جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 41101
  • 08 نوامبر 2023 - 2:12
  • 118 بازدید
  • ۰ دیدگاه

رمزارز ریپل؛ بازار رمزارزها یک کلانتر جدید دارد!

رمزارز ریپل؛ بازار رمزارزها یک کلانتر جدید دارد!
رمزارز ریپل؛ بازار رمزارزها یک کلانتر جدید دارد!

اکوایران: رمزارز شرکت ریپل موسوم به ایکس‌آرپی توانسته در ماه جاری میلادی با رشد ۱۴ درصدی همراه شود و در این زمینه از بیت‌کوین پیشی بگیرد.

به گزارش اکوایران، معیارهایی که به سنجش عملکرد ۱۰۰ ارز دیجیتال بزرگ در «شاخص مارکت وکتور» (MarketVector’s index ) می‌پردازند، نشان می‌دهند رمزارزهایی که در رتبه ۵۱ تا ۱۰۰ این شاخص قرار دارند به همراه ۳۰ ارز دیجیتال میان‌رده در این شاخص، به ترتیب با افزایش قیمت ۱۶ و ۱۴ درصدی در ماه نوامبر همراه شده‌اند. این در حالیست که رشد قیمت کلی شاخص مارکت وکتور ۴ درصد بوده و بیت‌کوین نیز در ماه نوامبر تنها توانسته ۱ درصد به ارزش خود اضافه کند.

به نوشته بلومبرگ، در نتیجه این اتفاق، سهم بیت‌کوین از بازار ۱/۳۸ تریلیون دلاری رمزارزها که در ماه اکتبر به اوج خود یعنی ۵۱/۵ درصد رسید، در ماه جاری میلادی به ۴۹ درصد کاهش پیدا کرده است.

سرمایه‌گذاران دارایی‌های دیجیتال اینگونه کاهش‌ها در سهم رمزارزها را به عنوان نشانه‌ای از افزایش ریسک‌پذیری در میان سرمایه‌گذاران در نظر می‌گیرند.

رشد ۲۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در ماه نوامبر، بهترین عملکرد این ارز دیجیتال از ژانویه محسوب می‌شود. این افزایش ارزش به دلیل انتظارات از تأیید نخستین صندوق‌های قابل معامله با قیمت لحظه‌ای در آمریکا بود که امکان سرمایه‌گذاری مستقیم در بیت‌کوین را فراهم می‌کرد. همچنین پیش‌بینی‌ها از پایان چرخه افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا بر خوش‌بینی کنونی در بازار کریپتو تأثیر قابل توجهی داشته است.

افزایش ارزش بازار رمزارزها به بخش‌های دیگری مانند «امور مالی غیرمتمرکز» یا همان «دیفای» نیز گسترش پیدا کرده است؛ اصطلاحی در پروژه‌های بلاک‌چین که معاملات همتا به همتا را میسر می‎کند.

همچنین میزان نرخ بهره برای قرض گرفتن استِیبل‌کوین‌ها (Stablecoin) در سیستم غیرمتمرکز «آوی» (Aave) که یک سیستم مهم وام‌دهی در حوزه دیفای محسوب می‌شود به بیش از ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است؛ نشانه‌ای که حاکی از اشتیاق سرمایه‌گذاران برای نهایی کردن معاملات است.

رمزارز «ایکس‌آرپی»

در میان ارزهای دیجیتال کوچک‌تر، «ایکس‌آر‌پی» (XRP) که توسط شرکت آمریکایی «ریپل» (Ripple Labs, Inc.) ارائه شده، یکی از بهترین عملکردها را در ماه نوابر داشته است و ارزش آن در این ماه ۱۴ درصد افزایش پیدا کرده است. این ارز دیجیتال بخشی از افزایش ارزش خود را به دنبال پیروزی قانونی شرکت ریپل در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به دست آورده است.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

پس از ضربه بزرگ به بازار کریپتو در سال ۲۰۲۲ به دنبال ورشکستگی شرکت اف‌تی‌ایکس (FTX)، قیمت بیت‌کوین در سال جاری میلادی ۱۱۱ درصد رشد داشته است. به تازگی نیز «سم بنکمن فرید» مدیرعامل شرکت اف‌تی‌ایکس به دلیل فساد چند میلیارد دلاری در دادگاهی در نیویورک محکوم شد. افزایش چشمگیر قیمت بیت‌‌کوین در سال جاری میلادی توانسته بازار کریپتو را پس از ضربه ناشی از ورشکستی اف‌تی‌ایکس، به نوعی نجات دهد.

 بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‎‌کوین در روز سه‎شنبه (۱۶ آبان) از ۳۴ هزار و ۵۳۶ دلار تا ۳۵ هزار و ۴۸۳ دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت ۱۱ شب به وقت ایران، بیش از ۳۵ هزار و ۳۹۰ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت این رمزارز بیش از ۴۳۰ دلار افزایش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت اخیر ۱۵ میلیارد و ۵۲ میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته ۲/۶۰ درصد رشد داشته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۱۸۵۲ تا ۱۹۰۳ دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت ۱۱ شب به وقت ایران، بیش از ۱۸۹۰ دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود ۳ دلار کاهش یافته است. حجم معاملات اتریوم طی ۲۴ ساعت اخیر ۸ میلیارد و ۷۳ میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته ۴/۶۶ درصد رشد داشته است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
ربع سکه خلاف جریان شنا کرد 03 مه 2024

ربع سکه خلاف جریان شنا کرد

اکوایران: قیمت دلار تهران در هفته جاری با سقوط کار خود را شروع کرد و در برگشت رو به بالا نتوانست از سد مقاومت ۶۳ هزار تومان بگذرد و دوباره فروریخت.

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟ 02 مه 2024

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟

اکوایران: جنگ غزه ریسک در خاورمیانه را افزایش داد و افزایش سطح ریسک تا حدودی اثر خود را بر بازار ارز و سرمایه گذاشت. با قوت گرفتن احتمال آتش‌بس اکوایران در این گزارش اثر آتش‌بس در جنگ را بر بازارها بررسی می‌کند.

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟ 02 مه 2024

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟

اکوایران: بیت‌کوین در هفته‌های اخیر با کاهش قیمت قابل توجهی همراه شده است و این احتمال وجود دارد که قیمت آن به کمتر از ۴۰ هزار دلار نیز سقوط کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.