ هزار تومان تثبیت بدهد باید مرز حمایتی مهم ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان درهم از دست برود.

قیمت دلار هرات پس از ۱۴ روز تعطیلی دوباره شروع به کار کرد اما ناقص. طبق اطلاعیه صرافان هرات، در شرایط فعلی به خاطر زلزله، فقط قیمت نقدی دلار هرات به بازار می‌‎‌آید و اتاق‌های هرات، قیمت فردایی و دستفروشی هرات تا آخر هفته تعطیل است.

قیمت نقدی دلار هرات در روز شنبه، ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان شروع کار کرد و در نیمه اول با کاهش تا حمایت ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان پایین آمد. در ادامه و در نیمه دوم معاملات قیمت دلار هرات با کاهش بیشتر کانال ۵۰ هزار تومان را ازدست‌داد و به حمایت ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان رسید. با وجود اینکه قیمت فردایی دلار برای بازار ارز هرات وجود نداشت، اما گفته می‌شد که فروش فردایی هرات در پشت خط به ۴۹ هزار و ۹۸۰ تومان رسیده است. همچنین نرخ پس‌فردایی هرات در کانال‌ها ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان عنوان می‌شد.

قیمت درهم امارات ابتدای هفته را در ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان آغاز کرد و با افت تا ۱۳ هزار و ۸۳۰ تومان کاهش داشت. قیمت تتر هم همراه با کاهش سایر بازارها پایین آمد و در طول معاملات روزانه برابر با دلار تهران شد. نرخ تتر در شب شنبه به کاهش خود ادامه داد و به ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان رسید. گروهی از معامله‌گران معتقدند کاهش قیمت تتر به خاطر رشد قیمت بیت‌کوئین بوده است. از نگاه این دسته روند قیمتی تتر و بیت‌کوین در نوسان‌ها معکوس است.

معامله‌گران فنی معتقدند اگر قیمت دلار هرات حمایت ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان را از دست بدهد، سطح حمایت مهم بعدی ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود که بعید است در شرایط فعلی از دست برود. از نظر این دسته کاهش قیمت دلار از سقف ۵۳ هزار و ۷۰۰ تومان همراه با هزیته تزریق برای بازارساز بوده و نرخ نمی‌تواند بیشتر از این کاهش داشته باشد.

همچنین این گروه می‌گویند با توجه به نرخ‌های پس‌فردایی برای بازار ارز هرات نشان می‌دهد که در روز دوشنبه احتمالا قیمت دلار هرات به کانال ۵۰ هزار تومان برمی‌گردد. از نگاه تحلیل‌گران تکنیکال در صورت حفظ مرز حمایت قیمت دلار در ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان، نرخ می‌تواند با افزایش برای شکستن مقاومت ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان تلاش کند. گروهی از معامله‌گران معتقدند برای اینکه قیمت دلار در دامنه ۴۰ هزار تومان تثبیت بدهد باید مرز حمایتی مهم ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان درهم از دست برود. اگر قیمت درهم بالای این مرز تثبیت دهد قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان برمی‌گردد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
جزئیات جدیدترین حراج سکه در مرکز مبادله 04 مه 2024

جزئیات جدیدترین حراج سکه در مرکز مبادله

​اکوایران: دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳، روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی برگزار می‌شود.

ربع سکه خلاف جریان شنا کرد 03 مه 2024

ربع سکه خلاف جریان شنا کرد

اکوایران: قیمت دلار تهران در هفته جاری با سقوط کار خود را شروع کرد و در برگشت رو به بالا نتوانست از سد مقاومت ۶۳ هزار تومان بگذرد و دوباره فروریخت.

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟ 02 مه 2024

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟

اکوایران: جنگ غزه ریسک در خاورمیانه را افزایش داد و افزایش سطح ریسک تا حدودی اثر خود را بر بازار ارز و سرمایه گذاشت. با قوت گرفتن احتمال آتش‌بس اکوایران در این گزارش اثر آتش‌بس در جنگ را بر بازارها بررسی می‌کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.