چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 43044
  • 18 نوامبر 2023 - 8:12
  • 120 بازدید
  • ۰ دیدگاه

اهمیت سفر رییس جمهور چین به آمریکا برای دلار

اهمیت سفر رییس جمهور چین به آمریکا برای دلار
اهمیت سفر رییس جمهور چین به آمریکا برای دلار

اکوایران: از آنجا که قیمت دلار با درآمدهای نفتی وابسته است و روابط اقتصادی و سیاسی ایران و چین بر انتظارات معامله‌گران دلار اثر دارد باید دید سفر رییس کشور اژدها تغییری بر پارامترهای مطرح شده ایجاد میکند یا خیر؟

دلار تهران در هفته قبل ۴۵۰ تومان کاهش یافت و در نهایت کانال ۵۱ هزار تومانی را از دست داد.

شی جین پینگ رییس‌جمهور چین به آمریکا سفر کرده است. جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت کاخ سفید گفت: آمریکا مایل است چین از خطوط ارتباطی خود با ایران استفاده کرده و به ایران پیام دهد که باید از یک جنگ گسترده‌تر در خاورمیانه اجتناب شود.

فایننشال تایمز هم در خبری نوشت که ایران طی پیامی به آمریکا اعلام کرده که قصد تشدید جنگ میان اسرائیل و حماس را ندارد.

چین خریدار اصلی نفت ایران است، چندی پیش نمایندگان آمریکا طرحی را برای تشدید تحریم‌های نفتی ایران تصویب کردند که بدون همراهی بایدن قابل اجرا نیست. حال همزمان با این سفر آموس هوچستاین، مشاور امنیت انرژی کاخ سفید به بلومبرگ نیوز اعلام کرد که ایالات متحده تحریم‌های نفتی علیه ایران را در بحبوحه درگیری‌های تازه در خاورمیانه تشدید خواهد کرد.

مشاور کاخ سفید در حوزه انرژی اعلام کرده آمریکا تحریم‌های نفتی علیه ایران را در بحبوحه جنگ اسرائیل با هدف کاهش بیش از یک میلیون بشکه در روز از صادرات نفت ایران را سخت‌تر کرده‌است.

چین بزرگترین خریدار نفت ایران، مقصد اصلی صادرات و مبدا مهم واردات ایران است، در چنین شرایطی همزمان با سفر رییس‌جمهور چین صحبت تنگ شدن تحریم نفتی به میان آمده است. هدفی که بدون در نظر گرفتن چین امکانپذیر نخواهد بود.

قیمت دلار با قیمت و درآمدهای نفتی همبستگی دارد و غالبا با افزایش درآمدهای نفتی انتظارات در بازار ارز خنثی می‌شود، ولی آنچه که مشخص است خواب نفتی امریکا بدون در نظر گرفتن چین ممکن نخواهد شد و سفر رییس‌جمهور کشور اژدها به آمریکا حداقل سه ماه بعد نتیجه را مشخص می‌کند‌.

البته در سال گذشته هم ایالات متحده از چین خواست خرید نفت ایران را کاهش دهد ولی صادرات نفت ایران به چین رکورد زد از آنجا که قیمت دلار با درآمدهای نفتی وابسته است و روابط اقتصادی و سیاسی ایران و چین بر انتظارات معامله‌گران دلار اثر دارد باید دید سفر رییس کشور اژدها تغییری بر پارامترهای مطرح شده ایجاد میکند یا خیر؟

اهرم صعودی طلای آب‌شده

گزارشات اقتصادی آمریکا قیمت انس طلا را صعودی کرده‌است.تورم بیش از انتظار کاهش یافته و فروش خرده فروشی کاهش پیدا کرده است. تحلیلگران افزایش نرخ بهره را منتفی می‌دانند و در حال گمانه‌زنی برسر زمان شروع کاهش نرخ بهره هستند .

با افزایش دو‌ درصدی رشد طلا در هفته گذشته احتمال کاهش طلای آب‌شده با قیمت های فعلی دلار برای روز جاری منتفی است. طلای آب شده در میان حمایت ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی و مقاومت ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی گرفتار شده‌است و خروج از هر طرف طلای آب‌شده‌ را در همان جهان حرکت خواهد داد.

در حال حاضر قیمت تتر در کانال ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان‌ رنج شده است و در صورتی که حمایت فوق را از دست بدهد حمایت ۵۱ هزار و۳۰۰ تومان تا ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان در دسترس خواهد بود.

حباب درهم افزایش یافته و اگر در روز جاری قیمت درهم و حباب آن نزولی نشود می توان کف جدید درهم را شناسایی کرد.

اخبار بودجه‌ای که می تواند بورس را سبز کند

شاخص کل در هفته گذشته بازدهی منفی داشت ولی شاخص هم‌وزن در جهت مخالف بازدهی مثبت ثبت کرد.

ارزش معاملات خرد هنوز نتوانسته به مسیر صعودی برگردد و در مسیر اصلاحی قدم برمی‌دارد روندی که اگر معکوس نشود می‌تواند بازار سرمایه را نیز وارد مسیر اصلاحی کند.

وزیر اقتصاد در پایان هفته قبل اعلام کرد که بانک‌هایی که به تکالیف خود برای پرداخت تسهیلات مسکن عمل نکرده‌اند ۲۶ هزار میلیارد تومان جریمه شده‌اند. اظهار نظری که بازار سهام را هدف گرفت و گروه بانکی را سرخپوش کرد. در حال حاضر بازار سرمایه منتظر اخبار بودجه‌ای است و هر خبری از افزایش نرخ تسعیر ارز بانک‌ها، تغییر نرخ بنزین و یا نحوه قیمت‌گذاری خودروها و نحوه تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها می‌تواند بازار سرمایه را دچار شوک مثبت کند.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
پیش‌بینی دلار در کوتاه‌مدت/ تتر کم می‌آورد؟ 08 مه 2024

پیش‌بینی دلار در کوتاه‌مدت/ تتر کم می‌آورد؟

اکوایران: بررسی تحولات منطقه‌ای و سفر اخیر رافائل گروسی رییس سازمان بین‌المللی انرژی اتمی به ایران نشان می‌دهد که جهت انتظارات در بازار ارز برای کوتاه‌مدت برگشته است.

منطقه حساس در بازار سکه 08 مه 2024

منطقه حساس در بازار سکه

قیمت سکه امامی در معاملات نقدی دیروز ۵۰۰ هزار تومان ریزش کرد. تحلیل‌گران می‌گویند بازار در منطقه حساسی قرار گرفته که برای معامله مناسب نیست. آن‌ها می‌گویند تا تکلیف فاندهای خبری مشخص نشود بازار با نوسان رفت و برگشتی چپ و راست می‌کند.

مرز صعود و نزول دلار 08 مه 2024

مرز صعود و نزول دلار

تحلیلگران فنی معتقدند مرز صعود و نزول قیمت دلار هرات در ۶۰ هزار و ۸۰۰ تومان است. اگر نرخ دلار امروز بالای این سطح تثبیت دهد می‌تواند برای شکستن مرز مقاومت ۶۱ هزار و ۲۰۰ تومان تلاش کند و برعکس.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.