دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 36758
  • 25 اکتبر 2023 - 14:12
  • 129 بازدید
  • ۰ دیدگاه

ناکامی سکه برای شکستن مرز حساس

ناکامی سکه برای شکستن مرز حساس
ناکامی سکه برای شکستن مرز حساس

اکوایران: در پشت‌خطی سه‌شنبه‌ شب، قیمت دلار و سکه تغییر چندانی نکرد. در شرایط کنونی تحلیلگران اقتصادی باور دارند که در روز چهارشنبه جناح افزایشی بازار احتمالاً دوباره برای شکست مرز ۲۹ میلیون تومان تلاش خواهند کرد و اگر این مرز را فتح کنند احتمال صعودی‌شدن فلز گران‌بهای داخلی تا نیمه کانال ۲۹ میلیون تومان وجود دارد.

به گزارش اکوایران، بازار سکه روز گذشته با کاهش تقاضا همراه شد و قیمت سکه امامی در مقایسه با روز دوشنبه نوسان قابل‌توجهی را ثبت نکرد و رنج شد. این فلز گران‌بهای داخلی عصر دیروز در حدود ۲۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان به فروش رسید.

روز سه‌شنبه قیمت طلای جهانی شیرجه زد و تا ۱۹۵۴ دلار پایین آمد؛ اما عصر در حدود ۱۹۶۲ دلار به فروش رسید که نسبت به سومین روز هفته ۱۰ دلار کاهش را نشان می‌دهد. البته قیمت اونس طلا در زمان‌ نگارش این گزارش در حدود ۱۹۷۶ دلار معامله می‌شود.

فعالان بازار معتقدند که یکی از دلایل کاهش تقاضا در بازار سکه به نوسانات محدود نرخ دلار در دو به‌روز اخیر بر می‌گردد. درحالی‌که از جنگ حماس و اسرائیل سیگنال‌های منفی به جهان می‌رسد، خبرهای حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق و سوریه نیز به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده است – پنتاگون در واکنش ادعایی خود به این حملات انگشت اتهام را به سمت ایران گرفته است.

با این اخبار منفی، قیمت دلار اما در بازار دیروز سه‌شنبه ۲ آبان‌ماه در مقایسه با روز قبل نوسان قابل‌توجهی را ثبت نکرد. برخی از بازیگران ارزی می‌گفتند به نظر می‌رسد بازار ارز تا حدودی به خبرهای جنگ و اخبار منفی تا حدودی دلسرد شده و معامله‌گران سعی می‌کنند از خریدوفروش هیجانی دوری کنند.

طبق ادعای معامله‌گران اسکناس آمریکایی، صبح دیروز در تهران با ۵۰ هزار و ۶۵۰ تومان شروع به کار کرد و تا پله چهارم این کانال پایین آمد؛ اما عصر در حدود ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش رسید که در مقایسه با اولین روز ماه جاری تقریباً ثابت بود

در پشت‌خطی سه‌شنبه‌ شب، قیمت دلار و سکه تغییر چندانی نکرد. در شرایط کنونی تحلیلگران اقتصادی باور دارند که در روز چهارشنبه جناح افزایشی بازار احتمالاً دوباره برای شکست مرز ۲۹ میلیون تومان تلاش خواهند کرد و اگر این مرز را فتح کنند احتمال صعودی‌شدن فلز گران‌بهای داخلی تا نیمه کانال ۲۹ میلیون تومان وجود دارد.

بااین‌حال اگر بازار سکه با کاهش تقاضا همراه شود ممکن است سکه تا نیمه کانال ۲۸ میلیون تومان و به‌تدریج تا ابتدای کانال یاد شده عقب‌نشینی خواهد کرد. به عقیده فنی کارها محدوده ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه امامی از اهمیت بسزایی برخوردار است و بازیگران بلندمدت توجه خاصی به آن دارند. گروهی از معامله‌گران هم تصور می‌کنند که سکه در صورت ازدست‌دادن حمایت ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزارتومانی، به طور موقت از فاز صعودی خارج خواهد شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
06 مه 2024

پرویزیان و فرزین چهره بازار ارز شدند

معامله‌گران می‌گویند بازار ارز و سکه به سطوح حمایتی رسیدند ولی فعلا جان صعود پرقدرت ندارند. در انتهای هفته گذشته قیمت دلار و سکه با کاهش در کانال‌های پایینی تثبیت دادند، قیمت دلار هرات در انتهای هفته به کانال ۶۰ هزار تومان آمد و در ۶۰ هزار و ۶۰۰ تومان بسته شد. در روز یکشنبه […]

نخستین عملکرد مثبت ETF «گِرِی اسکیل» پس از راه‌اندازی 06 مه 2024

نخستین عملکرد مثبت ETF «گِرِی اسکیل» پس از راه‌اندازی

اکوایران: داده‌ها حاکی از آن است که ETF شرکت گری اسکیل برای نخستین‌بار پس از راه‌اندازی شاهد جریان ورودی سرمایه بوده است.

عاقبت نرخ نیما چه خواهد شد؟/ کوچکترهای بورس پرطرفدار شدند 05 مه 2024

عاقبت نرخ نیما چه خواهد شد؟/ کوچکترهای بورس پرطرفدار شدند

اکوایران: فشارها بر بانک مرکزی برای افزایش نرخ نیما افزایش یافته است در چنین شرایطی عاقبت نرخ نیما چه خواهد شد ؟

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.