جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 40398
  • 06 نوامبر 2023 - 14:13
  • 127 بازدید
  • ۰ دیدگاه

دو مرز مهم در بازار سکه

دو مرز مهم در بازار سکه
دو مرز مهم در بازار سکه

اکوایران: فنی‌ها معتقد که سکه در حال حاضر مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش‌روی خود دارد و درصورتی‌که بالای این مرز ماندگار شود، فشار خریداران دوباره به بازار سکه زیاد خواهد شد.

به گزارش اکوایران، قیمت سکه امامی در دومین روز هفته مسیر رشد را دنبال کرد و در مقایسه با روز شنبه ۱۰۰ هزار تومان بالا رفت. روز شنبه قیمت سکه در سطح ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بسته شد؛ اما عصر یکشنبه با ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش رسید. لازم به یادآوری است که قیمت سکه در اولین روز هفته تا نزدیک مرز ۳۰ میلیون تومان پیشروی کرده بود. 

فنی‌ها معتقد که سکه در حال حاضر مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد و درصورتی‌که بالای این مرز ماندگار شود، فشار خریداران دوباره به بازار سکه زیاد خواهد شد و احتمال رشد تدریجی سکه تا سطح ۳۰ میلیون تومان وجود دارد. البته اگر سکه امامی مرز حمایتی ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را از دست دهد ممکن است فشار فروش در بازار بیشتر شود و سکه تا کف کانال ۲۹ میلیون تومان عقب‌نشینی خواهد کرد.

تحلیلگران فنی معتقدند در حال حاضر قیمت سکه کندل سنگ قبر را ثبت کرده است. در دوجی سنگ قبر قیمت‌های شروع و پایان با حداقل قیمت یکی می‌شوند و برای همین سایه‌بالای کندل بلند و سایه پایین بسیار کوتاه می‌شود. حتی ممکن است، سایه پایین اصلاً وجود نداشته باشد. از نظر ظاهری نیز الگوی دوجی سنگ قبر شبیه حرف T انگلیسی برعکس یا یک سنگ قبر است.

دوجی سنگ قبر نشان می‌دهد که خریداران برای مدتی کنترل را برعهده گرفته و قیمت را بالا برده‌اند، ولی در نهایت شکست‌خورده و نتوانسته‌اند روند صعودی را حفظ کنند.

زمانی که کندل دوجی سنگ قبر در یک‌روند صعودی ظاهر می‌شود، به‌احتمال زیاد نشان‌دهنده تغییر روند است، به‌ویژه اگر در نزدیکی سطوح مقاومت ظاهر شده باشد. به همین ترتیب اگر در یک‌روند نزولی و در نزدیکی سطوح حمایت شاهد شکل‌گیری دوجی سنگ قبر باشیم، می‌توان انتظار تغییر روند را از نزولی به صعودی داشت.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟ 02 مه 2024

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟

اکوایران: جنگ غزه ریسک در خاورمیانه را افزایش داد و افزایش سطح ریسک تا حدودی اثر خود را بر بازار ارز و سرمایه گذاشت. با قوت گرفتن احتمال آتش‌بس اکوایران در این گزارش اثر آتش‌بس در جنگ را بر بازارها بررسی می‌کند.

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟ 02 مه 2024

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟

اکوایران: بیت‌کوین در هفته‌های اخیر با کاهش قیمت قابل توجهی همراه شده است و این احتمال وجود دارد که قیمت آن به کمتر از ۴۰ هزار دلار نیز سقوط کند.

پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان 02 مه 2024

پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان

اکوایران: سرانجام پس از اعتراض فعالان صنفی طلا و جواهر، سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد که این افراد به ثبت همزمان صورت‌حساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان و جامع تجارت الزامی ندارند و ثبت در یکی از این سامانه‌ها کافی است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.