کدام بیماران قلبی می توانند روزه بگیرند؟
کدام بیماران قلبی می توانند روزه بگیرند؟

کرمانشاه یک متخصص قلب و عروق به تشریح باید و نبایدهای روزه داری برای بیماران قلبی پرداخت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، دکتر مصطفی بهره‌مند در گفت و گو با ایسنا، درخصوص روزه داری بیماران قلبی گفت: بیماران قلبی به دو دسته تقسیم بندی می‌شوند. دسته اول بیمارانی هستند که دچار تنگی رگ بوده و دسته دیگر بیمارانی هستند که قلب آنها دچار نارسایی شده است.
وی افزود: اگر بیمار در هر دو دسته در مرحله و فاز خطرناک بیماری قرار داشته باشد مجاز به روزه ‌اری نیست.
این متخصص قلب و عروق خاطرنشان کرد: همچنین برای بیماری که به تازگی دچار حمله قلبی شده و در دوران نقاهت به سر می‌برند، روزه داری توصیه نمی‌شود.
بهره‌مند خاطرنشان کرد: روزه داری برای بیمارانی که درمان‌های مخصوص گرفتگی رگ را انجام داده و در زندگی روزمره علامت‌دار نباشند، بلامانع است، اما در مجموع توصیه میشود تمام بیماران قلبی و عروقی قبل از اقدام به روزه داری حتما با پزشک معالج خود مشورت کنند.
این متخصص قلب و عروق در خصوص تغذیه بیماران قلبی در ایام ماه مبارک رمضان هم گفت: این بیماران باید بطور جد از مصرف نمک و چربی در وعده های شام و سحری اجتناب کرده و غذاهای آبپز را جایگزین کنند.
وی نسبت به پرخوری در وعده‌های سحری و افطار هشدار داد و افزود: توصیه می‌شود بیماران غذای مورد نیاز خود را در وعده‌های بیشتر و با حجم کمتر مصرف کنند.
بهره‌مند با تاکید بر لزوم استفاده زیاد از میوه و سبزیجات در برنامه غذایی بیماران قلبی گفت: مصرف این خوراکی‌ها از کم آبی بدن جلوگیری می‌کند.
وی افزود: همچنین بیماران قلبی باید میزان مناسب آب را در فاصله افطار تا سحری مصرف کنند تا بدن آنها دچار کم آبی نشود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]